Nogle journalister her på baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

445 visninger
4 svar
0 synes godt om
31. januar 2012

Tystys14

Jeg spørger pga. jeg selv vil forsøge at komme ind i Aarhus, og læse til journalist da det virkelig er noget jeg brænder for.

Jeg ved man skal til en optagelsesprøve, og har lige nogle spørgsmål til den, selvfølgelig til jer der har taget den.

1. Hvad går/gik den ud på dengang i tog den?

2. Hvor svær syntes i den var?

3. Kræver den noget bestemt?

Jeg ved vi skal have vores egen computer med, men mere kan jeg ikke rigtigt finde om den når jeg søger på nettet.  Så håber der er nogle journalister her som lige kan hjælpe mig med disse spørgsmål.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2012

Dinna88

Der er flere prøver - tre eller fire måske?

Og så kan jeg sige dig - de er svære. Den hvor du skal vise den almene viden er EKSTREMT svær! Jeg har opgivet min drøm om at komme ind. 

Anmeld

3. februar 2012

Sofia

Jeg er ikke journalist men kender flere der er! Der er mange højskoler hvor man forbereder sig og det kan hjælpe. Prøven består i flere dele, der er en prøve hvor man svarer på en masse spørgsmål om almen viden, den kan du finde på nettet, så du kan teste dit niveau. Altså den fra sidste prøve kan du finde, den bliver naturligvis lavet om hvert år. Deruover består prøven i flere sproglige tests!

Anmeld

3. februar 2012

Sofia

Jeg er ikke journalist men kender flere der er! Der er mange højskoler hvor man forbereder sig og det kan hjælpe. Prøven består i flere dele, der er en prøve hvor man svarer på en masse spørgsmål om almen viden, den kan du finde på nettet, så du kan teste dit niveau. Altså den fra sidste prøve kan du finde, den bliver naturligvis lavet om hvert år. Deruover består prøven i flere sproglige tests!

Anmeld

4. februar 2012

mette2011

Jeg er journalist, uddannet i Aarhus, så jeg har jo været til optagelsesprøven.

Du kan læse om den her:  http://www.journalisthojskolen.dk/journalist/optagelse.html

Der kan du også se, hvordan sidste års prøve så ud. Forbered dig, som de anbefaler, så vil jeg mene, du er godt rustet. 

Jeg vil helst ikke gøre mig for klog på, hvordan prøven er nu, da det jo er nogle år siden, jeg var til den. Men det er rigtig nok, at den består af flere forskellige dele. Videnstesten er den, alle snakker om og frygter. Jeg tror, det er meget individuelt, om man synes, den er så svær. Derudover er der også en kommatest, så det kan det også være en god idé at have lidt styr på.

Jeg har også siddet vagt ved optagelsesprøven, og mange blev afvist på ikke at overholde de formelle regler og krav ved prøven. Det er en dum en at falde på, så sørg for at gøre det (Det kan bla være, at du ikke må skrive navn - men kun nummer - på de sider, du afleverer), men det skal du nok få besked om enten i brev inden prøven, eller når du er der. 

Held og lykke med prøven 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.