Løn for overarbejde og sygdom (ikke overenskomst)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.367 visninger
4 svar
0 synes godt om
31. januar 2012

Anonym trådstarter

Hey Ladies

Jeg skal til at skrive under på en kontrakt, og der er et par ting der undrer mig lidt.

Min timeløn bliver 140 kr og overarbejde 147 kr/t.

Jeg synes ikke at 7 kr mere i timen lyder af ret meget, da jeg ved der vil forekomme overarbejde (selvom chefen jo selvfølgelig ikke forventer det )

Det skal så også lige siges at selve timelønnen er rimelig høj i forhold til normalen som er ca 130 kr/t. Plus at jeg får bonus hvert kvartal, hvis jeg laver et godt stykke arbejde 

Men ville I brokke jer? Ved jo at der ikke er meget arbejde at komme efter i disse dage. Jeg ved jo godt at en overenskomst lægger 30-50% oveni den alm. timeløn, meeeen 

Noget andet er løn under sygdom.

Der tilbyder han (syge)dagpenge - men hvorfor ikke alm timeløn?

Er det normalt at få (syge)dagpenge under sygdom? eller hvordan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2012

FruStolpe

Anonym skriver:

Hey Ladies

Jeg skal til at skrive under på en kontrakt, og der er et par ting der undrer mig lidt.

Min timeløn bliver 140 kr og overarbejde 147 kr/t.

Jeg synes ikke at 7 kr mere i timen lyder af ret meget, da jeg ved der vil forekomme overarbejde (selvom chefen jo selvfølgelig ikke forventer det )

Det skal så også lige siges at selve timelønnen er rimelig høj i forhold til normalen som er ca 130 kr/t. Plus at jeg får bonus hvert kvartal, hvis jeg laver et godt stykke arbejde 

Men ville I brokke jer? Ved jo at der ikke er meget arbejde at komme efter i disse dage. Jeg ved jo godt at en overenskomst lægger 30-50% oveni den alm. timeløn, meeeen 

Noget andet er løn under sygdom.

Der tilbyder han (syge)dagpenge - men hvorfor ikke alm timeløn?

Er det normalt at få (syge)dagpenge under sygdom? eller hvordan?

Jeg kan jo kun svare for hvad der er gældende for mig, og hos os hedder der 50% oveni lønnen fra 1. minuts overarbejde. Jeg ville ikke godtage mindre, så havde jeg slet ikke taget overarbejde.

Ang sygdom så mener jeg der er noget om de første uger el mdr, der får man sygedagpenge. Men jeg får ihvertfald fuld løn under sygdom, dog søger jobbet refusion hos kommunen hvis det er længervarende sygdom.

Jeg synes det lyder som en underlig overenskomst du skal ind under. Hvilket job er der tale om??

Anmeld

31. januar 2012

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Jeg kan jo kun svare for hvad der er gældende for mig, og hos os hedder der 50% oveni lønnen fra 1. minuts overarbejde. Jeg ville ikke godtage mindre, så havde jeg slet ikke taget overarbejde.

Ang sygdom så mener jeg der er noget om de første uger el mdr, der får man sygedagpenge. Men jeg får ihvertfald fuld løn under sygdom, dog søger jobbet refusion hos kommunen hvis det er længervarende sygdom.

Jeg synes det lyder som en underlig overenskomst du skal ind under. Hvilket job er der tale om??

Det gav stof til overvejelse..

Det er i landbruget.. 

Anmeld

1. februar 2012

Anonym trådstarter

Andre ??

Anmeld

1. februar 2012

JJH

Starter lige med sygedagpenge da det er det jeg har mest styr på. ved sygedagpenge uden overenskomst får du udbetalt 80 % af din løn under sygdom, med mindre arbejdsgiver vil supplere op.

Grunden til han vælger sygedagpenge er at han har en forsikring der giver ham de 80 % tilbage efter 3. sygedag, ellers er det penge du af lommen, bliver du sygemeldt i f.eks. ½ år, må han ikke fyre dig, men skal alligevel betale løn, det har kun de færreste virksomheder råd til.

Ang. overarbejde ville jeg forhandle mig til en anden løn, 7 kr i timen ekstra ville ikke kunne holde mig på jobbet og væk fra familien. det må han gøre bedre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.