Størrelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.027 visninger
16 svar
0 synes godt om
31. januar 2012

Unnie

Jeg skal lave kage til16 personerog det skal være en Mud cake

Hbordan ved jeg hvor høj kagen bliver er det blot et gæt? Og skal må man bare lave en til hvis den ikkebliver høj nok?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2012

Dot D

Unnie skriver:

Jeg skal lave kage til16 personerog det skal være en Mud cake

Hbordan ved jeg hvor høj kagen bliver er det blot et gæt? Og skal må man bare lave en til hvis den ikkebliver høj nok?

Jeg kan godt se dit "problem", jeg laver altid heller lidt større portion, så jeg er sikker på, at der er nok.

Jeg ved godt, at det er lidt fjollet, men heller lidt for meget, og rest dejen af de fleste kager kan gøres til muffins, også er der lidt til fryseren

Har feks lige bagt 120 mini muffins i dag, skulle bruge 25, men lavede dobbelt portion, og nu kan der kommes lidt i fryseren, og manden min kan få nogle med på job i morgen Altid et hit, hi hi

Anmeld

31. januar 2012

Maja_4000

Dot D skriver:

Jeg kan godt se dit "problem", jeg laver altid heller lidt større portion, så jeg er sikker på, at der er nok.

Jeg ved godt, at det er lidt fjollet, men heller lidt for meget, og rest dejen af de fleste kager kan gøres til muffins, også er der lidt til fryseren

Har feks lige bagt 120 mini muffins i dag, skulle bruge 25, men lavede dobbelt portion, og nu kan der kommes lidt i fryseren, og manden min kan få nogle med på job i morgen Altid et hit, hi hi

Undskyld at jeg blander mig TS .. 

Men hvordan har du tålmodighed til 120 minimuffins ? Har du et godt trick ? Det tager jo 100 år at fylde de forme !

Anmeld

31. januar 2012

norenberg

Maja_4000 skriver:

Men hvordan har du tålmodighed til 120 minimuffins ? Har du et godt trick ? Det tager jo 100 år at fylde de forme !

Det tager max 10 min at fylde 100 forme, bruger bare en stor sprøjtepose

Anmeld

31. januar 2012

Dot D

Maja_4000 skriver:

Lige netop som Norenberg skriver, en god sprøjtepose, og du er hurtigt færdig.

Jeg starter med at putte papirforme i mine metalforme, og så sprøjter jeg på livet løs, og så kan der jo være (i min ovn) tre metalforme inde ad gangen, så går det kvikt

Anmeld

31. januar 2012

Maja_4000

norenberg skriver:

Det tager max 10 min at fylde 100 forme, bruger bare en stor sprøjtepose

Synes bare det er svært at styre fordi kagedej nemt løber lidt

Anmeld

31. januar 2012

Maja_4000

Dot D skriver:

Lige netop som Norenberg skriver, en god sprøjtepose, og du er hurtigt færdig.

Jeg starter med at putte papirforme i mine metalforme, og så sprøjter jeg på livet løs, og så kan der jo være (i min ovn) tre metalforme inde ad gangen, så går det kvikt

Anmeld

31. januar 2012

Dot D

Maja_4000 skriver:

Ikke min gode chokoladekage

Anmeld

31. januar 2012

Maja_4000

Dot D skriver:

Ikke min gode chokoladekage

Deler du den opskrift ?

Anmeld

31. januar 2012

Unnie

Dot D skriver:

Jamen skal man så bare bage kagen længere tid og på mindre grader f.eks hvis jeg laver dobbelt portion?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.