Anonym skriver:
Som tingene ser ud lige nu, så står jeg desværre til at blive enlig mor inden så længe. Og jeg har simpelthen brug for råd.
Hvordan gør jeg det nemmest for vores barn på snart 2? Hvordan er jeg stillet økonomisk,
Håber virkelig at jer der før har stået i denne situation vil dele ud af jeres råd og erfaringer.
Var der noget i ville ønske i havde fået afvide, så i var forberedt?
Vi er enige om hvordan vi deler vores barn, og at det er mig og barnet der flytter fra huset, og at min mand bliver boende.
Har aldrig følt mig så tom og forvirret, som jeg er lige nu. Gode råd og ererfaringer modtages med kyshånd
Først og fremmest et stort kram til dig. At gå fra hinanden er ikke nogen let beslutning uanset grund.
Jeg blev alene med mine to unger, da de var 3½ og knap 5. Faderen og jeg var stort set enige om bruddet og også om samvær, men da det kom til stykket, havde vi svært ved at snakke sammen og svært ved at få aftaler omkring samværet på plads. Mit råd til jer er at få lavet en fast aftale i statsforvaltningen, så er der ikke nogen af jer der kan betvivle jeres aftale, hvis I en dag ikke kan tale sammen. Hvad angår barnet, så er han/hun så lille at det jo er svært at forklare ret meget, og små børn indrette sig heldigvis ret nemt efter situationen.
Hvad økonomien angår har du mulighed for at søge økonomisk friplads, hvis din indtægt ikke er ret høj. Der er også nogle ekstra børnetilskud, du kan søge og så kan du få børnebidrag fra faderen, ca. 1200 om mdr.
Held og lykke frem over.
Anmeld