Blodprøve svar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.012 visninger
10 svar
0 synes godt om
31. januar 2012

livhemdrup

Er der nogen herinde som kan hjælpe mig med at se hvad mine blodprøver betyder eller har en hjemmeside hvor jeg kan slå det op??

Hjælp mig piger. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2012

UnderCover37

Du er nok nødt til at uddybe hvilke bp det drejer sig om, og oplyse nogle tal for evt at kunne få noget hjælp herinde - men det mest optimale ville da være at tale med din læge eller de der har taget bp omkring desvr du har fået...

Anmeld

31. januar 2012

livhemdrup

UnderCover34 skriver:

Du er nok nødt til at uddybe hvilke bp det drejer sig om, og oplyse nogle tal for evt at kunne få noget hjælp herinde - men det mest optimale ville da være at tale med din læge eller de der har taget bp omkring desvr du har fået...

Ønsker svar på hvad dette er

Bas. fosfatase;P

Bilirubin;P

Pt-estimer GFR p 1,73 m²(eGF

Det er kun nogen af dem. De er nemlig helt vildt alamerende dem her.

Anmeld

31. januar 2012

UnderCover37

livhemdrup skriver:

Bas. fosfatase;P

Bilirubin;P

Bas. fosfatase  , Bilirubin (se link) - er levertal som beskriver noget om hvordan tiltanden i leveren er på bp tidspunktet - men hvis du siger de er vildt alarmerende så har du vel også fået yderligere oplysninger omkring tallene og deres betydning for dig af din læge?

Den sidste kendte jeg ikke men får dette frem når jeg googler det og kan se at det er et tal for nyrernes funktion.

Men igen,har du fået disse prøver taget med skidte resultater så må din læge råde og vejede dig ift behandlingen og forklare dig betydningen af tallene ordentligt!

God bedring! 

Anmeld

31. januar 2012

livhemdrup

UnderCover34 skriver:

Bas. fosfatase  , Bilirubin (se link) - er levertal som beskriver noget om hvordan tiltanden i leveren er på bp tidspunktet - men hvis du siger de er vildt alarmerende så har du vel også fået yderligere oplysninger omkring tallene og deres betydning for dig af din læge?

Den sidste kendte jeg ikke men får dette frem når jeg googler det og kan se at det er et tal for nyrernes funktion.

Men igen,har du fået disse prøver taget med skidte resultater så må din læge råde og vejede dig ift behandlingen og forklare dig betydningen af tallene ordentligt!

God bedring! 

He he he he læge tjaa det er en reumatolog der har sendt bud efter disse blodprøver og han har så BARE sendt svarerne pr mail men kan se at udfor den marv der står er mit meget højere end det burde så nogen forklaring nej det har jeg ikke fået. Så er helt tude færdig. Da jeg ikke aner hvad der skal ske.

Anmeld

31. januar 2012

MorEllen

livhemdrup skriver:

Bas. fosfatase;P

Bilirubin;P

Jeg kan forklare hvad man vil undersøge ved de forskjellige prøverne..
Basisk phosfatase tager man ved diagnostik og kontrol af galdevejssygdomme, leversygdomme og knoglesygdomme. Hvor høje er dine tal?

Biliubin er et affaldsstof der dannes ved nedbrytning af røde blodlegemer. Forhøjede verdier ses f.eks. ved gulsutt (ikterus).

GFR indikerer nyrernes funktion.

Har ikke din læge givet dig en forklaring på hvad blodprøverne betyder.. det synes jeg da h*n burde... Jeg foreslår at du får en tid hos din læge hvor du får forklaring på hvad blodprøvesvarerne betyder. Det er meget bedre end at få diverse forklaringer her på nettet... Det er jo forskjellige årsaker til at man får taget blodprøver i udgangspunktet...

Anmeld

31. januar 2012

UnderCover37

MyLille skriver:

Jeg kan forklare hvad man vil undersøge ved de forskjellige prøverne..
Basisk phosfatase tager man ved diagnostik og kontrol af galdevejssygdomme, leversygdomme og knoglesygdomme. Hvor høje er dine tal?

Biliubin er et affaldsstof der dannes ved nedbrytning af røde blodlegemer. Forhøjede verdier ses f.eks. ved gulsutt (ikterus).

GFR indikerer nyrernes funktion.

Har ikke din læge givet dig en forklaring på hvad blodprøverne betyder.. det synes jeg da h*n burde... Jeg foreslår at du får en tid hos din læge hvor du får forklaring på hvad blodprøvesvarerne betyder. Det er meget bedre end at få diverse forklaringer her på nettet... Det er jo forskjellige årsaker til at man får taget blodprøver i udgangspunktet...

En der er meget klogere end mig

Reumatologen er bestemt også læge men det er dårlig stil ikke at medsende en ordentlig forklaring - dog tænker jeg at du skal slå koldt vand i blodet over de forhøjede værdier da han ville ha' kontaktet dig hvis de var alarmerende!

Igen, god bedring og håber du får en god snak med lægen vedr bp svarene

Anmeld

31. januar 2012

MorEllen

UnderCover34 skriver:

En der er meget klogere end mig

Reumatologen er bestemt også læge men det er dårlig stil ikke at medsende en ordentlig forklaring - dog tænker jeg at du skal slå koldt vand i blodet over de forhøjede værdier da han ville ha' kontaktet dig hvis de var alarmerende!

Igen, god bedring og håber du får en god snak med lægen vedr bp svarene

Ja, helt enig! Hvis det er alarmerende vil både læge og reumatolog give besked, så sådan set er der ingen grund til at bekymre sig for meget.
Til TS: Man skal have bedre svar end kun en mail  med prøvesvarerne, så hvis reumatologen ikke tager kontakt bør du kontakte ham. Held og lykke med det hele.

Anmeld

31. januar 2012

livhemdrup

Reuma ville vente til alle svarerne kom og så tage kontakt pr tlf eller mail for at forklarer hvad der var galt og ikke galt. Så afventer 14 dage og så må vi se.

Anmeld

31. januar 2012

MorEllen

livhemdrup skriver:

Reuma ville vente til alle svarerne kom og så tage kontakt pr tlf eller mail for at forklarer hvad der var galt og ikke galt. Så afventer 14 dage og så må vi se.

Ok.. det er træls at vente så længe på noget man bare vil have svar på med det samme.. men sådan er det jo desverre; det tager tid at få samlet alle svar..
Entil dig..håber ikke ventetiden bliver for lang!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.