Baby 7 mdr. Hvor meget bryst giver I..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.837 visninger
9 svar
0 synes godt om
31. januar 2012

Sitrani

Godmorgen godmorgen!

Min datter er lige lidt over 7 mdr.

Hun spiser fint af grød og mos, og får også bryst ved siden af.. Men hvor meget bryst/flaske giver I jeres små?

Jeg holder virkelig af at amme, og kan mærke, at det er svært for mig at skulle holde op, når hun skal i vuggestue osv. Men sådan er det jo, jeg synes bare det er hyggeligt!

Hun får pt. inden hun skal ud og sove. Dvs. ved 09.30 tiden, 13.30 tiden og igen inden hun skal sove kl. 20.. (det svinger lidt for tiden med 2 eller 3 lurer!) Dvs. ca. 3-4 gange om dagen..

..Hun får ikke om natten længere, hvilket er ret skønt! Men jeg er nysgerrig efter hvor meget andre ammer eller giver flaske til deres på ca. 7 mdr.?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Am du bare alt det du har lyst til! Her ammede jeg indtil thea var 11 mdr. Til sidst var det kun lige inden hun sku i seng. Det er så hyggeligt!! Vh stine

Anmeld

31. januar 2012

Sitrani

StineW79 skriver:

Am du bare alt det du har lyst til! Her ammede jeg indtil thea var 11 mdr. Til sidst var det kun lige inden hun sku i seng. Det er så hyggeligt!! Vh stine

jeg har også tænkt mig at amme længe... også når hun går i vuggestue.. men bare kun om aftenen, ja Hvor meget ammede du, da hun var 7 mdr. ca...?

Anmeld

31. januar 2012

MKBP

Profilbillede for MKBP

Hey

Jeg stoppede med at amme, da hun var omkring 7 mdr. - da ammede jeg KUN om morgenen, lige når hun var vågnet.

Så svar på dit spørgsmål : Én enkelt gang !!

//Mette

Anmeld

31. januar 2012

raca

når din pige kun er 7 mdr skal hendes hovdeernæring som udganspukt stadig hovdesaglig bestå af MM.. dvs 3 gode amninger om dagen.. for at sikre hun får nok.. af vitaminer osv.. da det kan være særdelses svært og kalorietet og nærigsrig kost nok.. af mos og dvs grød+ grød fylder meget i maven i forholdt til næringsindholdet..

så 3-4 gange syntes jeg bestemt er rigtigt fint..

jeg selv fuldammede den ene.. og ammede ca 3 gange om dagen med den anden. 

og man kan sagtenss amme og havde dem i ins. dog ville jeg nok bibeholde hvis det er mugligt 2 amninger frem til ca 1+ år.. også derefter 1-3 amninger så længe hun lyster, eller du vil det.

Anmeld

31. januar 2012

vitapigen

Nu er min pige ikke helt 7 mdr endnu, men hun er 6 ½ mdr. Men svarer alligevel

Jeg tror jeg ammer ca. 5 gange dagligt. Tidlig morgen hvor hun får sin første tår og så inden hun skal sove sine 3 lure om dagen og så til aften inden hun skal sove

Anmeld

31. januar 2012

maria_wlt

Min datter er nu 9 mdr og får stadig bryst.. Hun får ca 5-7 gange..

Da hun var 7 mdr så fik hun så tit hun ville. Hun ville heller ikke have flaske eller grød.. 

Gi hende når du lyster.. Måske efter grød og div måltider...

Anmeld

31. januar 2012

Maja88

her får hun mellem 2-5 flasker om dagen og hun er 11 måneder

Anmeld

31. januar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
STN skriver:

jeg har også tænkt mig at amme længe... også når hun går i vuggestue.. men bare kun om aftenen, ja Hvor meget ammede du, da hun var 7 mdr. ca...?

Det samme som dig! Tror først hun var ca 10 mdr inden vi bare gik over til kun at amme morgen og inden sengetid. Ku nemlig altid lige klemme en lille tår ned efter måltider! Vh stine

Anmeld

31. januar 2012

tinasmor

STN skriver:

Godmorgen godmorgen!

Min datter er lige lidt over 7 mdr.

Hun spiser fint af grød og mos, og får også bryst ved siden af.. Men hvor meget bryst/flaske giver I jeres små?

Jeg holder virkelig af at amme, og kan mærke, at det er svært for mig at skulle holde op, når hun skal i vuggestue osv. Men sådan er det jo, jeg synes bare det er hyggeligt!

Hun får pt. inden hun skal ud og sove. Dvs. ved 09.30 tiden, 13.30 tiden og igen inden hun skal sove kl. 20.. (det svinger lidt for tiden med 2 eller 3 lurer!) Dvs. ca. 3-4 gange om dagen..

..Hun får ikke om natten længere, hvilket er ret skønt! Men jeg er nysgerrig efter hvor meget andre ammer eller giver flaske til deres på ca. 7 mdr.?

Det samme som dig. Nogle dage omkring 5 gange andre 3-4 gange. Ammer også 1 gang om natten (omkring kl 5)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.