Madpakke til vuggestuen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.458 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. januar 2012

Mother-love

Hej piger.
Nu skal Isabella starte i vuggestue på onsdag. Og jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal give hende med og spise. Hun skal bruge to madpakker.

Den ene havde jeg tænkt at skulle være lidt frugtmos og et stykke bondebrød med smørepålæg. Men aner ikke hvad jeg ellers skal give hende med hun er 8 mdr. Og frugt skal den helst ikke indeholde da de får frugt derovre kl 9.

Nogen ideer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2012

Rosa

Jeg blev foreslået at madpakken indehold en masse småting, i stedet for 4 massive klapsammen med leverpostej, fordi de tit kan blive sultne i løbet af dagen og bare lige vil have en lille hapser. Så f.eks. agurkestænger, ostestænger, cherrytomater, en lille grovkiks, et lille stykke knækbrød, en enkelt rugbrødsklapsammen eller to, en clementin osv. 

Anmeld

30. januar 2012

Mother-love

Rosa skriver:

Jeg blev foreslået at madpakken indehold en masse småting, i stedet for 4 massive klapsammen med leverpostej, fordi de tit kan blive sultne i løbet af dagen og bare lige vil have en lille hapser. Så f.eks. agurkestænger, ostestænger, cherrytomater, en lille grovkiks, et lille stykke knækbrød, en enkelt rugbrødsklapsammen eller to, en clementin osv. 

Tak for dit svar.men mange af tingene har Isabella ikke rigtig lært og spise endnu da det meste ryger alle andre steder hen end munden hehe

Anmeld

31. januar 2012

Mother-love

Kan det virkelig passe at der ikke er nogen der har nogle ideer?

Anmeld

31. januar 2012

Zafir

Jeg pakker bare NOK til Frigg til hele dagen. Så hun kan spise lidt formiddag, middag og eftermiddag.

Nu er Frigg jo lidt ældre end din pus. Men jeg giver hende 2 madder med, 2 stykker frugt (banan, druer, manderin, figenstang osv - noget hun kan tygge... )
Så en kiks eller noget halløj og en ostehaps eller lignene.

Anmeld

31. januar 2012

Sara.

michelledam skriver:

Hej piger.
Nu skal Isabella starte i vuggestue på onsdag. Og jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal give hende med og spise. Hun skal bruge to madpakker.

Den ene havde jeg tænkt at skulle være lidt frugtmos og et stykke bondebrød med smørepålæg. Men aner ikke hvad jeg ellers skal give hende med hun er 8 mdr. Og frugt skal den helst ikke indeholde da de får frugt derovre kl 9.

Nogen ideer?

Der hvor min søn gik i vuggestue havde de mulighed for at varme maden i mikro? ved ikke om de har det hos jer?

Ellers advokado mos?

kartofler? både hele hun selv kan holde og tygge af eller mos

bolle med pålæg

figenstænger

youghurt, a38 eller ligende

kiks

banan

rester fra aftensmaden

Anmeld

31. januar 2012

Mother-love

Sara. skriver:

Der hvor min søn gik i vuggestue havde de mulighed for at varme maden i mikro? ved ikke om de har det hos jer?

Ellers advokado mos?

kartofler? både hele hun selv kan holde og tygge af eller mos

bolle med pålæg

figenstænger

youghurt, a38 eller ligende

kiks

banan

rester fra aftensmaden

Nej ved heller ikke omde kan varme det derovre hvor hun skal starte men det er da klart noget jeg skal høre om. For så kunne hun jo få noget grønsagsmos eller lign. Med.

Anmeld

31. januar 2012

L&V

michelledam skriver:

Hej piger.

Nogen ideer?

Syntes også den med nogle små ting men ikke mere end 4-6 forskellige ting så det er til at overskue også pakket ind i film så det ikke ska pakkes op alt sammen for at se hva der gemmer sig..

- måske lidt pasta.

- rugbrød/bondebrød

- ½ grøv bolle/knækbrød

- rosiner

- grønt i stykker

men spar for guds skyld på figne stænger, ostehaps, yougurt og andet dessert. det bliver hurtigt en vane og kan være svært for personalet at få dem til at spise den "rigtige" mad For hyggens skyld kan du ligge en lille serviet eller tegning i det syntes nogle børn er ret sjovt

Anmeld

31. januar 2012

Mother-love

Månsson skriver:

Syntes også den med nogle små ting men ikke mere end 4-6 forskellige ting så det er til at overskue også pakket ind i film så det ikke ska pakkes op alt sammen for at se hva der gemmer sig..

- måske lidt pasta.

- rugbrød/bondebrød

- ½ grøv bolle/knækbrød

- rosiner

- grønt i stykker

men spar for guds skyld på figne stænger, ostehaps, yougurt og andet dessert. det bliver hurtigt en vane og kan være svært for personalet at få dem til at spise den "rigtige" mad For hyggens skyld kan du ligge en lille serviet eller tegning i det syntes nogle børn er ret sjovt

Tak for dit svar. Det eneste Isabella kan spise sådan rigtigt pt er bondebrød, knækbrød og kiks. Resten skal være skemad. Så tror det bliver noget grønsagsmos eller lign. kan ikke rigtig komme i tank om andet for synes ikke at nr 2 madpakke også skal indholde frugtmos.

Anmeld

31. januar 2012

Pige2009

Hvad med grød/mos? Kan de ikke varme maden?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.