lege alene på gulvet..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.519 visninger
11 svar
0 synes godt om
30. januar 2012

MelikkazMoar

hvor længe er det okay at børnene/babyerne leger alene på gulvet ?

hvor længe/sidder er dit barn der ?

& sidder din barn direkte på gulvet, eller er det på et tæppe eller en gummi-gulvtæppe ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2012

fif

MelikkazMoar skriver:

& sidder din barn direkte på gulvet, eller er det på et tæppe eller en gummi-gulvtæppe ?

Hejsa

Da vores pige ik kunne bevæge sig rundt endnu, sad hun på de der skumgummier fra Babysam plus et tæppe nogle gange... Hun kunne godt lide at lege lidt for sig selv, men hun gjorde det ik længe af gangen for jeg deltog osse og aktiverede hende! hvor gammel er dit barn da??

Anmeld

30. januar 2012

MelikkazMoar

fif skriver:

Hejsa

Da vores pige ik kunne bevæge sig rundt endnu, sad hun på de der skumgummier fra Babysam plus et tæppe nogle gange... Hun kunne godt lide at lege lidt for sig selv, men hun gjorde det ik længe af gangen for jeg deltog osse og aktiverede hende! hvor gammel er dit barn da??

vi sidder også rigtig meget med hende der nede,.. det ikke fordi hun altid er alene..

hun er 8 mdr, og bevæger sig ikke så meget.. men igår og idag har kun vendt og drejet sig, fra sidende til liggende stilling..  derfor jeg tænker  at det er godt hun sidder dernede og udfordre sig selv..  

Anmeld

30. januar 2012

Ciss

Så længe de ikke bevægede sig rundt, lagde jeg dem på et legetæppe/legeunderlag.

Men så snart de fandt ud af at undersøge verden for egen kraft var det jo MEGET mere spændende end det legetøj, mor havde lagt frem.... Så da lagde jeg dem bare direkte på gulvet. De blev alligevel ikke liggende på tæppe/underlag i to sekunder.

Jeg tænker, at de siger tydeligt til, når det ikke er ok at lege på gulvet længere. Nogen gange kan de blive optaget af noget i lang tid, andre gange vil de helst bare op igen ret hurtigt. Jeg har aldrig taget tiden på, hvor lang tid, jeg har siddet på gulvet med ungerne. Så længe, som vi begge syntes det var sjovt, tror jeg.

Anmeld

30. januar 2012

Maja_4000

Det gjorde Caroline en del .. Altså når jeg skulle lave mad , hænge tøj op og sådan nogle ting .. Hun er stadig rigtig god til at lege selv

Hun lå/sad på et af de der skum-puslespil .. 

Anmeld

30. januar 2012

th

MelikkazMoar skriver:

vi sidder også rigtig meget med hende der nede,.. det ikke fordi hun altid er alene..

hun er 8 mdr, og bevæger sig ikke så meget.. men igår og idag har kun vendt og drejet sig, fra sidende til liggende stilling..  derfor jeg tænker  at det er godt hun sidder dernede og udfordre sig selv..  

vores dreng er 7 måned og han har ligget dernede en del alene, men med en masse legetøj og vi har været i samme rum som han, han ligger på et tæppe og gummitæppe under, da vi har fliser i stuen.

han kan trille fra mave til ryg og ryg til mave og snart kravle, vi har ikke ville give ham legetøj hele tiden, da han skulle lære at han ikke bare fik alt serveret.

Anmeld

30. januar 2012

MelikkazMoar

Ciss skriver:

Så længe de ikke bevægede sig rundt, lagde jeg dem på et legetæppe/legeunderlag.

Men så snart de fandt ud af at undersøge verden for egen kraft var det jo MEGET mere spændende end det legetøj, mor havde lagt frem.... Så da lagde jeg dem bare direkte på gulvet. De blev alligevel ikke liggende på tæppe/underlag i to sekunder.

Jeg tænker, at de siger tydeligt til, når det ikke er ok at lege på gulvet længere. Nogen gange kan de blive optaget af noget i lang tid, andre gange vil de helst bare op igen ret hurtigt. Jeg har aldrig taget tiden på, hvor lang tid, jeg har siddet på gulvet med ungerne. Så længe, som vi begge syntes det var sjovt, tror jeg.

hun siger også selv til og så tager jeg hende jo op.. hun er der bare mange gange i løbet af en dag..

Anmeld

30. januar 2012

Jonatansmor

MelikkazMoar skriver:

Her sad drengen til han selv sagde til. Men vi er jo ikke længere væk end vi altid kan smugkigge med, men han får lov til at klare sine problemer selv, indtil vi kan se at nu går den ikke længere (eller det pågældende stykke legetøj får prompte straf, kylet hen ad gulvet)

Det er sundt for dit barn at udforske sit univers i trygge rammer. 

Her har drengen altid siddet på gulvet. Tæpper vikles nemt ind i flyvske arme og ben. Gummitæpperne var der hormonforstyrrende stoffer i. Og vi tog en beslutning om, at han ligeså godt kunne lære med det samme at slappe af når han faldt.

Anmeld

30. januar 2012

Tona

MelikkazMoar skriver:

Amanda leger på sådan nogle "puslespilsbrikker" hvis du ved hvad jeg mener. Sådan nogle som er beregnet til det.

Jeg tror at det er svært at sætte tid på hvor længe. Tror at man skal se på barnet og vurdere det ud fra hvad det giver udtryk for

Anmeld

31. januar 2012

fif

MelikkazMoar skriver:

Ja selvfølgelig er det da osse det det sys hun jo er spændende, og siger helt sikkert osse til, når det blir for meget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.