forældremyndighed osv.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

501 visninger
3 svar
0 synes godt om
30. januar 2012

NatteS

Hey .. Trænger virkelig til lidt perspektiv og råd..

det er en længere forklaring at fortælle alt i min situation..

men kort fortalt.. Jeg har søgt om fuldforældremyndighed idag. og får besked fra Mikael om at *hva fanden har jeg gang i. Selv om jeg havde fortalt ham jeg havde tænkt mig at søge af mange grunde blandt andet at han i forvejen ikke har del i Logans liv mere end når han lige synes det er "spændende" at være far.

Efter meget lidt diskussion ... vender han pludselig 180 grader og siger "fint, du får ham, så er han DIN"

det var jo apsolut ikke sådan jeg mente det... Jeg vil gerne have han ser sin far.. jeg vil bare gerne have der er struktur over det ... så logan ikke bliver knald forvirret.. når mikael dukker op når det passer ham til tider og andre gange ikk ser ham i flere uger...

jeg ved godt jeg burde tænke.. ok det er vel også bedst for logan .. ingen kamp.. nu står jeg med ham selv (som altid alligevel)

men jeg sys det gør ondt at Mikael bar ser det så nemt at smide ham til side.. som citat: "nu er han din" "nu ved jeg at jeg har en søn derude men han er ikke min længere" hans ord

nu har han underskrevet ansøgningen om forældre myndigheden til mig.

hvad betyder det så ?

statsforvaltningen skal behandle... men hva kan jeg regne med ?

hvis de godkender kan han så lige pludselig sige hey jeg vil gerne alligevel..

og hvad med samvær når han tydeligvis siger fra lige nu.. det skal han vel søge om senere så.. ikk ?

(for jer der ikke kender min situation var mikaels og mit forhold revet i stykker af at Mikael er psykisk syg, tager ikke sin medicin, har været voldlig overfor mig gennem 4 år. han er manipulerende, truende og jeg er ikke tryk ved at lade vores søn være ved ham, men mod min egen forstand lod jeg ham nogle gange.. ) ved bedre nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2012

MissMammy

Hej NatteS,

Sikke en voldsom og drænende situation at stå i.

Jeg kan fortælle dig fordi min mand har været igennem en forældremyndighedssag ( ikke ligesom din tværtimod), men vi kan da reglerne.

Hvis din partner nu har valgt fra, jo så kan han i princippet godt komme senere og gerne både vil have fællesforældremyndighed og samvær.

Mht forældremyndigheden (fælles) så skal han bevise at han er til gavn for barned, ikke er skadelig og har nogen baggrund der ikke er egnet for at passe et barn....

Samvær er det samme og når han ikke har nogen form forældremyndighed er det somregel igennem statsamtet at det bliver bestemt, men eftersom du har al (snart) forældremyndigheden og han har fravalgt sig den senere i Logans liv og ikke fra før han blev født, kan du stort set få det som du vil have det og også om du vil have at det er overvåget samvær med videre.

Håber du kan bruge det til noget.

Held og lykke og fat mod

Mange hilsner herfra

Anmeld

30. januar 2012

wamse

NatteS skriver:

Hey .. Trænger virkelig til lidt perspektiv og råd..

det er en længere forklaring at fortælle alt i min situation..

men kort fortalt.. Jeg har søgt om fuldforældremyndighed idag. og får besked fra Mikael om at *hva fanden har jeg gang i. Selv om jeg havde fortalt ham jeg havde tænkt mig at søge af mange grunde blandt andet at han i forvejen ikke har del i Logans liv mere end når han lige synes det er "spændende" at være far.

Efter meget lidt diskussion ... vender han pludselig 180 grader og siger "fint, du får ham, så er han DIN"

det var jo apsolut ikke sådan jeg mente det... Jeg vil gerne have han ser sin far.. jeg vil bare gerne have der er struktur over det ... så logan ikke bliver knald forvirret.. når mikael dukker op når det passer ham til tider og andre gange ikk ser ham i flere uger...

jeg ved godt jeg burde tænke.. ok det er vel også bedst for logan .. ingen kamp.. nu står jeg med ham selv (som altid alligevel)

men jeg sys det gør ondt at Mikael bar ser det så nemt at smide ham til side.. som citat: "nu er han din" "nu ved jeg at jeg har en søn derude men han er ikke min længere" hans ord

nu har han underskrevet ansøgningen om forældre myndigheden til mig.

hvad betyder det så ?

statsforvaltningen skal behandle... men hva kan jeg regne med ?

hvis de godkender kan han så lige pludselig sige hey jeg vil gerne alligevel..

og hvad med samvær når han tydeligvis siger fra lige nu.. det skal han vel søge om senere så.. ikk ?

(for jer der ikke kender min situation var mikaels og mit forhold revet i stykker af at Mikael er psykisk syg, tager ikke sin medicin, har været voldlig overfor mig gennem 4 år. han er manipulerende, truende og jeg er ikke tryk ved at lade vores søn være ved ham, men mod min egen forstand lod jeg ham nogle gange.. ) ved bedre nu

Kan se at vores baggrund ligner hinanden.

Jeg fik den fulde forældremyndighed, da min eks skrev under i en kæmpe brandert, hvor han ville begå selvmord.

Forældremyndigheden har intet med samvær at gøre, og skal afgøres seperat ved siden af.

Min eks har haft samvær, og vores datter har været meget påvirket af det. Jeg har nu søgt om, at statsforvaltningen ophæver deres tidligere afgørelse om samvær, hvis ikke, så er jeg klar til at gå i retten, for at få omstødt det, så der ikke længere ligger en afgørelse om samvær. 

Han kan sagtens få sagen taget op igen, både omkring samvær og forældremyndighed. Så mit råd er at gemme alt, hvad der kan understøtte din sag.

Anmeld

30. januar 2012

NatteS

wamse skriver:

Kan se at vores baggrund ligner hinanden.

Jeg fik den fulde forældremyndighed, da min eks skrev under i en kæmpe brandert, hvor han ville begå selvmord.

Forældremyndigheden har intet med samvær at gøre, og skal afgøres seperat ved siden af.

Min eks har haft samvær, og vores datter har været meget påvirket af det. Jeg har nu søgt om, at statsforvaltningen ophæver deres tidligere afgørelse om samvær, hvis ikke, så er jeg klar til at gå i retten, for at få omstødt det, så der ikke længere ligger en afgørelse om samvær. 

Han kan sagtens få sagen taget op igen, både omkring samvær og forældremyndighed. Så mit råd er at gemme alt, hvad der kan understøtte din sag.

tak skal du ha for svar

Ja jeg ved godt samvær ikke har noget med forældremyndigheden at gøre..

okai.. det var da en uhyggelig sag du var igennem.. håber det lykkedes for dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.