vitapigen skriver:
Min datter er 6 ½ mdr. Men da hun skulle starte på grød lavede jeg bare en lille portion. Tror der var ½ dl vand i og så puttede jeg pulvergrød i den til jeg synes den var okay. Til at starte med var den meget vandtynd da de lige skal vænne sig til den lidt tykkere konsistens end hvad de er vant til (altså MM/MME). Men det har bestemt ikke været nogen let kamp for os, for hun fik nemt brækfornemmelser ved det. Men vi præsenterede det hver dag for hende og til sidst kunne hun lide det. Men i dag spiser hun alt fra ½ dl til 1½ dl tror jeg (laver det altid på slump
)
Og da hun kunne lide grøden satte vi 2 måltider på (grødmåltid og kartoffelmos måltid). Og da hun blev 6 mdr får hun nu 3 måltider 
Vi startede da hun var 5 mdr 
Vi har kørt med det fra han var 4 mdr og er i gang med 3. uge, og han ELSKER det! Indtil videre er det kun grød som et måltid om aftenen med lidt frugtmos, men selvom det er 1 dl grød og mos derudover, så virker han til, at han altså først er mæt, når der er drukket en del MME også
Nu i dag har jeg givet ham grød (lavet af en dl vand) op til sin middagslur (den hvor han sover længe) og så vil jeg give ham lidt i aften også. Men synes bare det virker af meget: Grød lavet på en dl vand og noget der svarer til 2 store spsk. mos OG op til 150 ml MME til ét måltid!
Han plejer jo at få 200ml MME per måltid, så synes det lyder skørt! Men er bange for at mere grød fx lavet af 1½ dl vand gør ham urolig i maven. Han siger nemlig ikke selv fra, men skal nok sige til, hvis han er sulten! Hvor var det nemmere, hvis man kunne se, hvornår der var tanket op 
Anmeld