Foleden falsk strubehoste, nu vild hoste!!??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

811 visninger
4 svar
0 synes godt om
30. januar 2012

Mus84

En fortvivlet mor.... Sidste mandag aften kort tid efter vi havde lagt Caroline i seng, vågner hun og lyder fuldstændig som en søløve...  Shit det lød bestemt ikke godt, jeg tog hende op og gik lidt rundt med hende, hun var ikke ked eller anden tegn på sygdom. Jeg gik i seng og vi lå og puttede. Dagen efter var hun frisk og havde ikke vist tegn på søløven, men fik alligevel en lægetid.

Her fik jeg straks af vide, at det var falsk strubehoste.. nåh, ikke noget farligt men hvis vejrtrækningen blev slem så er det afsted til til akut modtagelsen.. Okay så.. Men der har så ikke været noget siden da, hun har ikke sagt som en søløve, og synes ikke hendes vejrtrækning har ændret sig. Men til gengæld hoster hun nu helt vildt... I sær om natten vågner hun, og hoster rigtig meget... Så synd, jeg kan høre hun hoster lidt op, men mest kan jeg høre og mærke på hende det er sådan en irrerterende "TØR" hoste...  

Ved nu bare ikke om det er noget der går væk af sig selv? eller skal jeg kontakte lægen igen?  eller ellers nogen gode råd mod hoste??

Caroline er snart 9 måneder!

Håber der er nogen der har prøvet lign...  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2012

Tinehh

Hejsa..

Stakkels din datter..  Håber det så småt bliver bedre dag efter dag..

Men jeg står lidt i samme situation med min søn på 10 mdr. Dog ikke falsk strubehoste konstateret her.. Men Niklas har også en meget meget TØR hoste om natten. Det var rigtig slemt i sidste uge, hvor vi var ved lægen. Men hun lyttede på ham og alt muligt andet. og konkluderede, at han altså ikke fejlede noget. At det nok bare var en virus.

Det skal så lige siges, at han også lige er begyndt i dagpleje her for 3 uger siden. Så det er nok her pga. nye bakterier.

Men min læge sagde, at der jo er mange børn der render rundt med snot og hoste i denne tid. Og det skal bare have sin tid.

Her er det blevet lidt bedre om natten, men stadigvæk ikke hel godt. Men jeg ser tiden an og hvis det bliver værre eller han får feber. Så tager vi da afsted igen..

Knus Tine 

Anmeld

30. januar 2012

Heidimed lea

jeg ville nok gå til lægen igen, det kan være astma broncitis.  måske skal hun have lidt maske med medicin en tid.  mine har døjet og døjer stadigvæk med det.   god bedring knus Heidi

Anmeld

30. januar 2012

Mus84

Tinehh skriver:

Hejsa..

Stakkels din datter..  Håber det så småt bliver bedre dag efter dag..

Men jeg står lidt i samme situation med min søn på 10 mdr. Dog ikke falsk strubehoste konstateret her.. Men Niklas har også en meget meget TØR hoste om natten. Det var rigtig slemt i sidste uge, hvor vi var ved lægen. Men hun lyttede på ham og alt muligt andet. og konkluderede, at han altså ikke fejlede noget. At det nok bare var en virus.

Det skal så lige siges, at han også lige er begyndt i dagpleje her for 3 uger siden. Så det er nok her pga. nye bakterier.

Men min læge sagde, at der jo er mange børn der render rundt med snot og hoste i denne tid. Og det skal bare have sin tid.

Her er det blevet lidt bedre om natten, men stadigvæk ikke hel godt. Men jeg ser tiden an og hvis det bliver værre eller han får feber. Så tager vi da afsted igen..

Knus Tine 

ja okay, ja det håber jeg bestemt også! Jeg hader selv og have den der tørre hoste, som bestemt ikke er rar, og rigtig svær at komme af med..

Nå må da os håbe din lille trold snart bliver raks, men mon ikke det nok er fordi han begyndt i dagpleje? er nogen af de andre børn syge eller noget?

Ja vores læge lyttede altså også på Caroline, og sagde der kun var lidt raslen som altså var det falske strubehoste..

Tror os vi bare ser tiden an, og ringer til lægen hvis jeg bliver urolig, men god bedring til lille Niklas

Anmeld

30. januar 2012

Mus84

Heidimed lea skriver:

jeg ville nok gå til lægen igen, det kan være astma broncitis.  måske skal hun have lidt maske med medicin en tid.  mine har døjet og døjer stadigvæk med det.   god bedring knus Heidi

nu gør du mig lidt urolig, for håber da bestemt ikke hun har asma bronkitis!! Har en veninde som havde det som barn, og nu døjer hun med utrolig dårlig lungefunktion...

Men der er ingen af os forældre eller familie der nogen sinde har haft det, og hun hiver heller ej efter vejret. Så mon ikke det bare er en forkølelse.

Hvis hun hev efter vejret eller lød lidt pibende ville jeg nok tænke i de baner men det gør hun dog ikke!  Har lige læst om symtomer osv på asma-allergi...

Men hvor synd for dine små at de skal døje med det! Håber de vokser sig fra det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.