Bider, slår og river i hår!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.004 visninger
4 svar
0 synes godt om
29. januar 2012

Muhmi

Ja Silas er simpelthen kommet ind i en rigtig dum periode lige nu..   Jeg er offer for at blive bidt hårdt i ansigtet, revet hårdt i håret og slået af både arme og ben der vifter forvildet rundt i luften...

Det gør mig rigtig ked af det, for jeg synes ellers vi har været rigtig gode til at vise at man aer mor og far og at man aer Silas osv... Men nu hvor vi så prøver at stoppe ham med hans biden, riven og slåen, ja så stiller han et tudefjæs op og så stopper han ikke rigtig igen før han er ordenlig distraheret... Han er også utroligt pjevset og pyldret... Hænger på mig eller far næsten hele tiden og bliver ked af ligeså snart vi vender ryggen til et øjeblik... Hvordan kom i andre ud af denne dårlige periode (HÅBER at det bare er en periode!!!) og har i evt. nogle redskaber jeg kan bruge??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2012

An&Jo

Muhmi skriver:

Ja Silas er simpelthen kommet ind i en rigtig dum periode lige nu..   Jeg er offer for at blive bidt hårdt i ansigtet, revet hårdt i håret og slået af både arme og ben der vifter forvildet rundt i luften...

Det gør mig rigtig ked af det, for jeg synes ellers vi har været rigtig gode til at vise at man aer mor og far og at man aer Silas osv... Men nu hvor vi så prøver at stoppe ham med hans biden, riven og slåen, ja så stiller han et tudefjæs op og så stopper han ikke rigtig igen før han er ordenlig distreheret... Han er også utroligt pjevset og pyldret... Hænger på mig eller far næsten hele tiden og bliver ked af ligeså snart vi vender ryggen til et øjeblik... Hvordan kom i andre ud af denne dårlige periode (HÅBER at det bare er en periode!!!) og har i evt. nogle redskaber jeg kan bruge??

det er heldigvis bare endnu en periode som bare skal overståes..

Her hjalp det at hvis han fortsatte, så gik jeg lige væk fra ham nogle sekunder, for så at gå tilbage til ham, og fortælle jeg elskede ham, gav ham et kys og et kram, og efterhånden forstod han at man ikke må slå, nive, bide osv..

han gør det stadig få gange til tider, og så forklarer jeg ham at det gør ondt på mig, og viser ham at han skal ae mig, og det virker heldigvis..

så jeg tror bare i skal blive ved at fortælle at han skal ae, og ikke slå, og på et tidspunkt så skal han nok forstå det..

Anmeld

29. januar 2012

MyLove E

Sådan er det også her. Elias hiver også mget i hår og slå også meget i. Men han ved jo ikke han gøre så vi siger bare nej det må man ikke og så glemmer det igen. Han er også meget pyldre og græder tit hvis han ikke får fuld opmærksomhed og det kan han altså ikke få hele tiden . så nogle gange får han altså lov til at side og græde. så længe jeg ved der ikke er noget galt, men det kun er fordi han vil ses hele tiden.

Anmeld

29. januar 2012

Muhmi

An&Jo skriver:

det er heldigvis bare endnu en periode som bare skal overståes..

Her hjalp det at hvis han fortsatte, så gik jeg lige væk fra ham nogle sekunder, for så at gå tilbage til ham, og fortælle jeg elskede ham, gav ham et kys og et kram, og efterhånden forstod han at man ikke må slå, nive, bide osv..

han gør det stadig få gange til tider, og så forklarer jeg ham at det gør ondt på mig, og viser ham at han skal ae mig, og det virker heldigvis..

så jeg tror bare i skal blive ved at fortælle at han skal ae, og ikke slå, og på et tidspunkt så skal han nok forstå det..

Tak for råd... Det vil vi prøve

Jeg synes bare det sådan har taget en smule overhånd... Men selvfølgelig skal vi bare blive ved med at sige han skal ae... Nogle gange bliver man bare lidt blændet af at det ikke lige helt kører som det burde

Og så vil man jo helst ikke sige "Neeej" Hele tiden... Men det kommer man godt nok til maaange gange i løbet af en dag lige for tiden synes jeg

Anmeld

29. januar 2012

An&Jo

Muhmi skriver:

Tak for råd... Det vil vi prøve

Jeg synes bare det sådan har taget en smule overhånd... Men selvfølgelig skal vi bare blive ved med at sige han skal ae... Nogle gange bliver man bare lidt blændet af at det ikke lige helt kører som det burde

Og så vil man jo helst ikke sige "Neeej" Hele tiden... Men det kommer man godt nok til maaange gange i løbet af en dag lige for tiden synes jeg

jeg kan stadig have dage hvor jeg ikke laver andet end at sige nej, og ja det er rigtig hårdt, men det er desværre nogengange det der skal til..

bare husk at gå ned i børnehøjde, ikke stå og bøj dig over barnet, ned i hug og så fortæl, så føler de sig knapt så truet og hører bedre efter..

jeg brugte omkring en måned til to på at få ham til at forstå helt præcist hvad jeg mente, men han slår mig faktisk aldrig mere, kun hvis han ikke lige får sin vilje, så svinger han lige en lussing på låret (fordi det passer med højden, ellers lå den nok i ansigtet ), men så får han afvide at det ikke er iorden, og han skal være sød, ellers bliver mor ked af det, og så får jeg en krammer og en mys..

Men nu er Johannes jo så os knap 22 mdr, så han forstår en del..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.