jeg og fætter har drukket mælk fra samme bryst..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

703 visninger
6 svar
0 synes godt om
29. januar 2012

Anonym trådstarter

I mit land hvor jeg kommer fra må amme damer gerne fodre hinandens baby når de ska passes eller noget i den stil .. Fx jeg og min er lige gamle og så var vi naboer til min onkel, så hver gang jeg sku passes eller min fætter passes af min mor , blev jeg ammet hans hans mor og han af min mor.. Mor sagde fx at der var begravelse så ku hun ikke tage mig med så lod mig blive passet af min fætters mor og blev ammet af hend til min mor kom hjem , og det samme med min fætter .. Han er nu ikke kun min fætter men min bror som nu de siger , "din fætter er bror til dig fordi i har drukket mælk fra samme bryst" .. .. Hvad siger til sådan noget ?? Eller hvad synes i om det ?? Ville i kunne find på det med jeres børn?? Nogen der har prøvet det ? ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2012

Kamulla

ej det ville jeg ikke kunne.,.. amning er meget følsomt og noget der er mellem mor og barn.. sådan er min følelse om det bare selv var et barn ved at dø af sult og jeg kun havde mad i patterne og ikke på flaske, og ikke i nærheden af sygehus eller andet hurtigt så ville jeg tilbyde barnet det.. ville ikke have det godt hvis min søn blev fodret med en andens mælk

Anmeld

29. januar 2012

Isabella_mor

i nogle kulturer er det jo normalt at folk ammer hinandens børn.. 

men i vores kultur er det jo meget intimt at amme sit barn. og derved kan ens grænse godt blive overskredet hvis man skulle amme en andens barn.

men på den anden side så har jeg ikke noget imod at skulle malke ud til andres børn eller andre malkede ud til mit barn.... det kan jo være nodvendigt f.eks hvis man får sit barn for tidligt og ikke selv kan producere mælk jamen så har de f.eks. brystmælk fra rigtige kvinder på hospitalet.. så ved man at ens barn får noget ægte nærring istedet for mælkeerstatning som ikke indeholder den samme mængde nærring som modermælk.. 

men selve at skulle sidde med en andens barn ved mit bryst eller hvis mit barn skulle ammes af en anden, det er for grænseoverskridende for mig.. 

men jeg syntes det er fint nok at det kan lde sig gøre, men jeg ville ikke selv have det for mit vedkommende.. 

Anmeld

29. januar 2012

Frk.S

Jeg ville ikke lade en anden kvinde amme mit barn og heller ikke amme en andens barn.

Kort efter Freja kom til verden var jeg indlagt med en voldsom infekion i livmoderen. Jeg fik foretaget en CT scanning med kontrast, hvilket gjorde at jeg ikke måtte amme hende i et døgn. Der måtte jeg bare malke ud for at holde produktionen i gang. Og i det døgn fik Freja så MME - de første par gange fik hun det i et lille glas, som sygeplejersken gav hende. Selv DET havde jeg det skidt med - at det var hende der gav min lille pige mad.  Jeg havde slet ikke kunnet klare hvis hun havde ammet hende.

Anmeld

29. januar 2012

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

I mit land hvor jeg kommer fra må amme damer gerne fodre hinandens baby når de ska passes eller noget i den stil .. Fx jeg og min er lige gamle og så var vi naboer til min onkel, så hver gang jeg sku passes eller min fætter passes af min mor , blev jeg ammet hans hans mor og han af min mor.. Mor sagde fx at der var begravelse så ku hun ikke tage mig med så lod mig blive passet af min fætters mor og blev ammet af hend til min mor kom hjem , og det samme med min fætter .. Han er nu ikke kun min fætter men min bror som nu de siger , "din fætter er bror til dig fordi i har drukket mælk fra samme bryst" .. .. Hvad siger til sådan noget ?? Eller hvad synes i om det ?? Ville i kunne find på det med jeres børn?? Nogen der har prøvet det ? ..

Jeg er blevet ammet af min kusine.

Min mor blev moster til min kusine som 3-årig. Og min mor fødte mig 3 mdr. efter min kusine fik sin søn.

Jeg synes ikke der er noget forkert i det. Ved dog ikke om jeg ville amme andre eller ville få lov at amme min søn.

Men jeg har heller ingen tætte veninder eller familie med små børn, hvis jeg havde det tror jeg godt jeg ville kunne gøre det.

Anmeld

29. januar 2012

signe.

Anonym skriver:

Vi er fra DK, og min mor havde intet mælk til mig og mine to ældre søskende da vi var små, så vi fik sommetider et skud modermælk ved brystet på min fars søster, altså min faster. Så jeg har også delt bryst med fætter og kusiner Jeg har aldrig selv ammet grundet manglende mælk, så kan ikke sætte mig ind i hvordan det ville være for mig selv.

Anmeld

29. januar 2012

Valle81

Jeg ved det ikke

Men i danmark er amning sat op som noget smukt, et bånd, mor barn binding osv. Men i bund og grund er det jo overlevelse og synes faktisk lidt det er den måde man skal se på det. Netop derfor er det jo helt normalt i mange andre lande at amme hinandens børn. Nogle lande er der jo decideret ammekoner

Det var kort fortalt, er på fra tlf og tager for lang tid at skrive for meget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.