Opstart på grød/mos

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

347 visninger
2 svar
0 synes godt om
29. januar 2012

Filippa & Liva

Hej med jer.

Der er endnu lidt tid til at vi skal starte op på grød og mos til vores datter men jeg er nysgerrig - hvilken slags grød eller mos gav i jeres børn den første tid og hvordan lavede I det? (medmindre I købte færdiglavet )

Fortsatte I med at give flaske/amme på normalvis lige i starten før baby rigtig begyndte at spise portioner af maden?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2012

Sitrani

BigBabyWish skriver:

Hej med jer.

Der er endnu lidt tid til at vi skal starte op på grød og mos til vores datter men jeg er nysgerrig - hvilken slags grød eller mos gav i jeres børn den første tid og hvordan lavede I det? (medmindre I købte færdiglavet )

Fortsatte I med at give flaske/amme på normalvis lige i starten før baby rigtig begyndte at spise portioner af maden?

Hejsa

Vi startede da min datter var ca. 5 mdr. Jeg introducerede hirsegrød først, og så kom risgrød og majsgrød... Og derefter lavede jeg grøntsagsmos til hende af gulerødder og kartofler Stille og rolig og i hendes tempo... Og ta' én ting af gangen! Ellers bliver de forvirrede, og mister interessen.. eller KAN gøre det...

Jeg lavede selv det jeg kunne lave selv....

Anmeld

1. februar 2012

Ka+Ma=Be

Hej med jer.

Vi startede med risgrød, da det kan blive godt tyndt. Og så blev det langsomt tykkere og tykkere, så Benjamin kunne følge med.

Jeg blander lidt frugtmos i (enten banan, æble, pære, sveske, etc) men det er en smagssag om man vil søde grøden.

Risgrøden kan man lave på rismel, vand, modersmælk/mme og lidt fedtstof. Ellers kan man købe noget rismel som har mælk i, hvor man blot skal blande det med vand

Derudover har han fået hirsegrød og kartoffel/gulerodsmos og om lidt tid vil jeg prøve med majsgrød og boghvedegrød.

Kartoffel/gulerodsmosen er bare kogte og mosede kartofler og gullerødder, med lidt mme (jeg malker ikke ud, så der kommer mme i, i stedet for modersmælk). Det er Benjamin helt vildt med  

Jeg både laver det selv og køber noget færdigt - det er dejlig nemt på farten

Benjamin bliver stadig ammet, og SP'en fortalte mig, at der nok skal ammes/gives flaske til mellem 9-12 måneders alderen. De er ikke mætte længe nok selvom de får 3 måltider grød/mos. Ikke endnu i hvert fald.

Held og lykke med det Det er SÅ hyggeligt, når de begynder at spise "rigtigt" 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.