Spiser og spiser men vægten står stille?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.081 visninger
11 svar
0 synes godt om
29. januar 2012

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Ja, nu bliver jeg nødt til at prøve at se om der findes andre med samme problem for føler mig ret alene eller vi føler os alene med det...

Vores dejlige søn på 4 mdr. spiser og spiser og spiser lidt mere men vægten er stiger bare ikke... Det startede med den ikke steg nok, så steg den lidt igen og sidste 14 dage var der ingen vægtstigning overhovedet...

Vi er begyndt med grød og mos 2 gange dagligt i løbet af de sidste par dage... det ser ud til at resultere i at den ene dag spiser han det med stor appetit og dagen efter spiser han næsten intet.. idag har jeg kun fået omkring 90-100 ml erstatning i ham og derudover ammet ham.. men amningen har kun været i 10-20 minutter fremfor de 30 han plejer og det har været afbrudt et par gange undervejs hvor han skubber sig væk...

ihh troede ellers lige det gik så godt for han var begyndt med fast spise-soverytme og spiste bryst som sagt gennemsnitligt 30 min pr. gang og fik derudover en flaske MME på 90 ml inden han skulle sove for natten...

Så startede vi med grød og det gik også fint med rytmen med at han fik det som morgenmåltid, fik noget vand af et æggebæger sammen med og så fik han bryst efter bleskiftet som vi brugte som pause for at undgå det hele kommer retur...

Men ja nu aner jeg ikke rigtig hvad vi skal stille op...

Han nægtede overhovedet at smage på sin grød og mos idag... sad bare og blev sur.. ville gerne have noget af vandet at drikke... faktisk har det hele dagen virket lidt som om han kun har været tørstig...

Så er der andre med børn der spiser og spiser og så bare stadig ikke tager det på de skal/bør?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2012

Mira0911

Min Lina vejer 5300g og er snart 4½ mdr... Hun spiser og spiser og der sker bare ikke noget... Havde samme problem med Julie... 

Anmeld

29. januar 2012

Oliver,Troia&Wictor

min pige er 2år og vejer 7kg og 72cm og hun spiser og spise konstant, men er henvist til skejby nu for at få hende tjekket

Anmeld

29. januar 2012

Benjamins'mor

Min søn på 13 mdr har taget 200 g på de sidste 3-4 mdr kun. Han spiser og spiser også men det har simpelthen noget med forbrændingen og gøre, det siger min sp også.

Anmeld

29. januar 2012

Wampires

rart at se at vi ikke er alene med dette problem.. og vi gætter selv på det er pga for høj forbrænding... noget han har arvet fra sin far hvis det er...

Vi må se hvad vægten siger på torsdag når lægen skal veje ham igen... Håber bare han har taget bare lidt på så alt det her madpres har hjulpet bare en lille smule...

Anmeld

29. januar 2012

raca

jeg ville stoppe med grød omgående...

da grøden ikke er nær så energi tæt om MME og MM...

han er kun 4mdr så grød er rimelig tidligt.. og måske kan hans mave ikke rigtigt udnøtte det så det derfor bare ligger som en klump og fylder og optager plads for MME...

men eller sker det ofte at babyer vosker i ryk.. så måske er dt bar det...

Anmeld

29. januar 2012

L&V

Jeg tænker os at det er ret "normalt" min sp fortalte at mange børn har omkring de 4-5 måneder en lille pause i vægtstigningen og når de ellers ikke er undervægtige, taber sig eller virker syge så gør det ingen ting.. Det bruger jo sindsyg meget krut på at udvikle sig på alle måder så tror det er der alt den mad ryger hen

Anmeld

29. januar 2012

onlyme

Wampires skriver:

Ja, nu bliver jeg nødt til at prøve at se om der findes andre med samme problem for føler mig ret alene eller vi føler os alene med det...

Vores dejlige søn på 4 mdr. spiser og spiser og spiser lidt mere men vægten er stiger bare ikke... Det startede med den ikke steg nok, så steg den lidt igen og sidste 14 dage var der ingen vægtstigning overhovedet...

Vi er begyndt med grød og mos 2 gange dagligt i løbet af de sidste par dage... det ser ud til at resultere i at den ene dag spiser han det med stor appetit og dagen efter spiser han næsten intet.. idag har jeg kun fået omkring 90-100 ml erstatning i ham og derudover ammet ham.. men amningen har kun været i 10-20 minutter fremfor de 30 han plejer og det har været afbrudt et par gange undervejs hvor han skubber sig væk...

ihh troede ellers lige det gik så godt for han var begyndt med fast spise-soverytme og spiste bryst som sagt gennemsnitligt 30 min pr. gang og fik derudover en flaske MME på 90 ml inden han skulle sove for natten...

Så startede vi med grød og det gik også fint med rytmen med at han fik det som morgenmåltid, fik noget vand af et æggebæger sammen med og så fik han bryst efter bleskiftet som vi brugte som pause for at undgå det hele kommer retur...

Men ja nu aner jeg ikke rigtig hvad vi skal stille op...

Han nægtede overhovedet at smage på sin grød og mos idag... sad bare og blev sur.. ville gerne have noget af vandet at drikke... faktisk har det hele dagen virket lidt som om han kun har været tørstig...

Så er der andre med børn der spiser og spiser og så bare stadig ikke tager det på de skal/bør?

Jeg tænker at du ikke må stoppe med grød,. min lille fyr får 3 gange daglig,.! Men nogle dage er de altså bare mere tørstige,. og fortrækker mme, men min bette trold brokker swig også meget hvis han er for træt når han skal spise,.!

Anmeld

30. januar 2012

Wampires

raca skriver:

jeg ville stoppe med grød omgående...

da grøden ikke er nær så energi tæt om MME og MM...

han er kun 4mdr så grød er rimelig tidligt.. og måske kan hans mave ikke rigtigt udnøtte det så det derfor bare ligger som en klump og fylder og optager plads for MME...

men eller sker det ofte at babyer vosker i ryk.. så måske er dt bar det...

Det er sundhedsplejersken der har startet os på grøden og mosen... det var ikke noget vi selv besluttede os for...

Hun mente at det kunne gøre ham mere mæt.. og han har bestemt interessen for at spise det mad vi andre spiser og ja som sagt sys han at det smager fantastiskt...

Anmeld

30. januar 2012

Wampires

Månsson skriver:

Jeg tænker os at det er ret "normalt" min sp fortalte at mange børn har omkring de 4-5 måneder en lille pause i vægtstigningen og når de ellers ikke er undervægtige, taber sig eller virker syge så gør det ingen ting.. Det bruger jo sindsyg meget krut på at udvikle sig på alle måder så tror det er der alt den mad ryger hen

Han er lidt undervægtig... han har hele tiden ligget på den allernederste vægtkurve og er røget under den...

han har ikke haft appetitspring eller vægtspring endnu selvom han burde have haft det da han var omkring de 2 mdr...

Men ja han er ikke syg og fuld af energi hele tiden...

vi må se hvad lægen siger på torsdag..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.