Samtale med præsten idag.... Uuuh...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.510 visninger
19 svar
0 synes godt om
27. januar 2012

Mira0911

Vi var til samtale i eftermiddags med præsten...  Jeg valgte at tage Julie med fordi det er den samme præst som døbte hende som skal døbe Lina... 

Jeg synes at han skulle se hvor stor hun er blevet...  Julie fik rigtig charmeret sig ind på ham og hans hund... Så vi fik også en hyggelig snakke med hans søde døve hund... 

Nå vi skulle ind på hans kontor og snakke om dåben... Der er 2 dåbe og Lina skal døbes først, da de køre efter hvem der ringer først... 

Der er virkelig sket ændringer med dåb i deres kirke siden Julie blev døbt... Det gør mig endnu mere nervøs... 

Førhen skulle vi bare sætte os ind i kirken når vi kom, det skal vi ikke denne gange... Denne gang her skal vi mødes med præsten og den anden familie i våbenthuset/venteværelset... 

Når kirkeklokkerne begynder og ringe og musikken begynder at spille, så skal vi gå op af kirkegulvet sammen med præsten, som til et bryllup... Puuh, det er første gang jeg skal prøve lige netop det mht. dåb... Så skal gæsterne i kirken rejse sig for os... 

Vi skal bare følge med præsten op til alteret, der er stillet stole til begge os familier... Der skal vi så sidde indtil børnene er døbt og derefter plante os nede i kirken sammen med de andre... 

Puuuh.... Jeg har enormt let til tåre... Selv da vi kørte fra præsten... 

Men hey... Måske jeg får en lille fornemmelse af hvordan det er at gå op af kirkegulvet, til den dag jeg skal giftes... 

Hold op hvor er jeg spændt på det hele nu og samtidig herre nervøs.... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2012

Mira0911

28. januar 2012

Ciss

Det skal nok blive rigtig fint!

Her er det tradition at gå ind på den måde. Vi hører til en lille charmerende gammel kirke, som er meget populær til barnedåb osv, så her er der næsten altid ganske mange dåbsbørn.

Det er virkelig fint, når de går opover kirkegulvet. Og der er så fin stemning i kirken da med musikken - og så får alle man går forbi en chance til virkelig at se de små, og der er mange smil og tårer og i det hele taget.

Jeg kan godt lide den tradition.

Anmeld

28. januar 2012

RiUL

Det blir da spændende Vi skulle også gå op ad kirkegulvet da vores Oliver blev døbt i december, og hvem begyndte at tude... - Mig! Det havde jeg slet ikke regnet med, og tudede igen da han fik vand i håret. Knus og god weekend

Anmeld

28. januar 2012

NinaNymannMadsen

det er det samme vi skal gøre imorgen når anne louise skal døbes.
der er en mere der skal døbes den dag også og det barn er det første og så anne louise.

nu er det en kæmpe stor kirke (syntes jeg) hun skal døbes i.
fadderne og selvf os skal sidde oppe ved alteret i højre side mens vores gæster skal sidde i venstre side nede i kirken. er spændt på hvordan det skal gå og hvad anne louise siger til det.

hvornår skal lina døbes?
håber i får en rigtig god dag

Anmeld

28. januar 2012

twinboys

Mira0911 skriver:

Vi var til samtale i eftermiddags med præsten...  Jeg valgte at tage Julie med fordi det er den samme præst som døbte hende som skal døbe Lina... 

Jeg synes at han skulle se hvor stor hun er blevet...  Julie fik rigtig charmeret sig ind på ham og hans hund... Så vi fik også en hyggelig snakke med hans søde døve hund... 

Nå vi skulle ind på hans kontor og snakke om dåben... Der er 2 dåbe og Lina skal døbes først, da de køre efter hvem der ringer først... 

Der er virkelig sket ændringer med dåb i deres kirke siden Julie blev døbt... Det gør mig endnu mere nervøs... 

Førhen skulle vi bare sætte os ind i kirken når vi kom, det skal vi ikke denne gange... Denne gang her skal vi mødes med præsten og den anden familie i våbenthuset/venteværelset... 

Når kirkeklokkerne begynder og ringe og musikken begynder at spille, så skal vi gå op af kirkegulvet sammen med præsten, som til et bryllup... Puuh, det er første gang jeg skal prøve lige netop det mht. dåb... Så skal gæsterne i kirken rejse sig for os... 

Vi skal bare følge med præsten op til alteret, der er stillet stole til begge os familier... Der skal vi så sidde indtil børnene er døbt og derefter plante os nede i kirken sammen med de andre... 

Puuuh.... Jeg har enormt let til tåre... Selv da vi kørte fra præsten... 

Men hey... Måske jeg får en lille fornemmelse af hvordan det er at gå op af kirkegulvet, til den dag jeg skal giftes... 

Hold op hvor er jeg spændt på det hele nu og samtidig herre nervøs.... 

hvor stort... og ja så øver du dig da lige til det en dag bliver dig der skal gå der igen til et kirkebryllup

Anmeld

28. januar 2012

Mira0911

twinboys skriver:

hvor stort... og ja så øver du dig da lige til det en dag bliver dig der skal gå der igen til et kirkebryllup

Ja det skal jeg nok... 

Anmeld

28. januar 2012

Mira0911

NNM skriver:

det er det samme vi skal gøre imorgen når anne louise skal døbes.
der er en mere der skal døbes den dag også og det barn er det første og så anne louise.

nu er det en kæmpe stor kirke (syntes jeg) hun skal døbes i.
fadderne og selvf os skal sidde oppe ved alteret i højre side mens vores gæster skal sidde i venstre side nede i kirken. er spændt på hvordan det skal gå og hvad anne louise siger til det.

hvornår skal lina døbes?
håber i får en rigtig god dag

Uh det bliver spændende... 

Lina skal døbes næste Søndag... (5. Februar) 

Anmeld

28. januar 2012

Mira0911

RiUL skriver:

Det blir da spændende Vi skulle også gå op ad kirkegulvet da vores Oliver blev døbt i december, og hvem begyndte at tude... - Mig! Det havde jeg slet ikke regnet med, og tudede igen da han fik vand i håret. Knus og god weekend

Jeg har også enormt meget let til tåre især når det er dåb og det er mine børn.... Jeg plejer at bide mig i kinden for ikke at lade tårene trille... 

Anmeld

28. januar 2012

NinaNymannMadsen

Mira0911 skriver:

Uh det bliver spændende... 

Lina skal døbes næste Søndag... (5. Februar) 

okay. håber i får en rigtig god dag. er i ved at ha styr på det hele så

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.