Flytte dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

677 visninger
7 svar
0 synes godt om
27. januar 2012

sofies

Nogen som har erfaringer med at flytte dp. Det skal siges at vi har den sødeste dagplejer og at vores søn er så glad der. Det er kun fordi vi skal flytte. Jeg overvejer af køre 30 km ekstra hver morgen for at han kan blive der, men han ska jo også hentes igen så der vil jo gå en del tid med det .. Det gør bare ondt på mig at hive ham væk fra alt han kender og er glad for.. Både hjem også pasningssted også og når vi nu har været så heldige med hende som passer ham ... Er der nogen som har erfaringer med af flytte omkring 2 års alderen ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2012

Cookiemonsteret

sofies skriver:

Nogen som har erfaringer med at flytte dp. Det skal siges at vi har den sødeste dagplejer og at vores søn er så glad der. Det er kun fordi vi skal flytte. Jeg overvejer af køre 30 km ekstra hver morgen for at han kan blive der, men han ska jo også hentes igen så der vil jo gå en del tid med det .. Det gør bare ondt på mig at hive ham væk fra alt han kender og er glad for.. Både hjem også pasningssted også og når vi nu har været så heldige med hende som passer ham ... Er der nogen som har erfaringer med af flytte omkring 2 års alderen ?

Julie skiftede her i januar til en gæstedp og så skal hun starte på tirsdag i hendes nye, hun er 21 mdr, Og jeg fik af vide at det er ikke hårdt for barnet, det skal nok overleve og hurtigt vænne sig til det, det er derimod hårdt for forældrene  

Anmeld

27. januar 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn

Vores skiftede da han var 2 år og 3 mdr. Vores dagplejemor sagde sit job op. Skiftet gik rigtig godt, selvom vores dreng var en lidt stille dreng, som ikke var så meget for fremmede. Men han accepterede det og fandt hurtigt i god leg med de nye børn.

Jeg ville til enhver tid vælge den dagpleje, som lå tæt på. 30 km er langt at køre ekstra hver vej.

Anmeld

27. januar 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
2skønnebørn skriver:

Vores skiftede da han var 2 år og 3 mdr. Vores dagplejemor sagde sit job op. Skiftet gik rigtig godt, selvom vores dreng var en lidt stille dreng, som ikke var så meget for fremmede. Men han accepterede det og fandt hurtigt i god leg med de nye børn.

Jeg ville til enhver tid vælge den dagpleje, som lå tæt på. 30 km er langt at køre ekstra hver vej.

glemte lige at sige, at det faktisk var samtidig med han blev storebror, så der var meget nyt for den lille mand. Men han klarede det så flot.

Så vær ikke så nervøs for hvordan dit barn skal klare skiftet.

Anmeld

28. januar 2012

sofies

Tak  Det er dejligt at høre at andre har taget jevnalderende børn har været gode til og skifte sted. Man er jo altid lidt bekymret på sine børns vegne, han er også en rolig og lidt genert dreng når han møder nye mennesker. Men vi kan jo besøge det nye sted og så kan jeg måske køre til vores nuværende dp de første par uger så han ikke skal forholde sig til et nyt hjem og ny dp på samme tid..

Anmeld

29. januar 2012

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Ja,Alexander skiftede da han var 2½,og det gik så fint.Ingen problemer overhovedet,men han kendte så også den nye.De gik i legestue sammen og kom tit sammen med hans gamle dagplejemor.

Anmeld

29. januar 2012

sofies

Tak for alle jees svar, det har væet super at høre at i alle har haft gode erfaringer. Det hjælper lidt på situationen

Anmeld

29. januar 2012

Lone Jakobsen

jeg ville også sagtens turde flytte hende. min ældste blev flyttet da han var ca den alder og det gik helt perfekt. han blev hurtigt tryg ved den nye dp.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.