Mere om samsovning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.185 visninger
10 svar
0 synes godt om
26. januar 2012

AnneBJ

Jeg ville ikke lige hugge tråden der er igang, så jeg laver en ny!

Vi dyrker ikke som sådan samsovning, men når vores søn er syg, har tigerspring og lignende, sover han som regel hos os. I de perioder ville vi (eller okay, jeg!) gerne kunne putte ham i vores seng, så det ikke er sådan et cirkus med flytten rundt mellem hans og vores seng.

Ofte (i føromtalte tilfælde) bliver han nusset og sunget for til han sover. Men jeg tør ikke gå fra ham, for han ligger som en tornado og vil med garanti skvatte ud af sengen. Hvad gør I andre?

Vi har to boxmadrasser, 90x200 stripset sammen, men de er ikke i en ramme - min svigerfar havde ellers tilbudt at lave sengeheste til os Felix' tremmeseng står på hans værelse, så vi kan ikke bruge den som "side"..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2012

TroldeMor<3

hvad med bare at rykke jeres seng ing til væggen ?

Anmeld

26. januar 2012

AnneBJ

TroldeMor<3 skriver:

hvad med bare at rykke jeres seng ing til væggen ?

Men så kan han stadig komme ud i den modsatte ende. Hvis han vågner begynder han bare at kravle mod kanten... Han er 10 mdr., og ganske mobil, men ikke stor nok til at forstå at han kan falde ud..

Anmeld

27. januar 2012

DK

Pas?

Tage benene af sengene så de ligger på gulvet. Så slår han sig da ikke (så meget) hvis han dratter ud over?

Anmeld

27. januar 2012

AnneBJ

DK skriver:

Pas?

Tage benene af sengene så de ligger på gulvet. Så slår han sig da ikke (så meget) hvis han dratter ud over?

Hehe! Det var en god ide, men tror nu ikke vi gider. Indtil videre har det drejet sig om 2x 1 uge på et halvt år. Jeg undrede mig bare over, hvad andre mon gør

Anmeld

27. januar 2012

Lilje82

Hvad med evt. at rykke sengen ind til væggen og så måske bruge et par stole som side eller han sover i en weekend seng inde hos jer i disse perioder.

Anmeld

27. januar 2012

Lilje82

Hvad med evt. at rykke sengen ind til væggen og så måske bruge et par stole som side eller han sover i en weekend seng inde hos jer i disse perioder.

Anmeld

27. januar 2012

AnneBJ

Lilje82 skriver:

Jeg har selv tænkt på stolene, men var bange for de kunne sparkes væk - måske overvurderer jeg ham lidt, og helt ærligt, skulle han falde ned, så bliver det nok ikke den sidste bule i hovedet i hans liv

Weekendseng dur ikke - der må helst ikke være luft mellem hans og min krop... 

Anmeld

27. januar 2012

Lilje82

AnneBJ skriver:

Jeg har selv tænkt på stolene, men var bange for de kunne sparkes væk - måske overvurderer jeg ham lidt, og helt ærligt, skulle han falde ned, så bliver det nok ikke den sidste bule i hovedet i hans liv

Weekendseng dur ikke - der må helst ikke være luft mellem hans og min krop... 

Nej det kan jeg godt se så.

Hvis nu I har en baby alarm stående hos ham, så tror jeg nok i høre ham mosle rundt inden han får stolene sparket væk, læge en af jeres dyner som en pølse foran også, det gør det svære at komme forbi. Og ja det bliver nok ikke den eneste bule, men man ønsker da self. ikke at ens børn skal dratte ud af sengen

Anmeld

27. januar 2012

MinNoah

Læg nogle dyner/puder i hver side af sengen, så hvis han falder ned lander han blødt... og ja hvad kan der ske - en bule i hovedet Min søn sover af og til i vores seng hvor jeg så ligger dyner på gulvet hvis nu han sku falde ud....

Jeg kigger ofte til ham når han sover... Og rykker ham ind hvis han ligger tæt på kanten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.