hvornår er det nu? (mad)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.584 visninger
11 svar
0 synes godt om
26. januar 2012

Xady

Min Skønne datter er nu lidt over 5 mdr. min SP rådet os til at lade hende starte på grød få dage før hun fyldte 4 mdr.
hun spiser nu 2 store grød måltider om dagen og lige efter er hun stadig sulten og tager gerne 180-200 ml MME bagefter. og når vi andre spiser aftensmad vil hun gerne være med til bords og forsøger ivrigt at få resten af familiens mad  og jeg kan virkelig ikke huske det fra de 2 andre så hvornår er det de må begynde at få agurk, riskiks osv at gnave i? og har i samtidig et god råd mod gummer der klør?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2012

Fenja09

Jeg har lige fået en "kostplan" af vores SP som uddeles til alle her hvor jeg bor. Jeg kan se, at agurk først må gives når de er 12 måneder. Ved ikke lige med riskiks  

Bidelegetøj der kan lægges på køl skulle være rigtig godt til gummerne og ellers så kan man også købe creme på apoteket til at smøre på.

/Fenja

Anmeld

26. januar 2012

morethanperfect

Fenja09 skriver:

Jeg har lige fået en "kostplan" af vores SP som uddeles til alle her hvor jeg bor. Jeg kan se, at agurk først må gives når de er 12 måneder. Ved ikke lige med riskiks  

Bidelegetøj der kan lægges på køl skulle være rigtig godt til gummerne og ellers så kan man også købe creme på apoteket til at smøre på.

/Fenja

Må de først få agurk når de er 12 mdr.. ??
Det fik oscar da han var 8 mdr. tror jeg ..  

Anmeld

26. januar 2012

Fenja09

morethanperfect skriver:

Må de først få agurk når de er 12 mdr.. ??
Det fik oscar da han var 8 mdr. tror jeg ..  

Ja, det står i den folder jeg har fået  

Der står helt nøjagtig " Ca. 12 mdr. - rå stykker agurk, æble, banan, appelsin, rosiner. Afvænning fra flaske afsluttes.

/Fenja

Anmeld

27. januar 2012

morethanperfect

Fenja09 skriver:

Ja, det står i den folder jeg har fået  

Der står helt nøjagtig " Ca. 12 mdr. - rå stykker agurk, æble, banan, appelsin, rosiner. Afvænning fra flaske afsluttes.

/Fenja

Hehhe nå for pokker ..
Alle de ting gav vi ham da han var 8 mdr.. Vente ham også af med flasken da han var 11 mdr. Men der kan man bare se  

Anmeld

27. januar 2012

Tona

Min Skønne datter er nu lidt over 5 mdr. min SP rådet os til at lade hende starte på grød få dage før hun fyldte 4 mdr.
hun spiser nu 2 store grød måltider om dagen og lige efter er hun stadig sulten og tager gerne 180-200 ml MME bagefter. og når vi andre spiser aftensmad vil hun gerne være med til bords og forsøger ivrigt at få resten af familiens mad  og jeg kan virkelig ikke huske det fra de 2 andre så hvornår er det de må begynde at få agurk, riskiks osv at gnave i? og har i samtidig et god råd mod gummer der klør?

Officielt er det vist fra 12 mdr de må få de der ting at gnave i, men jeg kender godt nok mange som har fået det fra de kunne finde ud af det... tror måske at det er vigtigt at vurdere det enkelte barn og se hvor langt de er fremme motorisk osv og så give dem det når de er klar. 

Et godt råd mod gummer der klør: skær rugbrød i stave og rist dem på brødristeren. Det er dejligt at bide i og sundt

Anmeld

27. januar 2012

foto på lærred

Gluten må de få fra 6 måneder. Med riskiks ville jeg nok selv vente. Er du ikke bange for at hun knækker noget af og får det galt i halsen? (måske er det bare mig der er alt for bange af mig ) Her har jeg givet lidt hård melon som hun kunne gumle på til gummerne, og så også rå gulerødder.

Anmeld

27. januar 2012

Sabina

foto på lærred skriver:

Gluten må de få fra 6 måneder. Med riskiks ville jeg nok selv vente. Er du ikke bange for at hun knækker noget af og får det galt i halsen? (måske er det bare mig der er alt for bange af mig ) Her har jeg givet lidt hård melon som hun kunne gumle på til gummerne, og så også rå gulerødder.

forstår ikke at du tør, at give dem gulerødder. ihverfald ikke som stænger- kender en hvis barn fik ''slugt'' den og desværre døde

Anmeld

27. januar 2012

ano14316

morethanperfect skriver:

Hehhe nå for pokker ..
Alle de ting gav vi ham da han var 8 mdr.. Vente ham også af med flasken da han var 11 mdr. Men der kan man bare se  

jeg snakkede med SP omet i går, og det er fordi at det skal være ophosteligt for dem.. og det er det ikke før de er 12 mdr...

Anmeld

27. januar 2012

morethanperfect

ano14316 skriver:

jeg snakkede med SP omet i går, og det er fordi at det skal være ophosteligt for dem.. og det er det ikke før de er 12 mdr...

Nå for pokker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.