Når man begynder på grød...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

550 visninger
8 svar
0 synes godt om
26. januar 2012

MaybeBaby

Har en søn der i sidste uge begyndte på grød. Bare først lidt smagsprøver og nu elsker han det! Bagpå pakkerne står der 1 dl vand og så kan man lave konsistensen som baby kan lide den, men når man nu har en baby, der ikke siger fra, hvordan ved man så hvor meget han skal have?

Problemet er nemlig at han bliver SÅ urolig hvis han får for meget, og nu hvor vi gerne vil begynde at give ham grød som et fuldt måltid til aften, hvordan ved man så hvad der er tilsvarende de ialt 200 ml MME, han plejer at få?

Ligenu (Kl 18.45) har han fx fået en dl tyk grød, og skal i seng her kl 20, og jeg ved ikke om jeg lige skal give ham fx 90-120 ml MME (som han jo så heller ikke siger fra overfor), så han ikke vågner ved midnat, men sover til kl 5 (Hvorfor altid kl 5!? ) som han plejer. Men får han for meget, så vil han ikke sove fordi maven jo bliver urolig!

WHAT TO DO!?
/Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2012

B&J

puhhh ja den er godt nok svær......

jeg ved ikke om der er andet for du må prøve dig frem desværre for ikke nemt når han bare vil spise også får uro i maven det er også super træls..

håber andre kan hjælpe dig sender dig en kæmpe krammer og syntes din dreng er superdygtig fordi han spiser grød

Anmeld

26. januar 2012

MaybeBaby

B&J skriver:

puhhh ja den er godt nok svær......

jeg ved ikke om der er andet for du må prøve dig frem desværre for ikke nemt når han bare vil spise også får uro i maven det er også super træls..

håber andre kan hjælpe dig sender dig en kæmpe krammer og syntes din dreng er superdygtig fordi han spiser grød

Ja, det er nemlig svært! Og tak for rosen - det var dog bedst de to første dage, hvis den grimme smag af grød blev skjult at mors søde æble/abrikos mos Men nu skal det hele bare ind - og han hjælper gerne til. Og hvis man nu putter hånden ind i munden, så kan man tilsyneladende bedre smage det

Anmeld

26. januar 2012

B&J

MaybeBaby skriver:

Ja, det er nemlig svært! Og tak for rosen - det var dog bedst de to første dage, hvis den grimme smag af grød blev skjult at mors søde æble/abrikos mos Men nu skal det hele bare ind - og han hjælper gerne til. Og hvis man nu putter hånden ind i munden, så kan man tilsyneladende bedre smage det

hihhihihih sååå dejlig de vil gerne hjælpe til

og ja alt hvad mor gør er bedst for det meste

Anmeld

28. januar 2012

L&V

Hvor gammel er gutten? Jeg fik at vide det var en go ide at dele en potion over to gange da det jo også tager tid for deres små maver at føle mæthed. Mener at 1 dl vand og omkring ½dl og lidt mme giver ca 135g grød så det sku gerne være en go potion alt efter hvor gammel han self er. Men ja det er bare svært

Anmeld

28. januar 2012

L&V

Månsson skriver:

Hvor gammel er gutten? Jeg fik at vide det var en go ide at dele en potion over to gange da det jo også tager tid for deres små maver at føle mæthed. Mener at 1 dl vand og omkring ½dl og lidt mme giver ca 135g grød så det sku gerne være en go potion alt efter hvor gammel han self er. Men ja det er bare svært

måske bare følg op med 60ml mme

Anmeld

29. januar 2012

Nessie

Har desværre ingen gode råd, da Daniel (heldigvis) altid bare har stoppet med at spise, når han ikke gade have mere.

Der er no ikke andet for end at prøve dig frem, og se hvilken mængde der giver bedst ro i maven.

Held og lykke med det  

Anmeld

29. januar 2012

MaybeBaby

Månsson skriver:

Han er 4 mdr, så det er stadig helt nyt for ham. Han får omkring ½ dl vand med grød og ca to spsk. mos og så 100 ml. Ih, det er svært!

Anmeld

30. januar 2012

modesty

Jeg ville ringe til SP'en og spørge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.