gør mor det rigtigt ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
sarahb skriver:

Jeg ville nok få aftensmaden ind kl. 18 og så vænne ham til at det er godnat 19-19.30 i stedet for det bliver så sent.

min er 4 måneder. han går i seng mellem 20.30-21.00.Vil rigtig gerne vænne ham til at sove kl. 19 men han vil bare ikke sove. Nogle forslag?

Dagen ser sådan her ud:

op kl 7. flaske 7.30.

sover kl. 9.00 til 11.00. flaske 11.30.

sover 13.00. op kl. 15.00. flaske 15.30.

Her bliver det så lidt problematisk. Nogle gange sover han ca. 17.30 i ca. tre kvarter til en time. Og så er det godnat kl. 21 mens han andre gange ikke sover fra 15.30 til 21.00.

Idag lykkedes det mig dog at få ham til at sove 20.15

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2012

sarahb

mor:) skriver:

min er 4 måneder. han går i seng mellem 20.30-21.00.Vil rigtig gerne vænne ham til at sove kl. 19 men han vil bare ikke sove. Nogle forslag?

Dagen ser sådan her ud:

op kl 7. flaske 7.30.

sover kl. 9.00 til 11.00. flaske 11.30.

sover 13.00. op kl. 15.00. flaske 15.30.

Her bliver det så lidt problematisk. Nogle gange sover han ca. 17.30 i ca. tre kvarter til en time. Og så er det godnat kl. 21 mens han andre gange ikke sover fra 15.30 til 21.00.

Idag lykkedes det mig dog at få ham til at sove 20.15

Jeg synes egentligt at hans lure virker ok. Men ville sørge for han ikke sov efter sin eftermiddagslur.
Nu er han ikke rigtigt begyndt på mad endnu og så synes jeg det var svært at få tidlige aftener. Hvor imod når de får aftensmad er det en typisk afslutning på dagen. Men jeg ville måske implementere nogle godnat ritualer. Dæmpe lyset, tale mindre højt, putte i nattøj og hygge med dynen omkring 18-18.30 så han ved at nu et det ved at være tid. Så en flaske kl.19 og så ned i sin seng..

Anmeld

27. januar 2012

sarahb skriver:

Jeg synes egentligt at hans lure virker ok. Men ville sørge for han ikke sov efter sin eftermiddagslur.
Nu er han ikke rigtigt begyndt på mad endnu og så synes jeg det var svært at få tidlige aftener. Hvor imod når de får aftensmad er det en typisk afslutning på dagen. Men jeg ville måske implementere nogle godnat ritualer. Dæmpe lyset, tale mindre højt, putte i nattøj og hygge med dynen omkring 18-18.30 så han ved at nu et det ved at være tid. Så en flaske kl.19 og så ned i sin seng..

glemte at skrive at han er begyndt på grød (men kun smagsprøver)

Der ryger højst 5 skeer ind så gider han ikke mere.

Men vil prøve med det at putte under dynen og dæmpe stemme samt lys. Tak fordi du gad svare

Anmeld

27. januar 2012

sarahb

glemte at skrive at han er begyndt på grød (men kun smagsprøver)

Der ryger højst 5 skeer ind så gider han ikke mere.

Men vil prøve med det at putte under dynen og dæmpe stemme samt lys. Tak fordi du gad svare

Det var SÅ lidt
Håber det virker så det bliver lidt tid om aftenen til at koble af

Anmeld

27. januar 2012

Sitrani

Anonym skriver:

Hej, jeg vil lige skrive en plan over min søns dag og så vil jeg hør om jeg gør det rigtigt som det nu er ..Han er fem måneder .. Fx idag .. Kl. Ved 9-10 tiden står vi op, han får sin flaske, 11:30 sove, 13:00 står op + grød&flaske .. 15:00 sove .. 16:30 står op + flaske.. 18:00 sove .. 19:30 står op + grøntsagemos+flaske.. 21:00 sove .. 23-00 står op flaske og sover igen .. Og så er han nogen meget vågn i løbet af natten flere gang må han så får sin bryst/flaske og sover videre , ellers nogen sover han helt igennem fra 23-05 , .. Og så står rigtig op kl. 9-10 .. SEr det ud som det skal ?? Noget/nogen ting jeg skal tilføje .. Noget jeg kan gør så han falder i søvn igennem som altid ..

Ved ikke om der er noget du så som sådan kan ændre...

Min datter er godt nok 7 måneder Men vores dag ser sådan her ud:

Mellem kl. 6 og 7: Står vi op og hun får morgenmad (øllebrød eller havregrød)

Kl. 08.30-09.00: Får bryst, og så ud og sove formiddagslur

Kl. 09.30-10.00: Vågner

Kl. 11.30: Får grød/mos til frokost

Kl. 12.00: Får bryst sover til middag

Kl. 14.00: Vågner

Kl. 16.30: for bryst og kommer ud at sove til eftermiddag

Kl. 17-17.30: Vågner

Kl. 18.30-19.00: Får mos af det mad vi får, kommer i bad og så får hun bryst og kommer i seng kl. 20

Om natten vågner hun gennemsnitligt 2 gange. 1 gang for at få sut og blive trøstet og 1 gang for at blive ammet (kl. ca. 03.30)

Anmeld

27. januar 2012

sarahb skriver:

Det var SÅ lidt
Håber det virker så det bliver lidt tid om aftenen til at koble af

håber jeg også...for kl 21.00 er vi selv helt færdige og sover samtidig med den lille. så kunne være rart med kl 19

Anmeld

27. januar 2012

sarahb

håber jeg også...for kl 21.00 er vi selv helt færdige og sover samtidig med den lille. så kunne være rart med kl 19

Ja og lidt tid til hinanden. Det er bare så vigtigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.