Hej alle..
Ja som overskriften lyder troede jeg det var meningen at man skulle nyde sin barsel uden at man skulle gå og bekymre sig hele tiden..
Går hele tiden i et rush om om jeg mon får penge næste gang.. For at gøre en lang historie kort:
Først gik jeg sygemeldt fra tidlig i graviditeten siden januar sidste år.. Pga mange forskellige ting..
Her fandt min chef det strengt urimeligt at hun skulle betale syge penge til mig.. Nå det slap hun ikke for og jeg overgår så til sygedagpenge efter x antal dage/uger..
de næste maaange uger går med jeg kæmper en brag kamp med min chef om hvorvidt hun skal betale barselsløn (eller hvad det hedder) til mig for det mener hun slet ikke er fair nu hun har betalt sygeløn.. Får først at vide dagen før jeg skal have mine penge om hun udbetaler eller ej..
Nå så langt så godt.. Så kører det ellers indtil den dag hun stopper med skulle betale.. Har her snakket med fagforening jeg skal ikke fortage mig noget det er chefens ansvar at få mig over på dagpenge..
MEN dagen kommer hvor jeg skal have mine penge og der kommer ingen.. Ringer indtil kommunen som oplyser at de ikke er blevet underrettet om at de nu skulle overtage udbetalingen.. Det går iorden en uge efter og YES nu kører det for nu har kommunen overtaget og pengene kommer som de skal. (troede jeg..)
Lige indtil idag hvor jeg får min "lønseddel" der står sgu således:
På grund af dagpengelovens varighedsbegrænsning udløber Deres dagepengeret senest: 12-02-2012. Hvis De er i tvivl - kontakt dagpengekontoret..
HVAD?? Har snakket med min fagforening i tidernes morgen og jeg har barsel til slut april..
Ringer ind og hun kan ikke se hvad der skulle være gået galt men hun vil kigge på min fag.. Vælger ringe til min fagforening som siger jeg skal bede om en udskrift på hvordan de er kommet frem til dette..
Ringer så til kommunen igen og siger jeg jo bar sygemeldt inden da om det kunne have betydning.. neej neej det kunne ikke være derfor..
Men da jeg sagde jeg havde skiftet kommune en måned efter min søns fødsel mente hun det var der fejlen lagde da de lige havde glemt at indbette alt fra min sag..
Så nu kan jeg pænt vente til næste uge med at finde ud af om jeg skal igang om ja 14 dage eller om jeg kan NYDE min sidste barsel..
Lige lidt brok fra mig.. Syntes det er pænt træls efterhånden..!
Anmeld