Troede man skulle nyde sin barsel men...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

618 visninger
6 svar
0 synes godt om
26. januar 2012

Anonym trådstarter

Hej alle..

Ja som overskriften lyder troede jeg det var meningen at man skulle nyde sin barsel uden at man skulle gå og bekymre sig hele tiden..

Går hele tiden i et rush om om jeg mon får penge næste gang.. For at gøre en lang historie kort:

Først gik jeg sygemeldt fra tidlig i graviditeten siden januar sidste år.. Pga mange forskellige ting..
Her fandt min chef det strengt urimeligt at hun skulle betale syge penge til mig.. Nå det slap hun ikke for og jeg overgår så til sygedagpenge efter x antal dage/uger..

de næste maaange uger går med jeg kæmper en brag kamp med min chef om hvorvidt hun skal betale barselsløn (eller hvad det hedder) til mig for det mener hun slet ikke er fair nu hun har betalt sygeløn.. Får først at vide dagen før jeg skal have mine penge om hun udbetaler eller ej..

Nå så langt så godt.. Så kører det ellers indtil den dag hun stopper med skulle betale.. Har her snakket med fagforening jeg skal ikke fortage mig noget det er chefens ansvar at få mig over på dagpenge..

MEN dagen kommer hvor jeg skal have mine penge og der kommer ingen.. Ringer indtil kommunen som oplyser at de ikke er blevet underrettet om at de nu skulle overtage udbetalingen.. Det går iorden en uge efter og YES nu kører det for nu har kommunen overtaget og pengene kommer som de skal. (troede jeg..)

Lige indtil idag hvor jeg får min "lønseddel" der står sgu således:
På grund af dagpengelovens varighedsbegrænsning udløber Deres dagepengeret senest: 12-02-2012. Hvis De er i tvivl - kontakt dagpengekontoret..

HVAD?? Har snakket med min fagforening i tidernes morgen og jeg har barsel til slut april..
Ringer ind og hun kan ikke se hvad der skulle være gået galt men hun vil kigge på min fag.. Vælger ringe til min fagforening som siger jeg skal bede om en udskrift på hvordan de er kommet frem til dette..
Ringer så til kommunen igen og siger jeg jo bar sygemeldt inden da om det kunne have betydning.. neej neej det kunne ikke være derfor..

Men da jeg sagde jeg havde skiftet kommune en måned efter min søns fødsel mente hun det var der fejlen lagde da de lige havde glemt at indbette alt fra min sag..

Så nu kan jeg pænt vente til næste uge med at finde ud af om jeg skal igang om ja 14 dage eller om jeg kan NYDE min sidste barsel..

Lige lidt brok fra mig.. Syntes det er pænt træls efterhånden..!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Sikke en træls situation - og ja, det er da meget rart at vide, hvornår din barsel slutter, og om du får nogle penge til den første.

Ville egentligt bare sende dig en tanke og et cyperknus - du virker til at kunne bruge det

Anmeld

26. januar 2012

Troldemommi

Jeg kan godt forstå du syntes det er træls, deter jo netop i denne tid du skal slappe af og nyde dig barn og lære det at kende, du skal ikke bruge så meget krudt på at bekymre dig om økonomien, jeg vil bare håbe det meget snart går i orden

PS din chef er da en ko :-) hun må da vide hvad der gælder når man har ansatte der skal på barsel.... KO

Venlig hilsen Monica

Anmeld

26. januar 2012

Anonym trådstarter

PT skriver:

Sikke en træls situation - og ja, det er da meget rart at vide, hvornår din barsel slutter, og om du får nogle penge til den første.

Ville egentligt bare sende dig en tanke og et cyperknus - du virker til at kunne bruge det

Årh tusind tak det varmer

Men ja syntes det er ved at være r*v træls.. Min fagforening sagde de ville anke afgørelsen hvis ikke den var til min fordel. Men hvor får jeg så penge fra mens den sag kører..

Men håber da når jeg skal have nr 2 der ikke går noget galt.. Tror jeg går med livrem og seler til den tid Heh

Anmeld

26. januar 2012

MaybeBaby

Monica P skriver:

Jeg kan godt forstå du syntes det er træls, deter jo netop i denne tid du skal slappe af og nyde dig barn og lære det at kende, du skal ikke bruge så meget krudt på at bekymre dig om økonomien, jeg vil bare håbe det meget snart går i orden

PS din chef er da en ko :-) hun må da vide hvad der gælder når man har ansatte der skal på barsel.... KO

Venlig hilsen Monica

Er SÅ enig i dit PS!

Anmeld

26. januar 2012

Anonym trådstarter

Monica P skriver:

Venlig hilsen Monica

Helt vildt og nu kan jeg går hele weekenden og spekulerer.. Har chancen for at komme tilbage til min chef meeen har jeg ikke lyst til efter alt det stå-hej her.. Så har lidt små travlt hvis de mener min barsel er slut..

Ja hun er.. Jeg er godt nok den første hun har der skal på barsel, men hun gad ikke sætte dig ind i det.. Hun overlod det til hendes revisor, som ikke engang var inden i det. HMM..

Men tak for opbakningen

Anmeld

26. januar 2012

Anonym trådstarter

MaybeBaby skriver:

Er SÅ enig i dit PS!

Tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.