ChipChap skriver:
min søn bliver snart 1 år gammel. Dagens menu ; boller og rigtig fin kage ! Jeg er bare i tvivl om hvor mange boller jeg skal lave og om jeg bare skal lave dem lidt af gangen og fryse dem ned . For regner ca 3 boller pr. Næse , eller er det for meget ???? Dvs. 90 boller
Min datter har lige haft 1 års fødselsdag og vores erfaring var at det var fint med 2 boller pr. person. Mere blev der ikke spist. Vi havde så også en lagkage. Ud over det havde vi valgt, fordi vi var mange gæster at have en kage mere. Her havde vi så snydt lidt og købt en shake and bake chokolade-kage som bare lige skulle røres sammen og bages. Den havde vi så pyntet fint med glasur pynt (sådan nogle sukkerfigurer man køber osv). Jeg tror ikke der er så mange der spiser mere end to boller, men det kan være svært at få kagen til at strække til mange mennesker og så er det godt med en mere.
Vi lavede bollerne dagen før og kom dem i lufttætte poser når de var helt afkølet. Så var de som friske dagen efter. Men du kan jo også sagtens lave dem løbende og så fryse dem ned og varme de optøede boller op igen på selve dagen.
Men jeg syntes at det var ok at lave dem dagen før, for hvis man laver en mega stor portion dej, så er det bare at få det første hold ind i ovnen og så forme de næste boller på den næste plade mens de første er i ovnen og de er så klar til at komme ind når de første kommer ud og så over på en rist med dem og de næste ind i ovnen osv... Det tager et par timer 
Anmeld