Køre til Italien med 2-årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

993 visninger
9 svar
0 synes godt om
25. januar 2012

Lise

Hej damer,

Er der nogen der har prøvet at være på Kør-selv ferie sydpå med en to-årig? Hvis ja, erfaringer tak

Vi har talt frem og tilbage om hvad vi skulle stille op med sommerferien herhjemme. Vi har ikke røven fuld af penge, men til gengæld har vi fri bil, som vi kan køre jorden rundt med, hvis vi har lyst (og den ellers kunne sejle). Nårhmen, jeg har egentlig hele tiden sagt nej til kør-selv sydpå før tidligst næste sommer igen, da jeg syntes Casper er for lille. Han er 2 år og fire mdr til juli. Men tænke tænke frem og tilbage - nu har vi booket et ophold ved Gardasøen i juli. Vi tænker at køre til Rødby (ca 2 timer), sejle til Puttgarden (1 time) og så køre derfra til Kirchheim (det tager ca fem timer uden stop). Overnatte, og køre resten af vejen dagen efter  - det tager ifølge ruteplan otte timer. Vi holder naturligvis de nødvendige pauser på turen.

Lyder det realistisk, dumt, skønt, ondt????

Kh. Lise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2012

Laulund87

Vi skal til Italien sidste uge i marts. Vi ville egentlig have kørt derned, men vores datter er også 2 år og vi tænkte at det alligevel blev for meget.

Så vi kører til Hamborg og tager et fly. Vi har fundet vildt billige billetter, 2300 kr for 5 personer retur Så lejer vi en bil dernede..

Anmeld

25. januar 2012

katrineoerum

Vi har kørt til polen med et barn på et halvt år og dte gik okay. Han så teletubbies imens det meste af vejen og så holdt vi pause i tyskland hvor vi overnattede.

Anmeld

25. januar 2012

Dinna88

Det kan I sagtens gøre, så længe I tager det stop I gør. Som Laulund87 skriver, så skal vi derned snart (til Comosøen), og vi flyver. Og det gør vi fordi vi ellers skulle tage et stop, men det er MEGET billigere at flyve. Og hvis ikke man tager stoppet, så er det ulideligt for det lille barn - JEG synes det er forfærdeligt at køre uden stop, og jeg er sgu et voksent menneske haha.

Men det kan I sagtens gøre.

Anmeld

25. januar 2012

Mussen2

Vi kørte til sydfrankrig sidste sommer hvor vores datter var 2 år lige ud . Det gik over al forventning! Et godt råd er at køre, så barnet kan sove mest mulig om natten og så medbring en dvd. Den var guld værd. Skriv endelig hvis du har spørgsmål.

Anmeld

25. januar 2012

DitteFisk

Da min søn var 2 år skulle han med sine bedsteforældre til Italien en uge, sammen med sin far. De fløj, mens bedsteforældrene kørte

Året efter efter (hvor han er 3) tog de igen til Italien, og her kørte de. Det krævede en masse stop, og pauser og det tog ekstra tid, men hans farmor fortalte mig at han havde klaret det flot, og der havde intet været på turen.

Så hvis jeg var jer, så vil jeg påregne en maaaaasse pauser  

Anmeld

25. januar 2012

DitteFisk

Og ja, forresten, så havde de også DVD'afspiller med til ham det var nok et godt træk.

Anmeld

25. januar 2012

Lise

Vi kører af og til turen mellem Aalborg og København - der har vi ALTID dvd'en med!!!! Det er jordens bedste pascifier  

Jeg mener også godt at vi kan køre turen, men er jo lidt nervøs. Vi har også Simon der vil være fem år på det tidspunkt, men han kan glo på fjernsyn i timer(!), så ham er jeg ikke nervøs for. Han kan også bedre bevæge sig, da han jo sidder med almindelig sele (i autostol). Men Casper sidder jo bare fast i sin autostol

Vi kiggede kortvarigt på flybilletter, men så ville vi også skulle leje bil. Og det smarte er jo, at vi kan køre turen gratis.

Tak for svarene  Det er beroligende at høre at i tror på at det kan lade sig gøre uden skrig og skrål.

Anmeld

25. januar 2012

Lise

Gigl skriver:

Da min søn var 2 år skulle han med sine bedsteforældre til Italien en uge, sammen med sin far. De fløj, mens bedsteforældrene kørte

Året efter efter (hvor han er 3) tog de igen til Italien, og her kørte de. Det krævede en masse stop, og pauser og det tog ekstra tid, men hans farmor fortalte mig at han havde klaret det flot, og der havde intet været på turen.

Så hvis jeg var jer, så vil jeg påregne en maaaaasse pauser  

Ja, pauser - det tænker jeg også. Det skal der naturligvis til. Men så må det sgu bare tage den tid det tager.

Anmeld

25. januar 2012

DitteFisk

Lise skriver:

Ja, pauser - det tænker jeg også. Det skal der naturligvis til. Men så må det sgu bare tage den tid det tager.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.