Sove ude - den faktiske temp. eller kuldeindeks?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.340 visninger
11 svar
0 synes godt om
25. januar 2012

KLN

Har engang hørt, at babyer må sove ude i al slags vejr, dog skal temperaturen ikke være under -10 grader. Nu kan jeg så se, at der i morgen vil blive omkring -2 grader, men det vil føles som -15.

Mit spørgsmål er så, hvilken temperatur sal man rette sig efter? Vil  putte ude i morgen, hvis det bliver så koldt, og hvad vil I give dem på af tøj, dyne, VOKSI osv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2012

modesty

Kuldeindeks handler jo om luftfugtighed og vindstyrke. Det første kan man ikke rigtigt gøre noget ved, men det andet kan man jo nedsætte betydeligt ved at sørge for at barnet ligger godt omsluttet og at vognen står i læ.

Så hvis vognen står i læ ville jeg ikke have noget imod det. 

Min dreng på 3 mdr. er pænt varm. I dag var han ude at gå i et par timer i vognen, kun i voksien, en heldragt, en hue og et par vanter. Han var dejlig varm da vi kom hjem.

Men hvis man gerne vil være på den sikre side, kan man jo give noget mere tøj på i voksien.

Anmeld

25. januar 2012

KLN

modesty skriver:

Kuldeindeks handler jo om luftfugtighed og vindstyrke. Det første kan man ikke rigtigt gøre noget ved, men det andet kan man jo nedsætte betydeligt ved at sørge for at barnet ligger godt omsluttet og at vognen står i læ.

Så hvis vognen står i læ ville jeg ikke have noget imod det. 

Min dreng på 3 mdr. er pænt varm. I dag var han ude at gå i et par timer i vognen, kun i voksien, en heldragt, en hue og et par vanter. Han var dejlig varm da vi kom hjem.

Men hvis man gerne vil være på den sikre side, kan man jo give noget mere tøj på i voksien.

Det lyder meget fornuftigt.. Vi var os ude at gå en tur i dag, hvor vores datter havde den samme mængde tøj på, som jeres. Ville du evt hænge en stofble for åbningen til barnevognen? ved ikke om det hjælper mod den kolde luft overhovedet, det var bare en tanke.

Anmeld

25. januar 2012

SandieRa

apropos kulde...

Når nu min lille dreng kan sove ude hele dagen, godt omsluttet af tæpper, flyverdragt osv. er der så noget der siger han ikke også må tage en lur ude om aftenen? vi bor i lejlighed med åben altan ( der er læ og ro.

Jørgen H ( ja jeg er på min kærerstes konto )

Anmeld

25. januar 2012

Valle81

Ahh jeg ved det ikke, men vil sige at står de i læ ville det nok være ok.

Grunden til at de ikke må stå ude for koldt er at den kolde luft de indånder gør at vejrtrækninid bliver langsommere og kan risikere at stoppe.

Anmeld

25. januar 2012

SandieRa

ja, han står i fuldstændig læ, det er jo ikke koldere nu end det var i formiddags tænkte jeg..

Anmeld

25. januar 2012

Månelys

Valle81 skriver:

Ahh jeg ved det ikke, men vil sige at står de i læ ville det nok være ok.

Grunden til at de ikke må stå ude for koldt er at den kolde luft de indånder gør at vejrtrækninid bliver langsommere og kan risikere at stoppe.

ej hvor frygteligt det vidste jeg ikke!! nu ved jeg da ikke om jeg tør lade hende sove ude.. bare det eneste sted hun vil sove om dagen  

Anmeld

25. januar 2012

modesty

KLN skriver:

Det lyder meget fornuftigt.. Vi var os ude at gå en tur i dag, hvor vores datter havde den samme mængde tøj på, som jeres. Ville du evt hænge en stofble for åbningen til barnevognen? ved ikke om det hjælper mod den kolde luft overhovedet, det var bare en tanke.

Tjoo. Hvis man sætter den fast med klemmer både foroven og forneden kan det vel nok give lidt ekstra læ :-)

Anmeld

25. januar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Månelys skriver:

ej hvor frygteligt det vidste jeg ikke!! nu ved jeg da ikke om jeg tør lade hende sove ude.. bare det eneste sted hun vil sove om dagen  

puha...nu tør jeg heller ikke

Anmeld

25. januar 2012

Malthes mor

modesty skriver:

Tjoo. Hvis man sætter den fast med klemmer både foroven og forneden kan det vel nok give lidt ekstra læ :-)

Ville ikke gøre dette, da luften ikke bliver fornyet og vuggedød derfor kan forekomme. En sundhedsplejerske fortalte mig dette, da jge havde en lille der, sov i barnevogn.

Mn at lade det lille pus stå ude nu, i  læ og godt pakket ind ville jeg helt sikkert gøre. Min lille dreng sov i barnevog fra december 2009 og frem. Det var det år, hvor der også lå rigtig meget sne og var skde koldt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.