Höör skriver:
Ja lille trold havde på 6 dage gået fra 3260 til 3400 gram og lørdag var han endda nede på 3105 gram så han har fået kvali-luksus-mad men SP mente jeg burde træne ham i at bruge en sut?? Hvad siger jeres erfaringer med dette?? Han er pt fuldstændig ligeglad med den og bliver bare irriteret på den... Er der nogle af jer der har trænet baby til at bruge sut?? Det er lykkedes mig at få ham til at sove med den en gang gav ham den mens han sov men det har jeg det egentlig lidt dårligt over :/
Jeg har trænet alle mine tre piger i at bruge sut, da det ikke var noget, de havde naturlig interesse i. Nu er de alle tre dybt afhængige af sutten.
Jeg ville have, at mine børn skulle bruge sut, fordi det så vil være nemmere at trøste uden at skulle tilbyde bryst. Dette blev jeg anbefalet, fordi andre end jeg selv også skulle have mulighed for at trøste.
Det har nok taget omkring 4-6 uger at få dem til at lære at bruge sutten.
På nuværende tidspunkt er jeg rigtig glad for, at mine børn bruger sut, da det næsten altid stopper gråden, hvis de får en sut i munden. Jeg har en veninde med et barn, der ikke bruger sut, og jeg får næsten helt ondt af hende, hver gang han græder, for hun bliver nødt til enten at tilbyde brystet eller holde det ud.
Anmeld