Træn at bruge en sut???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

576 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. januar 2012

Carl-Emil's mor

Ja lille trold havde på 6 dage gået fra 3260 til 3400 gram og lørdag var han endda nede på 3105 gram så han har fået kvali-luksus-mad men SP mente jeg burde træne ham i at bruge en sut?? Hvad siger jeres erfaringer med dette?? Han er pt fuldstændig ligeglad med den og bliver bare irriteret på den... Er der nogle af jer der har trænet baby til at bruge sut?? Det er lykkedes mig at få ham til at sove med den en gang gav ham den mens han sov men det har jeg det egentlig lidt dårligt over :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2012

KLN

Vi fik at vide, at vi skulle vente med sut, til baby var 2-3 uger - indtil de havde helt fat i sutteteknikken ved brystet. Vores datter er nu 3 måneder og hun er efterhånden blevet glad for sutten, men det var hun heller ikke i starten. Vi har taget det stille og roligt, er blevet ved med at tilbyde hende den, uden at presse hende, og så er det kommet af sig selv.

Anmeld

25. januar 2012

Ellie79

min søn fik sut på 5 dagen efter foreslag fra sp. Men han tog den bare så det var ikke noget problem. Min datter derimod tog den først da hun var et ½ år. Hun brugte mig rigtig meget som sut, vi trænede hver dag men det hjalp ikke. Vi prøvede at give den lige efter amningen når hun ikke længer var sulten men bare suttelysten. Vi legede også med den, men nej. Den dag hun blev 6 mdr havde jeg aftalt med sp der ikke skulle have mad mellem midnat og morgen (24-06) da hun spiste hos mig hver time. Første nat gik fint næste dag tog hun sutten og brugte den som hun aldrig havde lavet andet

Så øv og prøv evt. en anden sut. Men accepter at de først tager den når de selv føler et behov og lige nu har baby jo dig

Kh Anja

Anmeld

25. januar 2012

JeNoVa

Höör skriver:

Ja lille trold havde på 6 dage gået fra 3260 til 3400 gram og lørdag var han endda nede på 3105 gram så han har fået kvali-luksus-mad men SP mente jeg burde træne ham i at bruge en sut?? Hvad siger jeres erfaringer med dette?? Han er pt fuldstændig ligeglad med den og bliver bare irriteret på den... Er der nogle af jer der har trænet baby til at bruge sut?? Det er lykkedes mig at få ham til at sove med den en gang gav ham den mens han sov men det har jeg det egentlig lidt dårligt over :/

Jeg har trænet alle mine tre piger i at bruge sut, da det ikke var noget, de havde naturlig interesse i. Nu er de alle tre dybt afhængige af sutten.

Jeg ville have, at mine børn skulle bruge sut, fordi det så vil være nemmere at trøste uden at skulle tilbyde bryst. Dette blev jeg anbefalet, fordi andre end jeg selv også skulle have mulighed for at trøste.

Det har nok taget omkring 4-6 uger at få dem til at lære at bruge sutten.

På nuværende tidspunkt er jeg rigtig glad for, at mine børn bruger sut, da det næsten altid stopper gråden, hvis de får en sut i munden. Jeg har en veninde med et barn, der ikke bruger sut, og jeg får næsten helt ondt af hende, hver gang han græder, for hun bliver nødt til enten at tilbyde brystet eller holde det ud.

Anmeld

25. januar 2012

Valle81

Alle mind tre har skulle lære det, der er ikke andet for en at blive ved og ved di jeg har prøvet 10 forskellige slags på dem alle inden jeg fandt den de ville have

og nu er der nok nogen der går helt i selvsving, men jeg brugte det at dyppe sutten i saftevand, så fandt de meget hurtigt teknikken mine er alle flaskebørn og så kan man blive en anelse desperat for flasken kan jo tilbydes som trøst

Christina

Anmeld

25. januar 2012

Mamacita til 2 piger

Vi bruger ikke sut! Men det ved du jo.. Hun fik ellers sådan nogle fiiiiine navnesutter af "moster"...

Men jeg hørte fra SP at når børnene bliver 3 mdr så er deres suttebehov ikke så stort at de behøver sut længere. Men derimod så begynder de at kramme ting i stedet, og en kramme klud eller andet vil udgøre samme trøst som sutten.. Efter 3 mdr er sutten udlukkende forældrenes behov, og ikke babyens.. Tankevækkende - og ikke noget jeg har skullet tage stilling til da min aldrig har billet have sut.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.