Muskelknude i livmoderen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.457 visninger
10 svar
0 synes godt om
25. januar 2012

Putomanen

Hej de damer

Jeg var til scanning i dag, og der fandt lægen noget, der mindede om en muskelknude i livmoderen, men hun var ikke sikker. Hun sagde, at de vil være obs på det.

Nu bliver jeg jo nervøs for, hvad det kan have af konsekvenser for fertilitetsbehandlingen og en eventuel graviditet?

Er der nogen, som har erfaringer med det eller kender lidt til det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2012

june1987

Jeg har fået en i forbindelse med graviditeten den er rimlig stor min nu, 4*4 cm ;( men de holder øje med en ekstra, for løsner den sig, er der stor risiko for moderen og barnet dør, den kan tage næring og blod fra babyen derfor får man ekstra scanniger og den skaber smerter

Anmeld

25. januar 2012

Ciss

Putomanen skriver:

Hej de damer

Jeg var til scanning i dag, og der fandt lægen noget, der mindede om en muskelknude i livmoderen, men hun var ikke sikker. Hun sagde, at de vil være obs på det.

Nu bliver jeg jo nervøs for, hvad det kan have af konsekvenser for fertilitetsbehandlingen og en eventuel graviditet?

Er der nogen, som har erfaringer med det eller kender lidt til det?

Jeg ved ikke, hvordan det er i forhold til barnløshed. Jeg var til scanning i uge ti pga mistanke om SA. Da sagde hun, at hun så en lille muskelknude. Jeg hørte aldrig noget mere om det. Ingen sagde noget ved de senere scanninger, og graviditeten forløb normalt.

Så det behøver vel ikke at være dramatisk. Kommer måske an på størrelse/pladsering? Ved det ikke selv, men ved i hvert fald, at der ikke var noget dramatik omkring det i mit tilfælde.

for at det ikke kommer til at have betydning for dig.

Anmeld

25. januar 2012

Putomanen

june1987 skriver:

Jeg har fået en i forbindelse med graviditeten den er rimlig stor min nu, 4*4 cm ;( men de holder øje med en ekstra, for løsner den sig, er der stor risiko for moderen og barnet dør, den kan tage næring og blod fra babyen derfor får man ekstra scanniger og den skaber smerter

Øv, det lyder da ikke godt!

Men så længe man kan nøjes med, at de holder øje med den. Det er da lidt betrykkende.

Jeg tror slet ikke min er i nærheden af samme størrelse som din. Jeg håber da ikke, at din løsner sig

Anmeld

25. januar 2012

Putomanen

Ciss skriver:

Jeg ved ikke, hvordan det er i forhold til barnløshed. Jeg var til scanning i uge ti pga mistanke om SA. Da sagde hun, at hun så en lille muskelknude. Jeg hørte aldrig noget mere om det. Ingen sagde noget ved de senere scanninger, og graviditeten forløb normalt.

Så det behøver vel ikke at være dramatisk. Kommer måske an på størrelse/pladsering? Ved det ikke selv, men ved i hvert fald, at der ikke var noget dramatik omkring det i mit tilfælde.

for at det ikke kommer til at have betydning for dig.

Din historie beroliger en hel del.

Jeg tror ikke at den var særlig stor, men jeg ved ikke hvor den var placeret. Det så ud til at være på midten af livmoderen, men det tror jeg ikke, at jeg kan bedømme ordentligt.

Mange tak for det, jeg håber heller ikke, at det får nogen betydning!  Det lød ikke sådan på lægen, bare at de ville observere den. Men nervøsiteten kommer desværre hurtigt

Anmeld

25. januar 2012

Musse21

Jeg har en på 2,5*2,5 cm. den sidder i siden af livmoderen så det har ingen betydning for jeg ikke kan blive gravid.

Dog er der bare smerterne ved det

Anmeld

25. januar 2012

Putomanen

Musse21 skriver:

Jeg har en på 2,5*2,5 cm. den sidder i siden af livmoderen så det har ingen betydning for jeg ikke kan blive gravid.

Dog er der bare smerterne ved det

Okay, der er åbenbart forskel på, hvor den sidder og dens indvirkning. Men det er da dejligt at høre, at den ikke har nogen betydning. På trods af smerterne

Jeg har slet ikke mærket noget til det, jeg har heldigvis

Anmeld

25. januar 2012

Musse21

Putomanen skriver:

Okay, der er åbenbart forskel på, hvor den sidder og dens indvirkning. Men det er da dejligt at høre, at den ikke har nogen betydning. På trods af smerterne

Jeg har slet ikke mærket noget til det, jeg har heldigvis

det skal du bare være rigtig glad for.. det kan nemlig gøre afsindig ondt..

Hvordan fandt du så ud af du havde den? Og kan ikke forstå du ikke har fået afvide hvor stor den er?

Anmeld

25. januar 2012

Putomanen

Musse21 skriver:

det skal du bare være rigtig glad for.. det kan nemlig gøre afsindig ondt..

Hvordan fandt du så ud af du havde den? Og kan ikke forstå du ikke har fået afvide hvor stor den er?

Jeg er i fertilitetsbehandling, og det var i forbindelse med en scanning af, hvor store mine æg er blevet.

Lægen var heller ikke sikker på, at det er en muskelknude, og hun sagde bare, at de ville være obs på den. Det er nok derfor hun ikke sagde noget om størrelsen.

Anmeld

26. januar 2012

june1987

det kommer an på hvor stor den er jo, min er stor og lægger lige op af min baby derfor holder de nok ekstra øje, den kan fremkalde veer osv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.