Ved ikke om det er det rigtige sted at poste dette indlæg, men nu prøver jeg
Sagen er den, at vi ikke skal have baby lige nu, men at det begynder at være med i overvejelserne. I den forbindelse har spørgsmålet meldt sig, hvordan vi gør med børneværelset.
(Eller dvs. det er mest mig, der spekulerer, hehe..)
Vi er så priviligerede at have tre værelser, der pt. er stue, kontor og soveværelse. Da jeg er studerende de næste mange år frem, er jeg afhængig af at kunne have et sted, hvor jeg kan læse og arbejde uforstyrret. Her kommer så problematikken: Det nuværende kontor er oplagt som børneværelse, da det er det mindste rum (vel omkring 10 kvm), men hvor gør man så af kontorfunktionen? Det nuværende soveværelse er stort, men meget mørkt (lille vindue ud mod et halvtag), så det er ikke et egnet sted til arbejde. Stuen er stor og med plads til et kontorhjørne, men man kan jo ikke bare kræve stilhed, når der skal arbejdes..?
Jeg kan ikke rigtigt få det til at gå op.. har overvejet, om man kan lave et kombineret kontor/børneværelse? For så længe baby er lille, bruger han/hun jo ikke værelset.. og senere vil larm etc. kun være et problem, når kæresten også er hjemme (tv'et kører etc.) og så vil han kunne tage sig af baby i stuen, mens jeg arbejder?
Og så senere vil jeg kunne rykke "kontoret" til stuen, når baby skal i vuggestue, og så må jeg arbejde disciplineret, mens der er ro i huset..
Hvordan gør I andre, der er afhængige af arbejdsro derhjemme og ikke ar uanede mængder af rum? 
Anmeld