Gode råd til indretningen søges..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.199 visninger
7 svar
0 synes godt om
25. januar 2012

0siv0

Ved ikke om det er det rigtige sted at poste dette indlæg, men nu prøver jeg Sagen er den, at vi ikke skal have baby lige nu, men at det begynder at være med i overvejelserne. I den forbindelse har spørgsmålet meldt sig, hvordan vi gør med børneværelset.

(Eller dvs. det er mest mig, der spekulerer, hehe..)

Vi er så priviligerede at have tre værelser, der pt. er stue, kontor og soveværelse. Da jeg er studerende de næste mange år frem, er jeg afhængig af at kunne have et sted, hvor jeg kan læse og arbejde uforstyrret. Her kommer så problematikken: Det nuværende kontor er oplagt som børneværelse, da det er det mindste rum (vel omkring 10 kvm), men hvor gør man så af kontorfunktionen? Det nuværende soveværelse er stort, men meget mørkt (lille vindue ud mod et halvtag), så det er ikke et egnet sted til arbejde. Stuen er stor og med plads til et kontorhjørne, men man kan jo ikke bare kræve stilhed, når der skal arbejdes..?

Jeg kan ikke rigtigt få det til at gå op.. har overvejet, om man kan lave et kombineret kontor/børneværelse? For så længe baby er lille, bruger han/hun jo ikke værelset.. og senere vil larm etc. kun være et problem, når kæresten også er hjemme (tv'et kører etc.) og så vil han kunne tage sig af baby i stuen, mens jeg arbejder?

Og så senere vil jeg kunne rykke "kontoret" til stuen, når baby skal i vuggestue, og så må jeg arbejde disciplineret, mens der er ro i huset..

Hvordan gør I andre, der er afhængige af arbejdsro derhjemme og ikke ar uanede mængder af rum?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2012

Dinna88

Jeg ville nok smække sådan en rumdeler op i soveværelset, du ved, en af dem man kan bruge til at skifte tøj bag. Ikke sådan en reol. Og så lave noget kontorværk der Og mht. lyset, så kan du få lamper der er rigtig gode til at give lys der minder om naturligt lys. Så lyset burde ikke være et problem

Anmeld

25. januar 2012

An&Jo

Dinna88 skriver:

Jeg ville nok smække sådan en rumdeler op i soveværelset, du ved, en af dem man kan bruge til at skifte tøj bag. Ikke sådan en reol. Og så lave noget kontorværk der Og mht. lyset, så kan du få lamper der er rigtig gode til at give lys der minder om naturligt lys. Så lyset burde ikke være et problem

jeg er helt enig her..

Til TS
når jeg får en større lejlighed kommer jeg til at lave kombineret kontor/dagligstue og så skal børnene dele værelse, og så spisestue i det rum hvor der nu er spisestue og dagligstue..

altså når vi flytter er den eneste forskel et ekstra værelse fra der hvor vi bor nu, for vi skal nemlig bare have en større her på kollegiet og ikke et helt andet sted..

hvis du vil kan du se min midlertidige indretning på min blog, det der så er børneværelse, det er så stort som den nye dagligstue bliver, og det er ca 11,7 kvm

http://anikasverden.blogspot.com/

Anmeld

25. januar 2012

An&Jo

An&Jo skriver:

jeg er helt enig her..

Til TS
når jeg får en større lejlighed kommer jeg til at lave kombineret kontor/dagligstue og så skal børnene dele værelse, og så spisestue i det rum hvor der nu er spisestue og dagligstue..

altså når vi flytter er den eneste forskel et ekstra værelse fra der hvor vi bor nu, for vi skal nemlig bare have en større her på kollegiet og ikke et helt andet sted..

hvis du vil kan du se min midlertidige indretning på min blog, det der så er børneværelse, det er så stort som den nye dagligstue bliver, og det er ca 11,7 kvm

det ligger forresten under kategorien billeder eller bolig..

Anmeld

25. januar 2012

0siv0

Dinna88 skriver:

Tak for dit svar! Det var faktisk en rigtig god idé med sådan en rumdeler-ting - jeg havde kun selv tænkt på Ikeas reoler som rumdelere, men det er der ikke plads til.. Så idéen med en skærm er fin, for det duer ikke rigtigt at sidde og læse lige med udkig til sin dyne 

Har du et eksempel på en god lampe (eller er det måske en speciel slags pærer, man skal have fat i)? For jeg synes godt nok, det står sløjt til på lysfronten, efter vi har skiftet til sparepærer. Det er et meget gult lys, der er rigtig træls at læse ved..

Anmeld

25. januar 2012

0siv0

An&Jo skriver:

jeg er helt enig her..

Til TS

Wow jeg er godt nok imponeret af din indretning i stue/spisestue/køkkenet! Det er jo helt vildt, hvad du har fået plads til.. og endda uden, at det ser overfyldt ud. Det er super inspirerende at se andres indretning på begrænset plads, så mange tak for kigget

Anmeld

25. januar 2012

An&Jo

0siv0 skriver:

Wow jeg er godt nok imponeret af din indretning i stue/spisestue/køkkenet! Det er jo helt vildt, hvad du har fået plads til.. og endda uden, at det ser overfyldt ud. Det er super inspirerende at se andres indretning på begrænset plads, så mange tak for kigget

Tak..

Nej jeg synes heller ikke det er overfyldt, men glæder mig alligevel til at få det ekstra rum..

Men du kigger bare igen hvis du lyster..

Anmeld

25. januar 2012

Dinna88

0siv0 skriver:

Tak for dit svar! Det var faktisk en rigtig god idé med sådan en rumdeler-ting - jeg havde kun selv tænkt på Ikeas reoler som rumdelere, men det er der ikke plads til.. Så idéen med en skærm er fin, for det duer ikke rigtigt at sidde og læse lige med udkig til sin dyne 

Har du et eksempel på en god lampe (eller er det måske en speciel slags pærer, man skal have fat i)? For jeg synes godt nok, det står sløjt til på lysfronten, efter vi har skiftet til sparepærer. Det er et meget gult lys, der er rigtig træls at læse ved..

haha, kan forestille mig det med at kunne se sin dyne.. puuuha

Jamen, bum bum.. Jeg ved, at de f.eks. har en lampe i IKEA der er lukket over det hele, det er sådan en glas en, hvor glasset er hvidt. Og så kan man ikke se op til pæren, hvilket gør, at lyset bliver HELT lyst Så den for to uger siden i IKEA. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.