JulieWH skriver:
Jeg har lige et par spørgsmål 
Min barsel slutter den 6/10, der er Isabel 10½ måned gammel.
Hvis hun f.eks starter i dagpleje når hun er 6 måneder gammel, bliver min barsel så forkortet? 
Og hvad er den bedste alder for dem at starte?
Er det ikke omkring 8-9 måneders alderen, at seperationsangsten starter?
Jeg fik at vide af en god bekendt, som er dagplejemor, at børn altid har bedst af at være sammen med sin mor eller far, så længe det overhovedet kan lade sig gøre. Børn er ikke lavet til institution, men har derimod brug for al den tryghed og nærhed, man som forældre kan give dem, så længe som overhovedet muligt 
Dette har været mit mantra, for det kan jeg sagtens se fornuften i. Og jeg ville hjertens gerne have været hjemme til han bliver 18, men det tillader en moderne familieføring desværre ikke. Så her kom Oliver ud da han var knap 11 mdr, med en meget mild opstart. Det havde jeg mulighed for, så valgte det. Skal du starte på et bestemt tidspunkt, så er det jo sådan det er og børn indordner sig heldigvis hurtigt 
Du har ret til din lange barsel hvis du vælger det, men hvis du vælger at dit barn skal starte længe før den er slut, så ville jeg helt sikkert selv gemme nogle måneder og bruge dem på evt længere sommerferier med barnet eller til lange syge perioder.
Min søn har haft meget seperationsangst men har taget dp-start MEGET flot! Ingen gråd og han spiser og sover, så det kan jeg ikke klage det mindste over 
Anmeld