at sove i sin egen seng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

307 visninger
3 svar
0 synes godt om
25. januar 2012

jeanett1988

Hej alle mødre/fædre

jeg har nu en skøn pige på 9 uger. Hun sover i sin lift i løbet af dagen/natten, men det varer ikke længe før hun bliver for stor til at ligge i den. Jeg vil gerne have hende til at kunne sove i sin egen seng. Har forsøgt mig nogen gange med at ligge hende i sengen i stedet for liften, men i stedet for at falde i søvn, så begynder hun at pludrer med sengeranden eller skrige for at komme op igen. Det er kun lykkes mig en gang at få hende til at sove i sengen. (Normalt er hun rigtig god til at falde i søvn så snart hun bliver lagt)

Håber i har nogle gode råd til hvordan jeg kan få hende til at forbinde hendes seng med noget rart / trygt. Evt. gerne nogle råd til hvordan jeg kan indrette sengen så den ikke virker så stor for hende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2012

Jonatansmor

jeanett1988 skriver:

Hej alle mødre/fædre

jeg har nu en skøn pige på 9 uger. Hun sover i sin lift i løbet af dagen/natten, men det varer ikke længe før hun bliver for stor til at ligge i den. Jeg vil gerne have hende til at kunne sove i sin egen seng. Har forsøgt mig nogen gange med at ligge hende i sengen i stedet for liften, men i stedet for at falde i søvn, så begynder hun at pludrer med sengeranden eller skrige for at komme op igen. Det er kun lykkes mig en gang at få hende til at sove i sengen. (Normalt er hun rigtig god til at falde i søvn så snart hun bliver lagt)

Håber i har nogle gode råd til hvordan jeg kan få hende til at forbinde hendes seng med noget rart / trygt. Evt. gerne nogle råd til hvordan jeg kan indrette sengen så den ikke virker så stor for hende.

Her gjorde vi drengen opmærksom på at det nu var hans seng. Ved ikke om han fattede det vilde, men det gjorde forældrene

Så vi satte ham ned i den i løbet af dagen så han kunne få lov til at ræse færdig i den, lege med bamser, sengerand og sutter.

Men forvent legetid i den seng, det vil komme og gå i løbet af de næste mange år, i perioder. Her morer drengen sig med at kyle sutter ud over kanten så de rammer døren og får fristet katten til leg .... Først et problem når han jo så ikke har flere i sengen og ikke endnu selv kan kravle over hegnet og finde dem.

Det handler mere om at I forældre har taget en beslutning og nu sover hun i sin seng. Men at hun morer sig derinde, er kun et godt tegn

Anmeld

25. januar 2012

Julemusen

Hej, har selv en dreng som lige er kommet over i tremmeseng fra liften 

Jeg købte en juniordyne som jeg så lagde i bunden af liften. Så lagde jeg ham med hans dynes og foldede juniordynen hen over hans hoved (så den er ca 30 over hans hoved så han kan få luft self) og han sover som en sten. Er med at lave en "hule" for dem, når de er vant til at være i liften som jo er en hule i sig selv. Jeg giver ham også en blød kaninbamse, hvor øret bliver lagt over hans øjne (hvis han absolut ikke vil falde i søvn). Så ligger han og krammer den 

Ellers ved jeg at andre lægger en foldet stofble over øjnene, Men hjælper ikke så godt her

Anmeld

25. januar 2012

jeanett1988

Kitty-Katten skriver:

Hej, har selv en dreng som lige er kommet over i tremmeseng fra liften 

Jeg købte en juniordyne som jeg så lagde i bunden af liften. Så lagde jeg ham med hans dynes og foldede juniordynen hen over hans hoved (så den er ca 30 over hans hoved så han kan få luft self) og han sover som en sten. Er med at lave en "hule" for dem, når de er vant til at være i liften som jo er en hule i sig selv. Jeg giver ham også en blød kaninbamse, hvor øret bliver lagt over hans øjne (hvis han absolut ikke vil falde i søvn). Så ligger han og krammer den 

Ellers ved jeg at andre lægger en foldet stofble over øjnene, Men hjælper ikke så godt her

Tak for rådet. Har selv lige fået en juniordyne, så tror jeg vil prøve med at skabe en hule for hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.