Prop i øret:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.178 visninger
12 svar
0 synes godt om
25. januar 2012

Darling<3

Hej Pigerne

Har efter en dejlig nat's søvn fået en prop i mit ene øre - kan ikke høre en skid

Har trykket, revet og næsten stået på hovedet for at få den væk/ud - men det hjælper ikke..

Nogen der har et godt husmoderråd de vil give videre??

Kram Sabrina, med kun et velfungerende øre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2012

Mira0911

Når jeg får propper i ørene holder jeg vejret i nogle sekunder!  Hjælper mig hvert fald... 

Anmeld

25. januar 2012

Darling<3

Mira0911 skriver:

Når jeg får propper i ørene holder jeg vejret i nogle sekunder!  Hjælper mig hvert fald... 

Hjælper ikke her, det er en prop - prop !!

Anmeld

25. januar 2012

Mira0911

Darling<3 skriver:

Hjælper ikke her, det er en prop - prop !!

Så tror jeg ikke der er så meget at gøre end at vente på den selv springer... 

Anmeld

25. januar 2012

Moar'en

Hold dig for næsen, luk munden og blæs hårdt. Giv det menning? råd fra min ørelæge.

Anmeld

25. januar 2012

Moar'en

Darling<3 skriver:

Hej Pigerne

Har efter en dejlig nat's søvn fået en prop i mit ene øre - kan ikke høre en skid

Har trykket, revet og næsten stået på hovedet for at få den væk/ud - men det hjælper ikke..

Nogen der har et godt husmoderråd de vil give videre??

Kram Sabrina, med kun et velfungerende øre

Fandt da lige 5 råd her, http://www.sundhedslex.dk/

Hvis du har en prop i øret er her en komplet guide til at fjerne den.

1. Prøv at “poppe” dine ører åbne. Tag en dyb indånding, luk munden, hold dig for næsen og pust så ud. Hvis du mærker et “pop”, er du kommet din prop i øret til livs.

1. Opblød ørevoks med dråber fra apoteket. Ophobet ørevoks kan opbygges i øregangen, hvorefter det kan hærdes, og være svært at komme af med. Desuden kan ophobet ørevoks medføre problemer med hørelsen.

1. Opvarm en smule babyolie til kropstemperatur og put det i øret. Du kan også blande en blanding af halvt hydrogenperoxid og halvt vand. Dyp herefter vatkugle i opløsningen og klem lidt af væsken ind i øret – gentag med det andet øre (hvis der er en prop i det!).

1. Rens ørerne. Fyld en skål med lunkent vand, og tryk det ind i øret vha. en plastiksprøjte (kanyle – OBS: Stik ikke sprøjten ind i selve øret). Stil dig over en vask, med hovedet på skrå og øret pejende ned mod vasken – herved vil overskydende ørevoks løbe ned i vasken sammen med vandet. Gentag med det andet øre om nødvendigt.

1. Tag i svømmehallen.At svømme og især at dykke i klorvand hjælper kan ofte fjerne envher prop i øret. At svømme i havet – hvor vandet er salt – er ofte ligeså effektivt. Uanset hvor du bader, så tilbring mindst 30 min. i vandet – typisk vil man føle proppen i øret forsvinde, mens man bader.

Tør ørerne når du er færdig.

Anmeld

25. januar 2012

Cookiemonsteret

Varmt vand i øret (ikke brændende) det er det min læge plejer at gøre ved mig når jeg har det  

Anmeld

25. januar 2012

Darling<3

Mira0911 skriver:

Så tror jeg ikke der er så meget at gøre end at vente på den selv springer... 

Hvordan springer??

Anmeld

25. januar 2012

Darling<3

Moar'en skriver:

Hold dig for næsen, luk munden og blæs hårdt. Giv det menning? råd fra min ørelæge.

Er prøvet - ingen effekt

At skylle øret - Nope, heller ikke nogen effekt

Er ved at blive idiot over at den  ikke vil ud...

Anmeld

25. januar 2012

Darling<3

Cookiemonsteret skriver:

Varmt vand i øret (ikke brændende) det er det min læge plejer at gøre ved mig når jeg har det  

Har prøvet det før hvor det hjalp - men det virker ikke denne gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.