Hej
Børn er virkelig forskellige!
Jeg var enormt frustreret med den første, for hun var omtrent, som du beskriver. Alle de andre mødre i gruppen havde babyer, som sov minimum 1 1/2 time af gangen og helt op til 3 timer. De sad så der og snakkede om, alt hvad de fik gjort, og hvordan de slappede af, mens babyen sov. Hurra!
Det eneste som hjalp lidt var at gå tur med barnevognen. Da kunne vi komme op på ca en times sammenhængende søvn. Men hvis jeg bare parkerede vognen, varede det ikke længe, før hun vågnede.
Så jeg fik en god del motion på den tid...
Det hjalp først, efter at hun begyndte i VS. Jeg tror simpelthen, at hun blev helt udslidt af al aktiviteten omkring hende, så hun begyndte faktisk at sove 1 1/2 time sammenhængende på den tid - men da var hun også blevet næsten 11 mndr. Ved to år var hun kommet op i 2 timers middagslur.
Så mit bedste tips vil være at sørge for, at hun virkelig er aktiv om formiddagen i håp om, at hun så måske sover lidt længere bagefter. Og så ellers acceptere at sådan er hun, selvom det er upraktisk.
Vores nr 2 er forresten stik modsat. Han sov med glæde 3 timer sammenhængene middagslur. Helt af sig selv, så hvis I får en til en dag, er det ikke sikkert, at vedkommende har samme sovemønster.
Anmeld