Korte lure

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.306 visninger
6 svar
0 synes godt om
25. januar 2012

maryjane

Karla på snart fire måneder sover kun ganske korte lure på omkring en halv time ad gangen, hvilket resulterer i at hun er lidt småvrissen når hun er oppe... Er der overhovedet noget man kan gøre for at forlænge lurene? De er meget uregelmæssige og som sagt korte, og har egentlig ikke tal på hvor mange hun har... Pt står vi uden altanbarnevogn så hun sover indendøre på vores soveværelse. Hun sover til nat mellem 19 og 21 ca. Og vågner typisk mellem 05 og 07, men er ofte overtræt når hun skal til nat. Kh mig som spørger dumt hele tiden 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2012

maryjane

Opper lige fordi jeg kan.

Anmeld

25. januar 2012

Frk.S

Jeg har også været meget frustreret over, at Freja altid kun sov 40 min. ad gangen (sov dog godt om natten).

Det resulterede i at jeg i en periode ikke engang puttede hende ude, for hun vågnede næsten altid kort tid efter vi var kommet hjem fra gåtur. Og så kunne jeg gå ud og hente hende lige efter jeg var kommet ind for at slappe af.

Men den sidste uges tid eller 2 har hun bare sovet SÅ godt om eftermiddagen ude i barnevognen. Hun har sovet min. 2 timer og gerne mere. En dag sov hun hele 4 timer.

Det jeg prøver at sige er, at jeg tror på det kommer - specielt hvis du får mulighed for at putte ude.

( Hun er næsten 5 mdr. )

Anmeld

25. januar 2012

nissen

Min søn sover også kun korte lure og har altid gjort det - bortset fra en periode på en månedstid hvor han ofte sov 1½-2 timer ad gangen.

Han er 6½ mdr. nu og jeg har måttet acceptere at han ikke har behov for at sove mere end 45 min ad gangen... jeg forsøger dog stadig at lulle ham i søvn ved middagstid når han vågner og det lykkes en gang imellem.

Han er vågen ca. 2 timer imellem lurene og er glad og aktiv, livet er en fest så hvorfor sove dagene væk  Heldigvis sover han godt om natten (altså lige bortset fra de sidste 3 nætter hvor han har været vågen hver anden time!!)

I øvrigt tror jeg ikke på at det gør den store forskel på lurenes længde om han sover ude eller inde... Eftermiddagsluren sover han nogle gange inde på sit værelse og nogle gange i barnevognen udenfor - uanset hvad, så sover han ikke mere end 45 min.!

Anmeld

25. januar 2012

fif

Hejsa

Min pige, gjorde det samme da hun var mindre.. Hun sov ca 40min af gangen, og så kunne man nogle gange være heldig at vugge hende vidre i søsvnen, men så sku man osse blive ved med at vugge!!

Vi lærte at leve med det, og sagde til os selv at sådan er hun bare Det er super hårdt, men vi ku jo ik gøre noget ved det.

Idag er hun 14 måneder, og sover helt fint både dag og nat, så er sikker på at det kommer til dig osse ..

Anmeld

25. januar 2012

Ciss

Hej

Børn er virkelig forskellige!

Jeg var enormt frustreret med den første, for hun var omtrent, som du beskriver. Alle de andre mødre i gruppen havde babyer, som sov minimum 1 1/2 time af gangen og helt op til 3 timer. De sad så der og snakkede om, alt hvad de fik gjort, og hvordan de slappede af, mens babyen sov. Hurra!

Det eneste som hjalp lidt var at gå tur med barnevognen. Da kunne vi komme op på ca en times sammenhængende søvn. Men hvis jeg bare parkerede vognen, varede det ikke længe, før hun vågnede.

Så jeg fik en god del motion på den tid...

Det hjalp først, efter at hun begyndte i VS. Jeg tror simpelthen, at hun blev helt udslidt af al aktiviteten omkring hende, så hun begyndte faktisk at sove 1 1/2 time sammenhængende på den tid - men da var hun også blevet næsten 11 mndr. Ved to år var hun kommet op i 2 timers middagslur.

Så mit bedste tips vil være at sørge for, at hun virkelig er aktiv om formiddagen i håp om, at hun så måske sover lidt længere bagefter. Og så ellers acceptere at sådan er hun, selvom det er upraktisk.

Vores nr 2 er forresten stik modsat. Han sov med glæde 3 timer sammenhængene middagslur. Helt af sig selv, så hvis I får en til en dag, er det ikke sikkert, at vedkommende har samme sovemønster.

Anmeld

25. januar 2012

maryjane

Tusind tak til alle jer der har brugt tid på at svare Vil prøve at se tiden an, enten bliver det jo nok ved på samme måde eller også gør det ikke. Håber lidt på at få en barnevogn til altanen. Så må vi se om det ændrer noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.