ihvad ville jeg få udbetalt som enlig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

754 visninger
9 svar
0 synes godt om
25. januar 2012

Anonym trådstarter

Nogen der kan hjælpe mig med præcis hvad jeg ville få udbetalt om måneden hvis jeg var enlig? Er 22 og på su. Længere videregående uddannelse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2012

Anneiris

Altså jeg er enlig mor på 21, og er på su. Jeg får mellem  8500-8800 udebtalt. Men jeg ved ikke om der er foreskel på din uddannelse, og min? Jeg går bare på HGv.  

Men du kan jo gå ind på minsu.dk?? 

Anmeld

25. januar 2012

Bassemor<3

du kan få dobbelt su når du er enlig altså 2x5600 kr. før skat. så kan du få su lån lige som alle andre. så 11.200 kr før skat. så kommer det an på dit fradrag hvor meget du for udbetalt. Som enlig har du også ret til for eksempel boligstøtte, og større støtte til pasningsplads. 

Anmeld

25. januar 2012

Anonym trådstarter

babyboy2012 skriver:

du kan få dobbelt su når du er enlig altså 2x5600 kr. før skat. så kan du få su lån lige som alle andre. så 11.200 kr før skat. så kommer det an på dit fradrag hvor meget du for udbetalt. Som enlig har du også ret til for eksempel boligstøtte, og større støtte til pasningsplads. 

Hvad med børnebidrag fra faderen, hvordan er reglerne der?

Anmeld

25. januar 2012

Bassemor<3

Anonym skriver:

Hvad med børnebidrag fra faderen, hvordan er reglerne der?

Det skal han jo betale, med mindre han er ukendt, så kommer pengene fra kommunen. Det er ca. 1200 kr i måneden 

Anmeld

25. januar 2012

rogerrasch

babyboy2012 skriver:

Det skal han jo betale, med mindre han er ukendt, så kommer pengene fra kommunen. Det er ca. 1200 kr i måneden 

skal faderen egentlig også betale børnebidrag selvom de har fælles forældre myndighed??? det er der nemlig forskellige meninger om i min familie

Anmeld

25. januar 2012

Bassemor<3

ja, der skal betales børnebidrag til den forælder der har bopælsaddr. 

Anmeld

25. januar 2012

Anonym trådstarter

babyboy2012 skriver:

Og hvis han ikke har ret mange penge at rykke rundt med, hvordan så? Er det noget med han kan nøjes medat betale lidt, så betaler kommunen resten?

Anmeld

25. januar 2012

Bassemor<3

Anonym skriver:

Og hvis han ikke har ret mange penge at rykke rundt med, hvordan så? Er det noget med han kan nøjes medat betale lidt, så betaler kommunen resten?

Det ved jeg faktisk ikke, jeg er ikke selv enlig nemlig, men det er noget kommunen ved, måske du kan finde det på www.borger.dk ? 

Anmeld

25. januar 2012

Muttitil1+1

Du kan desuden søge børnetilssud og ekstraordinært tilskud gennem kommunen når du er under uddannelse - de giver vidst nok tilsammen 800 ekstra om måneden

Og som svar på det med børnebidrag, så er det underordnet om faderen kan betale dem eller ej - du har krav på pengene, så det bliver kommunen og hans sag - du og dit/jeres barn skal ikke lide under det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.