Hej
Magnus har problemer med maven, den gør ondt og han har haft problemer med at komme af med afføringen, muligvis lidt forstoppelse.
Vi var derfor indlagt fra onsdag til torsdag på børneafdelingen, da han også havde kastet op i et par dage (selvfølgelig ikke i den tid vi var på hospitalet)
I dag brugte han så omkring 3 helvedstimer for at lave en ble, det vil sige at han vred sig og skreg og massede og havde det bare rigtig skidt. han har haft rigtig ondt i maven om natten de sidste to nætter, og jeg har været oppe 4-5 gange hver nat for at cykle med benene, massere mave og fødder og nusse og generelt bare berolige ham.
mit spørsmål lyder så især skal jeg reagere på at hans ble idag virkelig stank, det lugtede så frygteligt, jeg kunne næsten ikke kapere det.. og plejer ellers ikke at være sart.
han bliver 100% ammet.
oversigt over forløbet:
torsdag: laver en helt normal ble, alt er normalt
lørdag: begynder at få ondt i maven
søndag: skriger og skriger og kan ikke sove pga. maven
mandag: fortsætte med at skrige, til lægen mandag formiddag, som anbefaler en kur lactulose på 1 gang 1 ml. om aftenen kommer en ble, men ikke en kæmpe som jeg normalt ville få efter det antal dage.
tirsdag: har han det okay
onsdag: er vi til svømning og jeg bemærker at han er træt og uoplagt.
onsdag aften for han igen meget ondt i maven og kaster op( hvilket han har gjort hele vejen igennem) og jeg ringer jeg til vagtlægen, og vi bliver indlagt på børneafdelingen til observation. her har han det egentlig okay og vi bliver udskrevet torsdag eftermiddag. torsdag aften kommer den en ble, og her ser det nogenlunde normalt ud.
lørdag: han har det fint, og laver en ble, som ser ud til at han har lidt hård" mave, konsistensen er tykkere end normalt i hvertfald.
natten til mandag, meget urolig, ligger og sparker meget er vågner og er ked af det mange mange gange.
mandag en smule pylret men ikke det helt vilde.. natten til i dag og i dag er beskrevet ovenfor.
Anmeld