Da jeg mødte min kæreste havde han et vennepar der er noget ældre. Vi er i 20 erne og de er i 40 erne. De er meget specielle, og ikke specielle hygieniske. Så vi ser dem i små doser. Jeg spiser f.eks. aldrig hos dem fordi jeg synes der er så beskidt. Og så opføre de sig egentlig bare dårlig. Prutter og bøvser konstant selv om de er nogen steder. De har to piger der er ved at være teenager.
Sidste år inviterede de sig selv til kærestens fødselsdag og det havde de også gjort året før. Nu har deres ene pige så fødselsdag og de invitere os til fødselsdag. Kæresten vælger at sige ja, til trods for at vi havde snakket om at det skulle være slut med alle de ekstra fødselsdage. Blandt andet fordi det altså er for dyrt, og vi vil ikke selv invitere når vi har fødselsdag.
Okay fint han tager med og jeg vil så komme senere. Men efter sommer har den anden pige fødselsdag og der kan vi jo ikke sige nej når vi tager med ved hende her. Plus min kæreste når at have endnu en fødselsdag imellem. Og jeg er på det tidspunkt højgravid. Så vi er jo nødt til på en eller anden måde at få meldt ud at vi ikke gider alle de fødselsdage. Vi blev i efteråret inviteret til mandens fødselsdag men takkede dog nej.
Jeg synes bare det begynder at gribe om sig hvis vi skal rende til alle deres fødselsdage, og jeg gider ikke føle vi skal invitere dem. Ja det behøver v jo sådan set ikke da de invitere sig selv. Og de skal altså slet ikke med til den lilles fødselsdag. det er kun for vores forældre og søskende.
Men hvordan får vi lige på en pæn måde sagt fra. Jeg er konfliktsky, og mener det er kærestens ansvar at sige fra da det er hans venner. Jeg synes bare det begynder at blive rigtig meget nu, især når man tænker på at vi ikke før har været med til fødselsdage derude. Vi er kun inviteret hvis det har været runde fødselsdage eller konfirmation. Og de har kun været inviteret her til svendegilde, fordi vi var nødt til det. Men nu skal der altså sættes en stopper for at det bliver ved.
Anmeld