Min kæreste vil ikke på barsel i løbet af de første 14 uger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

757 visninger
10 svar
0 synes godt om
23. januar 2012

Anonym trådstarter

Er der andre der har oplevet det ?

Jeg er ret trist over det, for ville så gerne starte familien sammen med ham.. Han er lige startet på et 20 ugers grundforløb, så kan sådan set godt forstå han gerne vil gøre det godt der, men bare én uge hjemme sammen med mig og den lille ny, ville jeg være taknemmelig for..

Min mor kommer og bor hos os når det er, vi bor meget langt væk fra min familie, men det er jo min kæreste, jeg har brug for..

Han kommer til at have relativt korte dage (han kommer til at være væk fra 7.30 til 14.30) og han får et halvt års barsel når han er færdig med grundforløbet.. Men jeg synes jo bare den første tid er den vigtigste.

Er det mig der er helt forkert på den ?

Jeg er 35+ i graviditeten..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2012

Darling<3

Hvis din kæreste ikke vil have barsel, så er der nok desværre ikke meget andet at gøre, end at acceptere det

Har han givet nogle grunde til at han ikke vil??

Min mand glæder sig til sine 8 uger's barsel, men om han tage en uge op til, ved jeg ikke, det er jo sværet at sige hvornår den lille vil ud

Hvis din kæreste ikke er til at rokke med, så glæd dig over at du har din mor hos dig - min mor kommer også over og bor hos hos, hvilket jeg virkelig glæder mig til!!

Anmeld

23. januar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Den første tid er vigtig, men ik den vigtigste! Ka godt forstå at du syntes det er trist, men på den anden side ka jeg også godt forstå at din kærste gerne vil gøre sit forløb færdig! 

Dejligt at han taget 6 mdr barsel bagefter og rigtig dejligt at din mor så har mulighed for at komme og hjælpe i starten! Vh stine

Anmeld

23. januar 2012

Annana89

Det kan ikke være fordi din mor kommer og bor ved jer?! Jeg tror min mand ville føle det lidt ekstra stressende hvis svigermor flyttede ind!

Tænker bare at han måske kan føle det som et ekstra pres og måske en lille smule overvåget når han skal til at finde ind i en ny rolle som far! 

Ligemeget hvad kan jeg godt forstå du er skuffet og lidt ked over det, ville jeg os selv være! Men ved os at min mand ville føle det ubehageligt hvis svigermorflyttede ind samtidig!

Anmeld

23. januar 2012

Nessie

I starten er faren der jo sådan set kun for at servicere moren, så kan egentlig godt forstå at han vil fortsætte med sit forløb.

Men det ville måske vare smart og rart for alle, hvis han holdt en uge fri lige efter fødslen, så I lige kunne komme i gang med en ny hverdag, og finde jer til rette i jeres nye rolle som forældre

Anmeld

23. januar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg er ret trist over det, for ville så gerne starte familien sammen med ham.. Han er lige startet på et 20 ugers grundforløb, så kan sådan set godt forstå han gerne vil gøre det godt der, men bare én uge hjemme sammen med mig og den lille ny, ville jeg være taknemmelig for..

Min mor kommer og bor hos os når det er, vi bor meget langt væk fra min familie, men det er jo min kæreste, jeg har brug for..

Han kommer til at have relativt korte dage (han kommer til at være væk fra 7.30 til 14.30) og han får et halvt års barsel når han er færdig med grundforløbet.. Men jeg synes jo bare den første tid er den vigtigste.

den første tid sover baby det meste af tiden og er næsten kun vågen når det skal spise...og hvis du ammer er det ikke det store manden kan. Min kæreste var hjemme den første måned med mig, hvilket var fint, men tiden gik med at jeg ammede og vi skiftedes til at skifte ham og ellers skete der ikke det helt store i den første uge. Vi så en masse serier hehe.

Jeg ville ønske min kæreste var hjemme nu for der sker en udvikling for hver uge og han ville selv ønske at han kunne se det for det meste ser jeg for første gang og så er han nr. 2 eller 3 hvis jeg havde min søster på besøg.

Anmeld

23. januar 2012

Giraffen

Anonym skriver:

jeg synes ikke det lyder som en dårlig situation i er i.

Min kæreste har 14 dages barsel, men bagefter det har han arbejde 6-18 nogle dage og han får ikke mere barsel senere hen, da jeg er studerende og derfor napser de 12 måneder selv for at få skolen til at passe

Så selvom det er ærgerligt at han ikke er der helt i starten så har du ham stadig størstedelen af døgnet og ikke mindre end seks måneder efterfølgende

så synes faktisk ikke det er en skidt situation du står i

Anmeld

23. januar 2012

Ellie79

Hmm kan godt forstå du rigtig gerne vil have din kæreste med de første uger, men kan også godt forstå din kæreste gerne vil gøre sin skole færdig. Heldigvis er du ikke alene og lav en aftale med din mor at når din kæreste kommer hjem skal han have lov til at komme på banen. Tror også det er vigtigt at dig og din kæreste aftaler hvad I har af forventninger til hinanden når han så kommer hjem fra skole. De første 14 dage er heller ikke meget far har glæde af baby, jo det er fantastisk at kigge på sit under, men det er meget mor baby er ved. Jeg tror I kommer til at synes det er fantastisk med det halve år han så holder sammen med jer 

Min kærste holdt heller ikke barsel ved den første, var mega hårdt da jeg havde fået ks og ikke måtte løfte andet end baby. Men vi aftalte at når han kom hjem fra studiet var der ikke noget der hed træthed og lige en lur - Han var på og stod til rådighed med madlavning og indkøb, tøjvask og alle de ting jeg ikke måtte eller orkede.

Håber I finder en løsning

Anmeld

23. januar 2012

Julemusen

MIn kæreste er under uddannelse og kan ikke tage barsel uden at bryde med sit uddannelsesforløb, så han havde overhovedet ikke noget, da jeg fødte i oktober. Er egentlig glad nok for detm for var rart at klare tingene selv og vise at man godt kan selv.

Ville nok have revet håret af mig selv hvis min mor flyttede ind her. Puha. vores familier bor også langt væk. og vil næsten sige heldigvis, for de har alle en holdning til hvordan man skal gøre tingene med en lille en, og ville heller selv lære det og have ro til det. 

Anmeld

23. januar 2012

Mor-til-asta-09

Anonym skriver:

På en måde kan jeg godt forstå din kæreste.. Han er lige startet på grundforløb, så skulle han jo have ventet med det til efter fødsel.. Synes du skal være glad for at han så har så meget barsel bagefter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.