Min kæreste vil ikke på barsel i løbet af de første 14 uger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

638 visninger
10 svar
0 synes godt om
23. januar 2012

Anonym trådstarter

Er der andre der har oplevet det ?

Jeg er ret trist over det, for ville så gerne starte familien sammen med ham.. Han er lige startet på et 20 ugers grundforløb, så kan sådan set godt forstå han gerne vil gøre det godt der, men bare én uge hjemme sammen med mig og den lille ny, ville jeg være taknemmelig for..

Min mor kommer og bor hos os når det er, vi bor meget langt væk fra min familie, men det er jo min kæreste, jeg har brug for..

Han kommer til at have relativt korte dage (han kommer til at være væk fra 7.30 til 14.30) og han får et halvt års barsel når han er færdig med grundforløbet.. Men jeg synes jo bare den første tid er den vigtigste.

Er det mig der er helt forkert på den ?

Jeg er 35+ i graviditeten..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2012

2babygirls

Anonym skriver:

Jeg er ret trist over det, for ville så gerne starte familien sammen med ham.. Han er lige startet på et 20 ugers grundforløb, så kan sådan set godt forstå han gerne vil gøre det godt der, men bare én uge hjemme sammen med mig og den lille ny, ville jeg være taknemmelig for..

Min mor kommer og bor hos os når det er, vi bor meget langt væk fra min familie, men det er jo min kæreste, jeg har brug for..

Han kommer til at have relativt korte dage (han kommer til at være væk fra 7.30 til 14.30) og han får et halvt års barsel når han er færdig med grundforløbet.. Men jeg synes jo bare den første tid er den vigtigste.

jeg ville dælme blive meget ked og skuffet... Det ER nemlig en vigtig tid hvor baby skal lære jer at kende!!!

Anmeld

23. januar 2012

Valle81

Kan godt forstå at du er ked af det, men jeg forstår også ham. Jeg ville vælge at sige til ham at det gør ondt men at du accepterer og så nyde at han har så korte dage, at han får hans uddannelse og at i har barsel i sigte sammen

Da jeg fik mit andet barn, det første med min mand måtte han straks tilbage på arbejde. Og han var væk i 12 dage og hjemme i to og sådan var det i et halvt år, hvor han så havde to ugers barsel men det var vilkårene, og ellers en fyre seddel det var sindssygt hårdt, men tiden flok

Anmeld

23. januar 2012

GUSO

Anonym skriver:

Hej.. Jeg kan godt forstå du er skuffet, men kan på den anden side også godt forstå din kæreste.. Hmm er der ikke lukket på skolen i ferierne?? Så får han da Lige lidt tid sammen med jer.. Håber i bliver enige om en løsning i begge kan blive tilfredse med..
Camilla

Anmeld

23. januar 2012

Anonym trådstarter

Tina&Martin skriver:

jeg ville dælme blive meget ked og skuffet... Det ER nemlig en vigtig tid hvor baby skal lære jer at kende!!!

Tak for forståelsen

Hvad ville du have gjort hvis det var dig ?

Anmeld

23. januar 2012

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Kan godt forstå at du er ked af det, men jeg forstår også ham. Jeg ville vælge at sige til ham at det gør ondt men at du accepterer og så nyde at han har så korte dage, at han får hans uddannelse og at i har barsel i sigte sammen

Da jeg fik mit andet barn, det første med min mand måtte han straks tilbage på arbejde. Og han var væk i 12 dage og hjemme i to og sådan var det i et halvt år, hvor han så havde to ugers barsel men det var vilkårene, og ellers en fyre seddel det var sindssygt hårdt, men tiden flok

Puuh, hvor lyder det øv..

Desværre kommer vi ikke til at have barsel sammen - jeg skal starte op på arbejde og uddannelse efter sommerferien, hvis ellers amning osv. Går som det skal, ellers fortsætter jeg med barsel, og så tager kæresten endnu et grundforløb inden for det samme felt, hvis han altså ikke han finder en læreplads, men det ser vi på til den tid.

Alt i al - vi kommer ikke til at få noget barsel sammen hvis ikke han tager det nu her

Heldigvis er der vinterferien, som en anden skriver, havde jeg slet ikke tænkt på..

Hvordan gik det med at være alene med den lille i starten ?

Anmeld

23. januar 2012

Anonym trådstarter

GUSO skriver:

Hej.. Jeg kan godt forstå du er skuffet, men kan på den anden side også godt forstå din kæreste.. Hmm er der ikke lukket på skolen i ferierne?? Så får han da Lige lidt tid sammen med jer.. Håber i bliver enige om en løsning i begge kan blive tilfredse med..
Camilla

Havde jeg slet ikke tænkt på - har lige spurgt ham, og det har han heldigvis, men er det ikke i starten af februar ?
Har jo først termin i slutningen af februar

Håber jeg også

Anmeld

23. januar 2012

Tvebakken

Hejsa,

Kan godt forstå dig, det er mega hårdt, når manden ikke kan deltage.

Men jeg tror faktisk, det er lige så hårdt for ham - men nogen gange kan konsekvenserne af et valg være større, end hvis man udskyder lidt.

Da vi fik vores nummer 2 (23 mdr imellem) fødte jeg torsdag, tabte for meget blod så var indlagt til dagen efter, og blev udskrevet til flytning - da vi skulle flytte fredag.

Mandag morgen tog min mand så til Esbjerg på skole i 10 uger - og var der kun hjemme i weekenderne. MEGA hårdt, med flyttekasser alle vegne, al for lav blodprocent, 2 små børn og stadig gener fra bækkenløsning - og så ensomheden.

Men jeg overlevede - og nogen gange har man ikke valget. I øvrigt  -så er der nærmest intet, der kan slå en ud bagefter.

Nyd at han har korte dage, husk det er ok at synes, det er hårdt, men sørg for at få det bedste ud af det.

Held og lykke.

Og ja, min mand har et fantastisk forhold til datteren i dag, på ingen måde påvirket - og har aldrig været. Hun er rigtig fars pige.

Anmeld

23. januar 2012

2babygirls

Anonym skriver:

Tak for forståelsen

Hvad ville du have gjort hvis det var dig ?

Jeg ville forklare at både jeg og babyen hår brug for får.
Vi valgte st ingen skulle besøge os den første uge, så vi tre kunne finde en rytme. Samt at vi både var til hørescreening og hælprøve den første uge, inkl vi var ude og hente ting vi manglede.

Anmeld

23. januar 2012

dpb

Kan godt forstå du syntes det er øv, men så heller ikke mere end det 
Da vi fik vores første barn var der ikke noget der hed barsel for fædre, og i og med han samtidig skulle starte op på andet år af hg umiddelbart efter vi blev udskrevet var der ikke så meget at gøre... afhængigt af hvornår du føder får i måske lidt af den kommende skoleferie sammen... den plejer at ligge i uge 7 i de fleste kommuner Vi brugte fritiden sammen istedet og det fungerede fint... Syntes det var ret begrænset hvad han gik glip af Når han både har tidligt fri og vel også fri i weekender syntes jeg det er ok, at han vælger som han gør...

Men håber da i finder en løsning så i begge bliver glade og tilfredse

Qnuz

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.