æblemos til små = sukkersyg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

868 visninger
9 svar
0 synes godt om
23. januar 2012

Anonym trådstarter

Hmm har nu givet mit barn æblemos i en måned, han er fem måneder nu.. Så igår havde besøg af farfar, og der kommenteret han at æblemos er det rene sukker og kan give sukkersyg, han er lille og ikke må få sådan noget ... Øøhhmm .. Jeg laver frugtmos af pære og æble .. Men er det sandt det han siger?? Synes jeg har hørt alle mødre sige at deres børn får æblemos også herfra giver I æblemos til den lille?? .. Gør jeg noget forkert ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2012

A&F

Anonym skriver:

Hmm har nu givet mit barn æblemos i en måned, han er fem måneder nu.. Så igår havde besøg af farfar, og der kommenteret han at æblemos er det rene sukker og kan give sukkersyg, han er lille og ikke må få sådan noget ... Øøhhmm .. Jeg laver frugtmos af pære og æble .. Men er det sandt det han siger?? Synes jeg har hørt alle mødre sige at deres børn får æblemos også herfra giver I æblemos til den lille?? .. Gør jeg noget forkert ??

Ej , du kan sagtens give ham æblemos

Anmeld

23. januar 2012

Janni.

Nej da, giv du ham bare æblemos.  Silas får også æblemos. 

Anmeld

23. januar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

altså frugter indeholder frugtsukker, men der skal mange mængder til før det kan give sukkersyge (synes jeg at jeg har hørt, men ikke noget jeg ved)

jeg skifter mellem æbler, banan og pærer til min dreng på lidt over 4 måneder.

Anmeld

23. januar 2012

Valle81

Det må være en and

Anmeld

23. januar 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Du kan roligt fortsætte Evt. også give lidt forskelligt; banan, melon osv.

Anmeld

23. januar 2012

Ellie79

hehe.. svigerfar har vist lige luftet en personlig mening der.. Har aldrig hørt om det, min får også dejlig æblemos og elsker det. Min sp sagde også det var en fin lille dessert, eller til at blande i grøden.

Jeg laver det selv, men køber det også på glas.

Anmeld

23. januar 2012

modesty

Man må gerne give babyer/børn frugt, men det er rigtigt at der ER en hel del sukker i. 

Anmeld

23. januar 2012

LilleLene

Jeg fik MEGET frugtmos som lille, og jeg har ikke sukkersyge

Anmeld

23. januar 2012

Claras mor

Børn må gerne få æblegørd og andet frugt grød. Men det er rigtig at der er meget sukker i. 
Den sukkerart der forekommer i frugt hedder fructose og det nyeste inden for forskning af sukkersyge og årsagen dertil er at  fructose er den af alle sukkerarter som har størstedelen af skylden når man udvikler type 2 diabetes, hvilket bl.a. har betydning for at man i dag kun anbefaler at voksne spise 2-3 stykker frugt om dagen.
-MEN der er intet forkert i at give sit barn frugt gørd, så fortsæt du bare med det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.