Har lige brug for at komme ud med noget .......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

496 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. januar 2012

mybaby-girl

Jeg trænger lige til at komme ud med noget ......... Lidt langt!

Jeg har været i et løntilskudsjob siden sidst i november, og jeg kan ikke lide at være der, de har ikke rigtig taget godt imod mig og synes de ser over hovedet på mig, og da jeg var til samtale inden jeg skulle starte fik jeg afvide at jeg skulle være en del af teamet og det faste personale, jeg fik lovet en pda, og jeg har stadig ikke set synet af en og de holder ugentlig statusmøde, hvor kun de faste personale er med i, hvor man snakker om beboerne og alt, der må jeg hellere ikke være med, og så er jeg tvunget til at være der 37 timer, hvor jeg aldrig har været oppe højere end 32 timer i ugen, fik spurgt min akasse, og det kan ikke lade sig gøre at komme længere ned, da det er alm at arbejde 37 timer, skal lige siges at jeg er uddannet social og sundhedshjælper...

Jeg fik så ringet ti mit jobcenter for at høre hvad jeg skulle gøre, ved at jeg ikke kunne lideat være på min arbejdsplads og de sagde bare at jeg skulle betragte det som et alm job, så enten vi skulle finde ud af det, eller en fyreseddel og eller skulle jeg sige op, og så få 5 ugers karentæne...

Imellem tiden har jeg så fundet ud af at jeg er gravid og har haft mistet to gange før, så jeg skal være stillegående og ikke bærer rundt på en masse eller lave noget hårdt, jeg bliver let svimmel og kaster op af ingenting lige pt, så jeg fik endelig snakket med min kontaktperson i dag, da hun ellers har været på ferie, at jeg ikke bryder mig om arbejdspladsen og at jeg er gravid og kan ikke arbejde ligeså krævende som hun vil have det, kunne høre på hende at hun var sur og at hun ville have at jeg skulle sige op, sagde så til hende at jeg har snakket med jobcenteret og at jeg ville få 5 ugers karantæne, så jeg siger selvfølgelig ikke op, så hun vil have en samtale med mig og hun ville ringe til dem der ved lidt om sådanne ting om hvad vi skal gøre, og en lægeerklæring fra min læge, som selvføglelig hun skal betale. Hvade helt ondt imaven over at hun skulle ringe i dag, men endelig er det ude, og venter kun på en samtale hvor min mor tager med mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2012

trisse

Øhhh. Det kunne have været mig der havde skrevetalt det du lige skriver her...
Jeg er i nøjagtig samme båd. Jeg er bare ikke nået ud af det.. Aner ikke hvad jeg skal gøre.. Jeg er sygemeldt til på tirsdag i næste uge. Jeg får konstant migrene anfald og kan ikke sove om natten af bare bekymring over at skulle derned.. Jeg er også gravid 3 måneder henne.
Jeg føler mig fanget i et net, og bebrejder mig selv for at være doven og ikke vil yde noget for mine dagpenge.. Åh jeg synes det er svært. Hvor er du sej at du har fået det ordnet.. Håber at din sidste samtale går godt der.. Vil så gerne at jeg ikke var så skide konfliktsky og behagesyg. Er hele tiden bange for at folk skal tro det værste.. Mne samtidig kan jeg også bare mærke at jeg ikke kan få det til at fungere.
Øv det er en lorte situation, når man nu egentlig bare skal være glad over at skulle være mor igen..
Mange kram herfra kathrine

Anmeld

23. januar 2012

Vial

Når det nu skal betragtes som et alm. job så gør, hvad man almindeligvis vil gøre: sygemeld dig!!!Den er ikke længere. Kan du ikke klare jobbet pga gener ifm graviditet, så gå til lægen og få lavet en mulighedserlæring. Informer selfølgelig din sagsbehandler.

Anmeld

23. januar 2012

Peanut

Årh søjde..

Det lyder bare ik' godt! 

Det er godt du er kommet ud med det, for selvfølgelig skal de tage hensyn til dig, når der er ting du ikke kan som gravid... Hvor langt er du henne i øvrigt?

Jeg tænkte på om der ikke var noget du kunne gøre for at de opsagde dig? Lade være med at møde til tiden osv.? Ja det lyder måske lidt groft - men de får da ikke så stor "straf" som du får, hvis du selv siger op.. De skal vidst kun betale 3 G-dage så vidt jeg husker  5 uger er s*u lang tid at gå uden løn!

Godt du tager din mor med, så kan hun bakke dig lidt op! 

Anmeld

23. januar 2012

mybaby-girl

trisse skriver:

Øhhh. Det kunne have været mig der havde skrevetalt det du lige skriver her...
Jeg er i nøjagtig samme båd. Jeg er bare ikke nået ud af det.. Aner ikke hvad jeg skal gøre.. Jeg er sygemeldt til på tirsdag i næste uge. Jeg får konstant migrene anfald og kan ikke sove om natten af bare bekymring over at skulle derned.. Jeg er også gravid 3 måneder henne.
Jeg føler mig fanget i et net, og bebrejder mig selv for at være doven og ikke vil yde noget for mine dagpenge.. Åh jeg synes det er svært. Hvor er du sej at du har fået det ordnet.. Håber at din sidste samtale går godt der.. Vil så gerne at jeg ikke var så skide konfliktsky og behagesyg. Er hele tiden bange for at folk skal tro det værste.. Mne samtidig kan jeg også bare mærke at jeg ikke kan få det til at fungere.
Øv det er en lorte situation, når man nu egentlig bare skal være glad over at skulle være mor igen..
Mange kram herfra kathrine

Jeg forstår dig og er rigtig glad for at der er andre der har det sådan, jeg er også skide bare bange for at andre synes jeg ikke yder nok af mine dagpenge !! Jeg kunne bare ikke blive ved længere og havde ikke lyst til at bare at være hjemme og ikke kunne tage ud at handle med familien bare fordi jeg er sygemeldt og de så ser mig og dømmer mig forkert

jeg er også lidt konfilktsky, men jeg kunne bare ikke mere, jeg har ikke lyst til at være i et arbejde, hvor jeg ikke har det godt med at være der ...

Håber du kommer videre, så du kan nå at nyde at I skal have en lille en

Anmeld

23. januar 2012

mybaby-girl

Peanut skriver:

Årh søjde..

Det lyder bare ik' godt! 

Det er godt du er kommet ud med det, for selvfølgelig skal de tage hensyn til dig, når der er ting du ikke kan som gravid... Hvor langt er du henne i øvrigt?

Jeg tænkte på om der ikke var noget du kunne gøre for at de opsagde dig? Lade være med at møde til tiden osv.? Ja det lyder måske lidt groft - men de får da ikke så stor "straf" som du får, hvis du selv siger op.. De skal vidst kun betale 3 G-dage så vidt jeg husker  5 uger er s*u lang tid at gå uden løn!

Godt du tager din mor med, så kan hun bakke dig lidt op! 

nej, det er noget skidt, men håber der snart kommer båd på det

Jeg er "kun" 6+4, så jeg er ikke langt henne, og vil bare ikke miste en trejde gang også

Det eneste jeg synes jeg kan gøre er at sygemelde mig og kan hun enten fyrer mig eller vente til maj mdr hvor jeg ophøjer med arbejdet .... Ellers ved jeg det ikke

Anmeld

23. januar 2012

mybaby-girl

Vial skriver:

Når det nu skal betragtes som et alm. job så gør, hvad man almindeligvis vil gøre: sygemeld dig!!!Den er ikke længere. Kan du ikke klare jobbet pga gener ifm graviditet, så gå til lægen og få lavet en mulighedserlæring. Informer selfølgelig din sagsbehandler.

Okay, men jeg kan ikke lide at være på jobbet hellere, så det er mest det der gener mig. men nu får hun ringet til den fagforening eller hvem hun nu skal snakke med om det, og så ved vi begge hvad vi skal, når hun så vil have mig til samtale. Jeg vil ikke opsige mit arbejde under alle omstædigheder.

Anmeld

23. januar 2012

Peanut

mybaby-girl skriver:

nej, det er noget skidt, men håber der snart kommer båd på det

Jeg er "kun" 6+4, så jeg er ikke langt henne, og vil bare ikke miste en trejde gang også

Det eneste jeg synes jeg kan gøre er at sygemelde mig og kan hun enten fyrer mig eller vente til maj mdr hvor jeg ophøjer med arbejdet .... Ellers ved jeg det ikke

Nårh ja, sygemelding ville nu nok være oplagt hvis lægen er med på det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.