Det er en svær situation du står i. Føler med dig
For det første skal du/han søge at få samværet ordnet gennem statsforvaltningen. Derinde er de eksperter i denne type sager. Både i forhold til hvad der er i barnets tarv, men også hvad der vil kunne gøre moderen mere tryg i processen. Man behøver ikke at være døds-fjender for at få det ordnet på denne måde.
Af en eller anden grund er der nogle, der insisterer på, at selv ville ordne denne type sager uden statsforvaltningen - hvorfor har jeg endnu ikke fået at vide. Det må da være minimums krav for dig som den primære forælder, at forholdene er ordnet og faderen ved hvad der er krævet af ham i forbindelse med samvær.
Som minimum vil jeg anbefale dig, at kontakte mødrehjælpen, der kan rådgive dig på bedste vis i denne type sager. Der kan du gå mere i detajler i forhold til selve sagen. De vil også kunne rådgive dig i forhold til fuldforældremyndighed.
Som udgangspunkt kan jeg fortælle dig:
1) forældremyndighed har intet med samvær at gøre. Du får ikke mere ret til at bestemme over samvær (hverken indhold eller længe), hvis du har den fulde myndighed
2) fuld forældremyndighed er meget svær at få. I din type sag, er det detajlerne der bestemmer om det er muligt eller ej.
Anmeld