Hoste -hvornår læge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.204 visninger
3 svar
0 synes godt om
22. januar 2012

Henri84

Hjælp lige lidt
Alberte hooooster! Hun har ellers aldrig sådan rigtig været 'ramt' på luftvejene før, i hvert fald ikke på samme måde som denne gang..
Hendes hoste er tiltaget meget de sidste par dage, og i dag er hun vågnet 3-4 gange i timen af det siden hun blev puttet kl 18!
Hun er glad og i godt humør (i hvert fald da hun er vågen og ikke hoster )og har ikke feber Men som skrevet er hendes hoste tiltaget en hel del og til tider er det som om hun nærmest ikke kan stoppe igen..
Storebror har brugt den sidste uge på børneafd. pga. hoste og vejrtrækningsbesvær, og været meget syg, grundet hvad de mener er en mycoplasma lungebet (mangler lige de sidste svar før de er sikre)..
Skal jeg antage det er alm. forkølelsesvirus som så mange andre?
Hvornår søger i andre læge ved hoste?
Med storebror er vi som regel ikke i tvivl, men Alberte er jo 'rask'

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2012

Fenja09

Nu har jeg kun et barn og hun er ikke så gammel endnu, men hvis jeres datter er meget generet af hosten og den tiltager dag for dag, så ville jeg slet ikke tøve med at ringe til lægen. Så det synes jeg da at i skal gøre - der sker jo ikke noget ved det, så kan i da få hende undersøgt og evt. få udelukket noget.

God bedring med dem begge!

/Fenja

Anmeld

22. januar 2012

morethanperfect

Henri84 skriver:

Hjælp lige lidt
Alberte hooooster! Hun har ellers aldrig sådan rigtig været 'ramt' på luftvejene før, i hvert fald ikke på samme måde som denne gang..
Hendes hoste er tiltaget meget de sidste par dage, og i dag er hun vågnet 3-4 gange i timen af det siden hun blev puttet kl 18!
Hun er glad og i godt humør (i hvert fald da hun er vågen og ikke hoster )og har ikke feber Men som skrevet er hendes hoste tiltaget en hel del og til tider er det som om hun nærmest ikke kan stoppe igen..
Storebror har brugt den sidste uge på børneafd. pga. hoste og vejrtrækningsbesvær, og været meget syg, grundet hvad de mener er en mycoplasma lungebet (mangler lige de sidste svar før de er sikre)..

Tja .. Vi gjorde det efter en uge .. Hvor lægen sagde det gik over .. Det gjorde det ikke , og vi har været ved lægen med ham 7 gange på 4 mdr. Så fik han pencilin fordi de mente han havde lungebetændelse . Han hoster stadig . 

Anmeld

23. januar 2012

Clisolka

Henri84 skriver:

Hjælp lige lidt

Jeg tror vi var afsted til lægen efter en uges tid = det var en virus. En måned efter hostede hun stadig, endnu en tur til lægen = virus. 

Måneden efter var vi til 1-års undersøgelsen, hvor hun stadig hostede, men hos en anden læge. Han kunne høre hun havde lidt slim på lungerne og havde en "mild" form for astmatisk bronkitis. Vi skulle kun komme igen, hvis det blev meget værre og hun begyndte at ralle (det var i nov.). Hun hoster stadig - hun havde lige en periode inden jul, hvor hun blev fri, men så blev hun forkølet igen og hosten kom igen. 

Jeg har efterhånden opgivet lægerne vi har. 2. gang vi havde hende til lægen, hvor han sagde, at det var en virus fik vi pænt besked på at de ikke gjorde noget før forældrene kom 3-4 gang 

Pt. hoster hun ikke meget, men kan da stadig få nogle anfald, men det er ikke så slemt som det har været. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.