Problemer med vægt efter graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2012

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Det er i hvert fald en hård kamp at komme af med alle kiloene igen. Så hellere få det undersøgt og få det be eller afkræftet end at gå i uvished

Præcis

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2012

Ellie79

Ammer du ? Jeg har også kun tabe mig 12 kg siden graviditeten, tog 22 på så der mangler jo 10, men de vil ikke af. I min sidste graviditet skete det samme. Da jeg stoppede med at amme gik der3-4 mdr så havde jeg tabt 10 kg uden at gøre noget for det. Så måske gemmer din krop ligesom min. Så træls, men håber at stoppe med at amme om 4 mdr så håber de forsvinder ingen der, ligenu træner jeg og går lange ture ligesom dig.

Men  god idé med en snake hos lægen også

Anmeld

23. januar 2012

Clisolka

Anonym skriver:

Jeg har altid haft svært ved at tabe mig. Men efter fødslen har jeg ikke kunne spise normal mad uden at tage på. Selvom jeg i nogen tid nu har spist proteinrig mad hele vejen gennem dagen + frugt og grønt (ca. 1500kcal) taber jeg mig ikke. Tværtimod sagde vægten i morges IGEN +600g!?!?!? Jeg går tur med baby hver dag og synder aldrig.

Er der andre der har oplevet noget lignende?? Jeg er så frustreret.

Jeg kæmper også med vægten efter fødslen for snart 15 mrd siden. Bare jeg kigger på et stykke vingummi tager jeg 15 kg på (overdrevet, men sådan føles det) 

Jeg har også læst det med stofskiftet, og overvejer at tage en tur forbi lægen og få taget nogle blodprøver - der kan jo ikke ske noget ved det 

Anmeld

23. januar 2012

KittyMaMa

Anonym skriver:

Jeg har altid haft svært ved at tabe mig. Men efter fødslen har jeg ikke kunne spise normal mad uden at tage på. Selvom jeg i nogen tid nu har spist proteinrig mad hele vejen gennem dagen + frugt og grønt (ca. 1500kcal) taber jeg mig ikke. Tværtimod sagde vægten i morges IGEN +600g!?!?!? Jeg går tur med baby hver dag og synder aldrig.

Er der andre der har oplevet noget lignende?? Jeg er så frustreret.

Hej med dig. 

Havde selv samme problem, tabte mig umiddelbart efter fødselen, men vejede mere end da jeg var højgravid ca. 8 uger efter fødselen... - Og det trods diæt og træning. Samtidig var jeg meget træt, hvilket jeg ikke umiddelbart hængte mig i, da jeg jo lige var blevet mor... 

Men jeg gik alligevel til lægen og fik konstateret lavt stofskifte grundet graviditet. Hvis jeg var dig, ville jeg tage til lægen med det samme, det er en lang proces at blive udredt og få den rette dosis medicin, så hvis det er det, er det bare at få det konstateret!!!

Med venlig hilsen K

Ps: skulle det være det, og har du brug for mere info, så er du velkommen til at skrive til mig privat! 

Anmeld

23. januar 2012

Anonym trådstarter

AnjaB skriver:

Ammer du ? Jeg har også kun tabe mig 12 kg siden graviditeten, tog 22 på så der mangler jo 10, men de vil ikke af. I min sidste graviditet skete det samme. Da jeg stoppede med at amme gik der3-4 mdr så havde jeg tabt 10 kg uden at gøre noget for det. Så måske gemmer din krop ligesom min. Så træls, men håber at stoppe med at amme om 4 mdr så håber de forsvinder ingen der, ligenu træner jeg og går lange ture ligesom dig.

Men  god idé med en snake hos lægen også

Jeg ammer desværre ikke da jeg ikke havde mælk til andet end en uges tid.  Men har så i 7 uger spist sundt osv, men stadig ingenting tabt. Tværtimod har jeg taget lidt på. Forstår det simpelthen ikke.

Anmeld

23. januar 2012

Anonym trådstarter

Babymor2010 skriver:

Jeg kæmper også med vægten efter fødslen for snart 15 mrd siden. Bare jeg kigger på et stykke vingummi tager jeg 15 kg på (overdrevet, men sådan føles det) 

Jeg har også læst det med stofskiftet, og overvejer at tage en tur forbi lægen og få taget nogle blodprøver - der kan jo ikke ske noget ved det 

Lige præcis. Det er virkelig hårdt ikke at kunne spise noget som helst usundt nogensinde uden at tage på. Men når man så også tager på af at spise sundt, ja så ringer alarmklokkerne altså for mig

Anmeld

23. januar 2012

Anonym trådstarter

KittyMaMa skriver:

Hej med dig. 

Havde selv samme problem, tabte mig umiddelbart efter fødselen, men vejede mere end da jeg var højgravid ca. 8 uger efter fødselen... - Og det trods diæt og træning. Samtidig var jeg meget træt, hvilket jeg ikke umiddelbart hængte mig i, da jeg jo lige var blevet mor... 

Men jeg gik alligevel til lægen og fik konstateret lavt stofskifte grundet graviditet. Hvis jeg var dig, ville jeg tage til lægen med det samme, det er en lang proces at blive udredt og få den rette dosis medicin, så hvis det er det, er det bare at få det konstateret!!!

Med venlig hilsen K

Ps: skulle det være det, og har du brug for mere info, så er du velkommen til at skrive til mig privat! 

Jeg ringer til lægen nu her. Hvor må det have været en kamp for dig.

Ringer til lægen nu her.

Anmeld

23. januar 2012

Clisolka

Anonym skriver:

Lige præcis. Det er virkelig hårdt ikke at kunne spise noget som helst usundt nogensinde uden at tage på. Men når man så også tager på af at spise sundt, ja så ringer alarmklokkerne altså for mig

Jeg tror først jeg begyndte at tænke over det her for et par måneder siden...  Jeg må også få ringet 

Anmeld

23. januar 2012

Darling<3

Nu har jeg ikke født endnu - men inden jeg blev gravid kunne jeg ikke spise noget uden at tage på, men nu sker der intet!
Vægten siger hele tiden - og er nu i 17 uge

Håber det vender sig bare en smule

Anmeld

23. januar 2012

ModerNatur

Vil give de andre ret i det med stofskiftet.. Jeg har også taget på efter fødslen, og min læge tog en blodprøve der viste at mit stofskifte var ALT for lavt, så nu får jeg hormoner..

håber du får en afklaring på dit problem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.