PT skriver:
Hvor ser det lækkert ud.
Deler du opskriften?
Forresten havde jeg tænkt mig at spørge dig om noget, da du er vegetar. Hvad spiser du på dit rugbrød til frokost?
Jeg får besøg af en veninde i ca 14 dage, og hun og datteren er vegetarer. Hun er godt nok ikke vant til rugbrød, da hun ikke er dansk, men jeg havde tænkt mig at diske op med diverse ting, så hun kunne få lidt af den danske madkultur ind på livet.
Jeg kan bare ikke komme på mere end diverse æg og måske linsefrikadeller. Håber, det er ok, jeg spørger dig, og at du måske ligger inde med nogle gode opskrifter til pålæg 
Tusinde tak 
Jada. Altså, falaflerne laver jeg sådan her:
Du kan købe kikærter i en karton, så skal du ikke lægge dem i blød. Køber du dem i pose, så skal du huske, at de skal ligge i blød i mange timer. Når det er klaret, så blender du dem og tilsætter persille, hvidløg (masser!), salt, peber, masser af citronsaft, koreander og spidskommen. Det der giver smagen er citronen og hvidløget, synes jeg
Og så skal de steges. Egentlig skal de frituresteges, men jeg steger dem på panden i ekstra olie
Der er ikke noget i der ikke kan spises råt, så de skal bare steges ved høj varme til de er lækre brune.
Til salaten har jeg bare kogt røde linser i mos og så skåret gulerødder og peber ud. Og så rørte jeg det ud i en god olie med citronsaft og salt og peber
såååå lækkert!
Du skal helt sikkert servere hummus
det er også kikærter. Jeg bruger aldrig mål, så du må lidt skyde på hvor meget du skal bruge af det hele. Men en del kikærter. Og de skal koges! Så skal der en god omgang olie og vand i, så man kan smøre med det. Så skal der presses hvidløg i, gerne en masse. Igen en halv citron, spidskommen, tamari (kan undlades!) persille og sådan lidt af hvert
Det er så lækkert på brød.
Hvis du vil lave nogle deller, så er jeg HELT skudt i jordskokkedeller lige nu!! Uhh, de er så gode. Mums. Du koger nogle jordskokker med skræl. Så moser du dem (ikke blender) og tilsætter lidt mel, havregryn, hvidløg, salt, peber + diverse krydderier. Og så skal de bare steges!
Du kan også lave nøddepostej. http://vegetarkontakt.dk/?opskrift-verdens-bedste-noeddepostej=126 jeg har ikke prøvet netop denne opskrift, men den lyder god! 
Og det er HELT ok
arbejder lidt på at samle alle mine opskrift, men det går lidt langsomt
Håber det kan bruges! Kan godt komme med mere, hvis du ikke lige synes om det.