Ondt i maven ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

604 visninger
7 svar
0 synes godt om
22. januar 2012

baby012

Så kom jeg endelig herind  

Og jeg har allerede et spørgsmål  

Min lille pige virker lidt som om at hun har ondt i maven, hun presser og presser og der kommer da også noget ud, men det er nogen gange helt hjerteskærende at se hende kæmpe så hårdt for at komme af med det hun nu skal og hun græder også af og til når hun har lagt der længe nok.. 

er det normalt ?? er der ikke et eller andet vi kan gøre for at gøre det "mere løst" ?? så hun ikke skal kæmpe så meget med det .. hun er knapt to uger gammel, og hun får bryst.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2012

C@mill@

gravid20 skriver:

Min lille pige virker lidt som om at hun har ondt i maven, hun presser og presser og der kommer da også noget ud, men det er nogen gange helt hjerteskærende at se hende kæmpe så hårdt for at komme af med det hun nu skal og hun græder også af og til når hun har lagt der længe nok.. 

er det normalt ?? er der ikke et eller andet vi kan gøre for at gøre det "mere løst" ?? så hun ikke skal kæmpe så meget med det .. hun er knapt to uger gammel, og hun får bryst.  

Prøv at pres hendes ben op under hende og vikle hende ind i et varmt tæppe (stramt) når hun bliver ked fordi det gør ondt og er irriterende og ellers så snak med sundhedsplejersken når han/hun kommer på besøg...

Anmeld

22. januar 2012

baby012

C@mill@ skriver:

Prøv at pres hendes ben op under hende og vikle hende ind i et varmt tæppe (stramt) når hun bliver ked fordi det gør ondt og er irriterende og ellers så snak med sundhedsplejersken når han/hun kommer på besøg...

vi laver bare allerede de der øvenser med at tage hendes ben op på maven når hun bliver ked af det men det kan jo ikke passe at man skal gøre det hver gang  

vi har også prøvet med kamille the, men det kan hun virkelig ikke lide.. 

Anmeld

22. januar 2012

C@mill@

gravid20 skriver:

vi laver bare allerede de der øvenser med at tage hendes ben op på maven når hun bliver ked af det men det kan jo ikke passe at man skal gøre det hver gang  

vi har også prøvet med kamille the, men det kan hun virkelig ikke lide.. 

Okay hmmm min mor har arb på fødeafdelingen her i Slagelse og der havde de altid håndklæder liggende i et varme skab, dem brugte de til når børnene havde ondt i maven li som du beskriver, de tog et håndklæde og viklede det om maven på børnene og så et tæppe udenpå rullet stramt omkring for at holde på varmen fra det varme håndklæde, dette virkede altid...  Jeg ved ik om man kan varme et i ovnen men ellers på radiatoren...

Anmeld

22. januar 2012

Janni.

Du skriver du ammer. Det kan være du indtager noget, som kan give hende ondt i maven eller hård mave.

Prøv evt at lave lidt om på din kost i en periode og se om det bliver bedre. Bare en idé. 

Håber det meget snart går over 

Anmeld

22. januar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
gravid20 skriver:

vi havde det samme problem til han var 2 måneder.

Der er ikke så meget andet for end cykeløvelser og diverse andre "prutteøvelser".

Min ville ammes ret ofte fordi det virkede smertestillende på ham og der sagde min SP at jeg bare skulle amme ham hvis alt andet slog fejl. Omkring 3 måneders alderen bliver er deres tarmsystem bedre udviklet eller hvad det hedder.Nu har han ingen problemer med at komme af med grød.

Vi har en enkelt gang, da han havde MEGET ondt giver ham sukkervand. Men det skal man passe på med, da de godt kan blive vilde med sukkervand i stedet for mælk.

Anmeld

22. januar 2012

Fenja09

Hvis i cykler med hende og sørger for at hun bøvser efter hvert måltid, så er der nok meget mere i kan gøre "fysisk" for at hun får gang i maven. En anden løsning er Movicol, som ikke gør tarmen slap, men gør afføringen mere lind og dermed nemmere at komme af med. Det er på recept, men prøv evt at snakke med jeres læge om det.

Der er også nogen som har god brug af kiropraktor, fys ect. men det kan du tage op med SP.

Håber jeres lille pige snart får det bedre med maven

/Fenja

Anmeld

22. januar 2012

modesty

Er afføringen hård? Hvis ja, så kontakt din læge. Hvis nej, er der ikke så meget andet at gøre end cykle-øvelser og blid massage på maven. Det er helt normalt at babyer bliver helt røde i hovederne og presser voldsomt når de skal af med afføring. Men det er ikke sjovt når de små har problemer med maven. 

Alternativt kan du fra to-ugers alderen give BioGaia som er mælkesyrebakterier. De er med til at opretholde en god tarmflora. Det var min kæreste der læste om det og vi spurgte efterfølgende SP'en, der sagde at der netop havde været en artikel i deres fagblad om at babyer der fik mælkesyrebakterier havde mindre ondt i maven og græd mindre. Det er ikke et vidundermiddel, men måske det kan hjælpe.

http://www.jordemoder.dk/dk/BioGaia-Kolik.aspx

Når flasken er færdig, skal man fortsætte med det her:

http://www.naturoghelse.dk/shop/nds-probiotic-panda-2616p.html

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.