Bradepandekage med MMF, samt camping tem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.650 visninger
9 svar
0 synes godt om
21. januar 2012

Angelspot

Jeg skal lave en kage til 70 personer til min venindes 30 års fødselsdag på næste lørdag, som skal have et campingtema.

Jeg vil meget gerne lave en campingvogn og sætte på den store bradepandekage. Er der nogle gode ideer til at få den lavet? Hvad kan jeg lave den af? Hvis jeg skal lave den i kage, hvilken kage kan i så bedst anbefale til at skære ud og forme som en campingvogn?

Hvis jeg laver en bradepandekage, hvordan hulan får jeg den så skåret over, så jeg kan få fyld ind i den??  Det trick med sytråd har jeg prøvet på en kage før og det gik ikke. Vil det kunne ses hvis jeg er nødt til at skære kagen midt over og så arbejde med to halve? Kan jeg smøre det op med smørcreme, så det ikke kan ses at den har været skåret over?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2012

Dot D

Du kan sagtens lave to mindre kager og sætte dem sammen, det har jeg ofte gjort...

Jeg sender lige nogle billeder med af en campingvogn, jeg har lavet. Den er lavet af drømmeekagebunde og chokoladekagebunde med en mørk-bitter chokoladecreme og hindbærmousse

Bundene er stablet og med fyld i mellem, og til sidst har jeg skåret kanterne til for at få formen....

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

21. januar 2012

Mamalou

Dot D skriver:

Du kan sagtens lave to mindre kager og sætte dem sammen, det har jeg ofte gjort...

Jeg sender lige nogle billeder med af en campingvogn, jeg har lavet. Den er lavet af drømmeekagebunde og chokoladekagebunde med en mørk-bitter chokoladecreme og hindbærmousse

Bundene er stablet og med fyld i mellem, og til sidst har jeg skåret kanterne til for at få formen....

Er der nogen der nogensinde nænner at spise de kager du laver? Du er så dygtig!

Anmeld

21. januar 2012

Dot D

Mamalou skriver:

Hi hi, hvor er du sød

Jeg har faktisk en gang lavet en konfirmationskage til en dreng, han ville ikke have den på bordet, fordi den var ligesom, han ønskede sig, hi hi....

Ellers så plejer jeg at sige, at jeg håber, de vil spise dem og nyde dem, for jeg har brugt lang tid på dem

Anmeld

21. januar 2012

twinboys

Dot D skriver:

Anmeld

22. januar 2012

Angelspot

Dot D skriver:

Er du VILD hvor er den FLOT Og for at det ikke skal være løgn, så er det lige præcis sådan jeg har tegnet den ned på papir, med vinduerne og døren osv Puha hvor ser det ud til at have taget mange timer 

Tak for tippet med bundene, havde set et sted herinde at drømmekagen er bedst til formkager, er du enig i det?

Så du lagde kagen sammen som normalt og skær den til, til sidst? Hvor mange personer er der til, i den campingvogn? 

Den jeg skal lave er til 70 personer, hvoraf der er en del børn. Jeg har leget lidt med tanken om måske at prøve at lave en rund kage i to lag, ligesom jeg har set så mange af herinde Og så en mindre campingvogn på toppen som jeg selv har kreeret på en eller anden måde. Den øverste kage ville jeg lave med grøn fondant for at symbolisere græsplænen. Har du nogle ideer eller råd du tænker jeg kan drage nytte af? Eller vil du mene jeg skal forsøge mig med en stor kage i et lag og så en campingvogn som din ovenpå? (Selvom jeg jo ikke kan komme i nærheden af dit mesterværk )

Anmeld

22. januar 2012

Angelspot

Mamalou skriver:

Jeg har tænkt det samme mange gange Ville ikke selv være den første til at skære i den, men omvendt vil jeg jo også gerne have andre spiser mine kager, hehe

Anmeld

22. januar 2012

Dot D

Angelspot skriver:

Er du VILD hvor er den FLOT Og for at det ikke skal være løgn, så er det lige præcis sådan jeg har tegnet den ned på papir, med vinduerne og døren osv Puha hvor ser det ud til at have taget mange timer 

Tak for tippet med bundene, havde set et sted herinde at drømmekagen er bedst til formkager, er du enig i det?

Så du lagde kagen sammen som normalt og skær den til, til sidst? Hvor mange personer er der til, i den campingvogn? 

Den jeg skal lave er til 70 personer, hvoraf der er en del børn. Jeg har leget lidt med tanken om måske at prøve at lave en rund kage i to lag, ligesom jeg har set så mange af herinde Og så en mindre campingvogn på toppen som jeg selv har kreeret på en eller anden måde. Den øverste kage ville jeg lave med grøn fondant for at symbolisere græsplænen. Har du nogle ideer eller råd du tænker jeg kan drage nytte af? Eller vil du mene jeg skal forsøge mig med en stor kage i et lag og så en campingvogn som din ovenpå? (Selvom jeg jo ikke kan komme i nærheden af dit mesterværk )

Jeg synes helt klart, at drømmekage er den nemmeste til at skære til i. Normalt skære jeg til og lægger sammen med en eller anden slags smørcreme, og der skære jeg først. Men her skulle der fyld i, så skar jeg til sidst, da fyldet ellers ville "rykke" ved størrelsen.

Jeg synes da godt, at du kunne hoppe ud i at lave en to etagers, bare husk at den øverste kage skal stå på et stykke kagepap, og at du husker at stikke store sugerør ned i den nederste, så de bærer vægten af den øverste kage.

Det lyder som en god idé med grønt på øverste lag, du kan evt. lave noget extra græs med en hvidløgspresser og sætte det i kanten på den nederste, så er der en "rød" tråd....

Anmeld

22. januar 2012

Angelspot

Dot D skriver:

Jeg synes helt klart, at drømmekage er den nemmeste til at skære til i. Normalt skære jeg til og lægger sammen med en eller anden slags smørcreme, og der skære jeg først. Men her skulle der fyld i, så skar jeg til sidst, da fyldet ellers ville "rykke" ved størrelsen.

Jeg synes da godt, at du kunne hoppe ud i at lave en to etagers, bare husk at den øverste kage skal stå på et stykke kagepap, og at du husker at stikke store sugerør ned i den nederste, så de bærer vægten af den øverste kage.

Det lyder som en god idé med grønt på øverste lag, du kan evt. lave noget extra græs med en hvidløgspresser og sætte det i kanten på den nederste, så er der en "rød" tråd....

Så vil jeg helt klart forsøge mig med en drømmekage, har indtil nu kun brugt en valnøddekage og chokoladekage som bunde, men der skal prøves noget nyt

Tak for rådet ang kagepap og sugerør. Kan man købe kagepap ved bageren tror du?

God ide med græs fra en hvidløgspresser, det må jeg gøre, du har ret i at det vil 'binde' de to kager sammen

Anmeld

22. januar 2012

Dot D

Angelspot skriver:

Så vil jeg helt klart forsøge mig med en drømmekage, har indtil nu kun brugt en valnøddekage og chokoladekage som bunde, men der skal prøves noget nyt

Tak for rådet ang kagepap og sugerør. Kan man købe kagepap ved bageren tror du?

God ide med græs fra en hvidløgspresser, det må jeg gøre, du har ret i at det vil 'binde' de to kager sammen

Jeg købte pap hos min bager til at starte på, men nu køber jeg hos dinkage.dk eller i Holland.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.