studerende og med job v. siden af : hjælp til skat ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

362 visninger
6 svar
0 synes godt om
21. januar 2012

DKTiha

hejsa piger.

min kære mand har fået et job ved siden af sit studie og skal selvfølgelige betale skat, men hans su kører på hovedkortet, så regner med at hans løn fra arbejdet af skal kører over bikortet ?? er det rigtigt ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2012

come2

onsket-om-bebss skriver:

hejsa piger.

min kære mand har fået et job ved siden af sit studie og skal selvfølgelige betale skat, men hans su kører på hovedkortet, så regner med at hans løn fra arbejdet af skal kører over bikortet ?? er det rigtigt ??

Prøv og tjek hans lønseddel og se hvad der står under træk procent.

Anmeld

21. januar 2012

DKTiha

come2 skriver:

Prøv og tjek hans lønseddel og se hvad der står under træk procent.

Han har ik fået nogen løn seddel endnu, men han tjener 300kr pr. gang han er der og det er 2 gange ugentligt, og hvis han "sælger" noget, så tjener han en bonus på 80kr, og hvis han er på job 2 gange ugentligt uden sygelæggelse og forsinkelse så optjener han endnu en bonus på 250kr

Anmeld

21. januar 2012

come2

onsket-om-bebss skriver:

Han har ik fået nogen løn seddel endnu, men han tjener 300kr pr. gang han er der og det er 2 gange ugentligt, og hvis han "sælger" noget, så tjener han en bonus på 80kr, og hvis han er på job 2 gange ugentligt uden sygelæggelse og forsinkelse så optjener han endnu en bonus på 250kr

Jeg tror altså selv man skal ringe til skat og meddele det, eller melde til arbejdsgiveren, så ens fradrag ikke bliver brugt 2 gange = skattesmæk.

Anmeld

21. januar 2012

DKTiha

come2 skriver:

Jeg tror altså selv man skal ringe til skat og meddele det, eller melde til arbejdsgiveren, så ens fradrag ikke bliver brugt 2 gange = skattesmæk.

arbejdsgiveren har bare selv sagt man sku sørge for det

men vi må lige ringe til skat på mandag så

Anmeld

21. januar 2012

Lise

I kan selv vælge hvem der skal bruge hovedkortet. Som udgangspunkt bruger SU styrelsen det, men det kan i ændre på min SU hvis i ønsker det. Og så beder i arbejdsgiveren bruge bikortet. På bikortet er der samme trækprocent, men bare uden fradraget.

Anmeld

21. januar 2012

Lise

PS: arbejdsgiveren henter selv hans skattekort elektronisk. Så i meddeler den bare om at det er bikortet der skal bruges.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.