Ordinært/ekstra ordinært børnetilskud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

829 visninger
4 svar
0 synes godt om
20. januar 2012

Anonym trådstarter

Jeg håber der er nogle herinde der kan hjælpe mig!

Jeg kan ikke forstå hvorfor jeg har fået mindre i børnetilskud fra kommunen allerede nu!

Min datter er født 1. januar og er netop blevet 3 år. Da hun blev født kunne jeg først få dette tilskud i april da hun er født i det nye kvartal, fordi de penge der bliver udbetalt 20. januar gælder dem der er født indtil 31. december!

Jeg har forsøgt at finde noget på nettet omkring det men det er ikke nemt. Fandt dog frem til at det betales forud dette tilskud. 

Burde det så ikke først falde i næste kvartal??

Hjælp mig lige med at forstå de regler, tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2012

eirene

Jeg har ikke 100 % styr på det, men jeg synes jeg har oplevet det falder i den måned de fylder år eller hvis det er mellem to betalingsmåneder så i den efterfølgende. Så hvis hun først var blevet 3 først februar, ville det først falde i april. Men jeg tør ikke lægge hovedet på blokken.

Anmeld

22. januar 2012

Pige2009

Jeg mener også, det er som Irene beskriver det, men hvis du er i tvivl, hvorfor ringer du så ikke til kommunen og spørger dem. Du kan evt. bede dem henvise til hvor du kan søge information omkring dette

Anmeld

24. januar 2012

trunte24

Anonym skriver:

Jeg håber der er nogle herinde der kan hjælpe mig!

Jeg kan ikke forstå hvorfor jeg har fået mindre i børnetilskud fra kommunen allerede nu!

Min datter er født 1. januar og er netop blevet 3 år. Da hun blev født kunne jeg først få dette tilskud i april da hun er født i det nye kvartal, fordi de penge der bliver udbetalt 20. januar gælder dem der er født indtil 31. december!

Jeg har forsøgt at finde noget på nettet omkring det men det er ikke nemt. Fandt dog frem til at det betales forud dette tilskud. 

Burde det så ikke først falde i næste kvartal??

Hjælp mig lige med at forstå de regler, tak!

Pengene er som du beskriver forudbetalt, dvs at denne gang udbetales penge for 1. kvartal i 2012 altså Januar, Februar og marts, dvs. at din datter er 3 år i hele denne kvartal og du derfor får mindre udbatalt

Håber det var til at forstå

/ Line

Anmeld

25. januar 2012

Anonym trådstarter

Jeg føler mig sku bare lidt "snydt" fordi dengang hun blev født den 1. januar 2009 kunne jeg først få børnepenge i kvartalet efter! og så synes jeg ikke at det kan være rigtigt at det allerede skal ændres nu!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.