Jer der holdte barnedåb hjemme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.036 visninger
7 svar
0 synes godt om
20. januar 2012

N1

Hvad gjorde i med borde og stole? Tallerkner, bestik og glas?

Lejede i det et sted fra, eller brugte i hvad i havde (og var "ligeglade" med om det var ens?)

Har lige regnet sammen at vi skal give 3100,- for leje af borde/stole + service  og så er det KUN vinglas - ikke alm. drikkeglas.

Synes godt nok det er dyrt, og telt-pris kommer jo så oveni. Synes ikke helt det kan betale sig at holde det hjemme, eller kan det? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2012

GitteC78

Vi havde barnedåb hjemme i januar sidste år. Vi havde selv en del: såsom borde, stole, glas, bestik og tallerkner. Men lånte også af mine forældre.... Tallerknerne var ikke ens, men de var alle runde og hvide. Når der kom dug, servietter og pynt på bordet, kunne man ikke se at tallerkner, borde osv ikke var ens. Pynt gør jo meget

Til sommer skal vi have barnedåb igen, vi holder det også hjemme. Vi håber på godt vejr, så vi kan sidde udenfor og grille

Jeg synes det er hyggeligt at holde det hjemme.

Anmeld

20. januar 2012

N1

GitteC78 skriver:

Vi havde barnedåb hjemme i januar sidste år. Vi havde selv en del: såsom borde, stole, glas, bestik og tallerkner. Men lånte også af mine forældre.... Tallerknerne var ikke ens, men de var alle runde og hvide. Når der kom dug, servietter og pynt på bordet, kunne man ikke se at tallerkner, borde osv ikke var ens. Pynt gør jo meget

Til sommer skal vi have barnedåb igen, vi holder det også hjemme. Vi håber på godt vejr, så vi kan sidde udenfor og grille

Jeg synes det er hyggeligt at holde det hjemme.

Vi skal også først holde barnedåg til august, så regner med at vejret er super godt - for jeg vil også helst holde hjemme 

- Men vi bliver ca. 70, og så mange borde og stole har vi slet ikke 

Men tallerkner, bestik osv. tror jeg godt vi kan låne af mine forældre, svigerforældrene osv.

Så bliver det bare ikke ens 

Anmeld

20. januar 2012

bvk

Vi lejede borde og stole - prisen pr. stol var 10 kr og et bord til 8 kostede 30. Hvis udlejer skulle have bragt ud var det blevet mega dyrt - 400 kr. pr vej - så vi hentede en gratis trailer i ikea og sparede en del der.

ALt servicen købte vi - vi kørte i Ikea og vupti vi fik vinglas, tallerkner mv for nærmest ingen penge - og så har vi det til næste gang:-) (men vi var selvfølgelig også kun 35)

(og undskyld, jeg eeeelsker ikea)

Anmeld

20. januar 2012

merethe

Profilbillede for merethe

Vi har holdt begge barnedåb hjemme. borde,stole,tallerkner,glas,bestik var ikke ens, det var kun servietterne og velourdugene som var ens. dugene havde jeg købte i jydsk til ingen penge. 

Anmeld

20. januar 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi holdt barnedåb hjemme første gang og det kostede lige så meget som vi havde holdt det ude samtidig med, at det var et meget større arbejde.

Vi kunne heldigvis låne porcelæn, glas mv. af en af mine gode veninder som havde adgang til dette. Vi lejede dog et stort telt med stole og borde, da vi ikke havde plads indenfor.

Anmeld

20. januar 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
N1 skriver:

Lejede i det et sted fra, eller brugte i hvad i havde (og var "ligeglade" med om det var ens?)

Har lige regnet sammen at vi skal give 3100,- for leje af borde/stole + service  og så er det KUN vinglas - ikke alm. drikkeglas.

Synes godt nok det er dyrt, og telt-pris kommer jo så oveni. Synes ikke helt det kan betale sig at holde det hjemme, eller kan det? 

vi holdte det hjemme. men var heller ikke ret mange kun det allernærmeste familie og et enkelt vennepar. (ca 20)

vi havde selv service, bord osv...

og fik til mad et koldt bord udefra og så havde jeg selv bagt lidt til eftermiddag.

så vi holdte barnedåb for ca 2500 med alt (mad, tøj, bordpynt osv).

Anmeld

20. januar 2012

Ciss

N1 skriver:

Vi brugte det vi havde, og så lånte vi ekstra stole og bestik fra svigers.

Dugene var alle hvide damaskduge - selvom mønsteret ikke var helt ens på alle, så det flot ud.

Vi satte tre borde i forlængelse af hinanden igennem stuen, og lagde dugene, så de overlappede lidt og dækkede så på og pyntede.

Tallerkner havde vi ens til alle, bestikket var lidt forskelligt, alle glassene var i samme stil men ikke i samme serie.. Men det var ikke så i øjenfaldende egentlig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.