Hvordan forklare jeg Julie bedst at hun skal....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

559 visninger
6 svar
0 synes godt om
19. januar 2012

Mira0911

Starte i børnehave og ikke skal ud til sin elskede dagplejer mere? 

Jeg har ikke fortalt hende endnu at hun skal stoppe hos dagplejeren og så starte i børnhave... 

Hun stopper hos dagplejeren på sin fødselsdag... Derefter skal hun være hjemme ved mig i 3 dage inden hun starter i børnehave d. 16. Februar... 

Jeg snakkede med sundhedsplejersken igår om det... Hun sagde jeg kunne sige at nu skal du være hjemme ved mor et par dage og så skal du i børnehave fordi du er en stor pige nu... 

Synes bare ikke det er måden at sige det på eller er det? 

Hjælp mig gerne lidt på vej hvordan jeg får hende fortalt det bedst muligt... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Nu ved jeg ikke hvordan det er når de går i dp - men snakker dp slet ikke med hende om det og laver de ikke et besøg i bh?

Jeg ville allerede nu begynde, at snakke med hende om, at hun snart skal i bh og hvor sjovt, at det bliver for hende.

Vi snakker meget om det herhjemme og Lina skal først starte til maj. Hun er helt med på, at hun skal i bh og hun glæder sig vildt til, at have madpakke med hver dag.

I kan evt. købe en flot ny madkasse til hende og så fortælle hende, at den skal bruges når hun skal i bh.

Anmeld

19. januar 2012

JulieE

MoarHvidovre skriver:

Nu ved jeg ikke hvordan det er når de går i dp - men snakker dp slet ikke med hende om det og laver de ikke et besøg i bh?

Jeg ville allerede nu begynde, at snakke med hende om, at hun snart skal i bh og hvor sjovt, at det bliver for hende.

Vi snakker meget om det herhjemme og Lina skal først starte til maj. Hun er helt med på, at hun skal i bh og hun glæder sig vildt til, at have madpakke med hver dag.

I kan evt. købe en flot ny madkasse til hende og så fortælle hende, at den skal bruges når hun skal i bh.

Så enig!!!  Hvis ikke Dp besøger børnehaven ville jeg selv tage hende med hen og besøge den 

Anmeld

19. januar 2012

Mira0911

MoarHvidovre skriver:

Besøg i børnehaven skal vi selv sørge for... Det stod der i brevet vi fik fra kommunen at vi selv skulle aftale en tid med børnehaven... 

Jeg tror skam også de snakker om det i dagplejen, madkasse og taske får hun af dagplejeren i fødselsdagsgave og afskeds gave... 

Ved slet ikke hvordan jeg skal forklare hende det, for jeg ved at hun begynder at græde, for hun er virkelig glad for dagplejeren... Selv her til aften begyndte hun at græde fordi jeg sagde at hun ikke skulle afsted i morgen da hun var begyndt at kaste op af alt det mad hun har fået i dagplejen idag... 

Jeg kan ikke undgå hun bliver ked af det og samtidig hysterisk også... Bum bum... 

Anmeld

19. januar 2012

Mira0911

JulieE skriver:

Så enig!!!  Hvis ikke Dp besøger børnehaven ville jeg selv tage hende med hen og besøge den 

I brevet vi fik fra kommunen står der at vi selv skal sørge for besøg i børnehaven... Det gør vi skam også, bare ikke nu hvor hun er syg konstant... Vi skal nok nå det inden start - For der er lige nogle ting jeg skal have på plads.. Kan ikke rigtig finde ud af om det er en børnehave med madordning eller ej... 

Anmeld

19. januar 2012

JulieE

Mira0911 skriver:

I brevet vi fik fra kommunen står der at vi selv skal sørge for besøg i børnehaven... Det gør vi skam også, bare ikke nu hvor hun er syg konstant... Vi skal nok nå det inden start - For der er lige nogle ting jeg skal have på plads.. Kan ikke rigtig finde ud af om det er en børnehave med madordning eller ej... 

Super! det er helt sikkert en god måde at forberede hende. Snak med hende om at det bliver spændende at komme i børnehave, at hun jo bliver en stor pige så. Læg vægt på at det spændende for hende og lad være med at lægge vægt at hun ikke skal ned til sin DP mere  kender ikke noge børn, som ikke har syntes dte var vildt sejt at være stor og skulle i børnehave 

Anmeld

19. januar 2012

Mira0911

JulieE skriver:

Super! det er helt sikkert en god måde at forberede hende. Snak med hende om at det bliver spændende at komme i børnehave, at hun jo bliver en stor pige så. Læg vægt på at det spændende for hende og lad være med at lægge vægt at hun ikke skal ned til sin DP mere  kender ikke noge børn, som ikke har syntes dte var vildt sejt at være stor og skulle i børnehave 

Er også ret sikker på hun nok synes det bliver sjovt og fedt at være i børnehave... 

Dagplejeren kommer hun til at se engang imellem da Lina skal derud også... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.