At vågne=spisetid ?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.237 visninger
11 svar
0 synes godt om
19. januar 2012

OverTheRainbow

Hej Kloge mødre.

Jeg ku' godt tænke mig lige og høre hvordan og hvorledes med min problemstilling her..

Altså, min søde dreng på 6 uger er MEGET glad for mit bryst for tiden synes jeg og tænker at jeg har lavet en lille "dum" rutine selv.

Næsten siden han var født har jeg lagt ham til efter han er vågnet fra sine lure. Og jo ældre han blir jo kortere blir de dersens lure han snupper, hvilket resulterer i amning ca. hver 1,5 - 2 time. Det er ligesom det er blevet en selvfølge for ham, at ligeså snart han vågner er det mad tid... Jeg prøver selvfølgelig at aflede ham ved aktivering etc. men han bliver bare pylret og det ender i mindre gråd..

Så hvad sir i? er det "bare" sådan det er? Hvordan kan man evt ændre den rutine han/vi har skabt?

Og selvfølgelig skal han ha mad når han er sulten, men er han virkelig så ofte sulten tænker jeg... 

Ha en dejlig aften!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2012

AndreasMor84

Jeg ammer også ca hver 2 time, dog ik om natten, og har altid gjort det for dér er han sulten... det er meget normalt
Babyer spiser ofte mellem 6 og 12 gange om dagen hvis de kun får bryst..

Anmeld

19. januar 2012

OverTheRainbow

AndreasMor2011 skriver:

Jeg ammer også ca hver 2 time, dog ik om natten, og har altid gjort det for dér er han sulten... det er meget normalt
Babyer spiser ofte mellem 6 og 12 gange om dagen hvis de kun får bryst..

Ok... Ja de skal jo ha' den næring de har brug for

jeg føler bare det er blevet en rutine at madvognen skal frem HVER gang han er vågnet og at det helst skal ske hurtigt uanset om han har sovet 40 minutter eller 4 timer

Anmeld

19. januar 2012

Røverdatter

Smilo skriver:

Hej Kloge mødre.

Jeg ku' godt tænke mig lige og høre hvordan og hvorledes med min problemstilling her..

Altså, min søde dreng på 6 uger er MEGET glad for mit bryst for tiden synes jeg og tænker at jeg har lavet en lille "dum" rutine selv.

Næsten siden han var født har jeg lagt ham til efter han er vågnet fra sine lure. Og jo ældre han blir jo kortere blir de dersens lure han snupper, hvilket resulterer i amning ca. hver 1,5 - 2 time. Det er ligesom det er blevet en selvfølge for ham, at ligeså snart han vågner er det mad tid... Jeg prøver selvfølgelig at aflede ham ved aktivering etc. men han bliver bare pylret og det ender i mindre gråd..

Så hvad sir i? er det "bare" sådan det er? Hvordan kan man evt ændre den rutine han/vi har skabt?

Og selvfølgelig skal han ha mad når han er sulten, men er han virkelig så ofte sulten tænker jeg... 

Ha en dejlig aften!

Her er Birk over tre måneder og er nu begyndt at spise mere end for bare en måned siden. Han spiser hver anden time, også om natten 

Han skal også helst have maden når han vågner, og nu skal han også lige inden han skal lure den Men tror også det har noget at gøre med at jeg "kun" ammer (supplerer ikke med noget), og at han er en meget stor dreng efterhånden.

Det gør mig egentlig ikke noget, og tror det er meget normalt at de vil ha mad når de vågner. Nogle vil først senere, det er vist individuelt

Held og lykke til

Anmeld

19. januar 2012

Pige2009

Når han ikke er ældre, ville jeg ikke gøre noget ved det Laura blev også ammet, når hun vågnede, men hun sov så også kun 2 gange i løbet af dagen næsten fra hun blev født

Anmeld

19. januar 2012

OverTheRainbow

Himmelsmil skriver:

Her er Birk over tre måneder og er nu begyndt at spise mere end for bare en måned siden. Han spiser hver anden time, også om natten 

Han skal også helst have maden når han vågner, og nu skal han også lige inden han skal lure den Men tror også det har noget at gøre med at jeg "kun" ammer (supplerer ikke med noget), og at han er en meget stor dreng efterhånden.

Det gør mig egentlig ikke noget, og tror det er meget normalt at de vil ha mad når de vågner. Nogle vil først senere, det er vist individuelt

Held og lykke til

Tak for svar...

Ok, så min søns behov lyder meget normalt.. Så må mutti her bare tilpasse sig

Anmeld

19. januar 2012

OverTheRainbow

Baagøe skriver:

Når han ikke er ældre, ville jeg ikke gøre noget ved det Laura blev også ammet, når hun vågnede, men hun sov så også kun 2 gange i løbet af dagen næsten fra hun blev født

Tak for svaret

Jeg må vist bare hive madvognen frem når sønnike vågner indtil videre

Anmeld

19. januar 2012

OverTheRainbow

Baagøe skriver:

Tak for svaret

Anmeld

19. januar 2012

OverTheRainbow

Baagøe skriver:

Tak for svaret

Anmeld

20. januar 2012

Pige2009

Smilo skriver:

Tak for svaret

Ja, eller hvis han blot har sovet 40 min, kan du evt. lave noget andet med ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.